جادوگر فوتبال ایران

علی کریمی، که همواره از سوی برنامه های ورزشی و غیر ورزشی صدا و سیما ایران تخریب شده است و در تنهایی قرار گرفته است، مورد تمجید چهره های فوتبال ایران و جهان قرار گرفته است.

علی کریمی اسطوره فوتبال ایران
علی کریمی اسطوره فوتبال ایران
نظر بزرگان فوتبال را در ادامه می خوانیم:

فرانس بکن‌باوئر: می گوید، کریمی یک بازیکن بسیار حرفه ای است. و از اینکه در بایرن مونیخ حضور دارد خوشحال هستم.

فرانس بکن بائر، اسطوره آلمانی دنیای فوتبال
فرانس بکن بائر، اسطوره آلمانی دنیای فوتبال

فیلیکس ماگات: اگر کریمی از ابتدا در اروپا بازی میکرد بایرن مونیخ توانایی مالی را برای خریدش نداشت.

روی ماکای: او می گوید کار کریمی با توپ باور نکردنی است و او بازیکنی فوق العاده است.

میشائیل بالاک: کریمی بازیکن با کلاس و با شخصیتی است.

اوون هارگریوز: کریمی قابلیت های تکنیکی بالا و چشم گیری دارد.

سباستین دایسلر: کريمي بازيکن بزرگ و شناخته شده و لايقي است که استاندارد هاي لازم براي بازي در سطح اروپا را دارد. و از اینکه نیمکت نشین او هستم اصلا ناراحت نیستم.

میروسلاو بلاژویچ: علی کریمی استعداد و شرايطي را داشت كه شايسته و لایق بازي در بارسلونا و رئال مادرید است. که او اگر ایرانی نبود در بارسلونا یا رئال مادرید بازی می کرد.

نظر بزرگان استقلالی

فرهاد مجیدی: کریمی بهترین و برترین بازیکن دهه ایران است.

فرهاد مجیدی در کنار علی کریمی
فرهاد مجیدی در کنار علی کریمی

وینفرد شفر: کریمی در دریبل‌زنی مهارت فوق‌العاده‌اي دارد.

امیر قلعه نویی: كريمي تمام شدني نيست و او فوتبال فوق العاده زيبايي را ارائه می کند، علی كريمي ديگر در فوتبال ايران تكرار و تکراری نخواهد شد.

ناصر حجازی: کریمی بازیکنی مردمی است که همواره همسو بودنش با مردم را ثابت کرده است.  او نزدیکترین و شبیه ترین شخص از نظر اخلاقی نسبت به من است.

محمد مایلی کهن: کریمی یک استثناء و جادوگر فوتبالی در ایران است.

نظر بزرگان آسیا

علی دایی : کریمی بهترین و برترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است  او اگر مشاوران خوبی داشت قطعا در بارسلونا و یا رئال مادرید بازی می کرد.

علی دایی در کنار علی کریمی
علی دایی در کنار علی کریمی

پروین: من به عشق بازی کریمی فوتبال را تماشا می کنم. وقتی سه، چهار نفر را دریبل می زند لذت می برم و واقعا بازی کریمی دیدنی است.

فریدون زندی: کیفیت بسیار بالای بازی کریمی به اندازه ای بود، که او می توانست به یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال جهان تبدیل شود.

مهدی مهدوی کیا: بازیکنی در فوتبال ایران مثل علی کریمی نیامد. او در فوتبال ایران هرگز تکرار نمی شود.

مجید نامجو مطلق: کریمی تکنیکی ترین ، حرفه ای ترین بازیکن ایران است.

شونسوکی ناکامورا: بازی تکنیکی علي کريمي تاثير زيادي روي بازی من داشته است. کریمی بازیکن بزرگ و معروفی است که افتخارات زيادي در آسیا دارد.  (بازیکن ملی پوش فوتبال ژاپن در گفتگو با AFC در سال ۲۰۰۶)

لی کئون-هو: علی کریمی را همه فوتبال آسیا می‌شناسند. او بازیکن مشهور و بزرگی است و من از بچگی به بازی‌های او علاقه  زیادی داشتم. کریمی الگوی فوتبالی من بوده و اگر قرار باشد من درباره بهترین بازیکن سال آسیا نظر دهم تردیدی ندارم که رایم علی کریمی است.  (بازیکن سال ۲۰۱۲ آسیا و ملی پوش تیم فوتبال کره جنوبی)

ژنگ ژی : حضور در کنار او افتخاری بزرگی برای من است.  (کاپیتان تیم ملی فوتبال چین و یکی از سه نامزد بهترین بازیکن سال ۲۰۱۲ آسیا)

 

دستاورد علی کریمی

قرار گرفتن علی کریمی در بین بازیکنان برتر سال ۲۰۱۲ آسیا در حالی واکنش منفی در برخی از برنامه های ورزشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را در بر گرفت که کریمی در کوالالامپور در کانون توجهات خبرنگاران خارجی قرار داشت که رسانه های کره جنوبی انتخاب لی کئون-هو را در حضور بازیکن بین المللی چون علی کریمی را شگفتی بزرگ خواندند.  (در حاشیه مراسم انتخابات AFC، بهترین بازیکن جوان سال ۲۰۱۲ آسیا نیز خواستار عکس یادگاری با کریمی یشد.

علی کریمی مرد سال آسیا
علی کریمی مرد سال آسیا
حق به حق دار نرسید

نادیده گرفته شدن حق کریمی و انتخاب شونسوکی ناکامورا در انتخاب بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ در حالی مورد انتقاد برنامه های ورزشی تلویزیون کشور هایی چون عراق قرار گرفت،  که در سالیان اخیر آنچه در بخش های خبری و برنامه های ورزشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در رابطه با علی کریمی پخش شده است اتهام روزه خواری،  پخش مکرر و متوالی ضربه کریمی به ساک ورزشی به بهانه بی انضباطی و بی نظمی  بازیکنان دیگر  و القاء این موضوع به ذهن مخاطب بوده است که کریمی همواره با تمام مربیانش در طول تاریخ مشکل داشته است.

انتخاب نشدن علی کریمی در مراسم مرد سال آسیا
انتخاب نشدن علی کریمی در مراسم مرد سال آسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *