علی کریمی طرفدار کدام تیم خارجی است؟ او در چه تیم هایی بازی کرده؟ اصالت کریمی به کجا بر می گردد؟ و…. من جمله سوالاتی هستند که شما در این مطلب به پاسخ آنها دست پیدا خواهید کرد. علی کریمی از بهترین بازیکنان و لژیونر های کشورمان به شمار می رود که با وجود اینکه سالهاست از فوتبال خداحافظی کرده اما ما هنوز هم در این ورزش اسم او را  به کرات می شنویم. در ادامه کنار هم بیشتر با این جادوگر فوتبال ایران آشنا خواهیم شد:

 

مقدمه ای بر زندگی علی کریمی

 

علی کریمی در شهر کرج مرکز استان البرز در سال 1357 متولد شد. او سال های زیادی است که کفش های خود را آویخته و در این چند سال به مربیگری فوتبال روی آورده است. او دارای تحصیلات دانشگاهی نیست و فرزند سوم خانواده اش می باشد. کریمی دارای سه برادر و یک خواهر بوده و در خانواده پر جمعیتی به دنیا آمده است. ضمنا همان طور که گفتیم کریمی متولد کرج می باشد اما دارای اصالتی مربوط به شمال کشور و شهر لاهیجان است. شاید اگر در جهان فوتبال نام او جستجو کنید بارها و بارها به لقب جادوگر سیاه بخورید، در این مورد باید بدانید که این موضوع به مهارت فوتبال بازی کردن او بر می گردد. البته این چنین فوتبال بازی کردن او را هم می توان مشخصه ای ارثی تلقی کرد، چرا که پدر علی کریمی یعنی ولی الله نیز در استان گیلان در دوره جوانی خود مشغول بازی فوتبال بوده است. محمد علی کریمی پاشاکی مادری خانه دار دارد و که درباره او می گوید:

«فرزندم در کودکیش، بچه ای پر جنب و جوش بود و در کنار بازی هایش همیشه فکر فوتبال را نیز در سر داشت.  او آن چنان زیاد فوتبال بازی می کرد که در دوران کودکی و نیز نوجوانی خود بارها و بارها سبب شکسته شدن شیشه خانه های همسایگان مان شد. اگر در گذشته به محله ما می آمدید هرگز نمی توانستید فردی را بیابید که از دست بازی کردن ها و جنب و جوش پسر من در امان باشد«.

 

شروع فعالیت حرفه ای علی کریمی از باشگاه نفت

شروع فعالیت حرفه ای علی کریمی از سال ۱۳۶۹ انجام شده است. دقیقا همان زمانی که او تصمیم به فعالیت با تیم نوجوانان نفت تهران را گرفت. این باشگاه همیشه جایگاه و اهمیت ویژه ای برای کریمی داشت. چرا که یک سال پیش از ورود او به این باشگاه برادر  بزرگترش یعنی فرشید کریمی نیز در آنجا فعالیت داشت.

 

پیوستن به استقلال، امری که هرگز محقق نشد!

درخشش استعداد های علی کریمی در تیم فتح بستر پیشرفت و ترقی را برای او فراهم کرد به طوری که تیم های بزرگ استقلال و پرسپولیس به او پیشنهاد بازی در تیم های شان دادند. اواخر سال۱۳۷۶ بود که استقلال با علی کریمی قراردادی را امضا کرد که طی آن کریمی می توانست با دریافت مبلغ 5 میلیون تومان از ابتدای فصل 77 – 78 برای استقلال به میدان برود. اما این قرارداد خیلی زود به دلایل مختلف ملغی شد، به عنوان مثال بازی تیم های فتح و استقلال درست بعد از این قرارداد بستری برای لغو این قرارداد بود. در آن زمان هواداران استقلال از اهمیت این بازیکن آینده دار بی خبر بودند و این گونه شد که پیوستن علی کریمی به استقلال هرگز محقق نشد.

پرسپولیس علت اصلی محبوبیت فوتبالی علی کریمی

خرداد 1377 را می توان نقطه عطف مهمی در زندگی علی کریمی دانست. او در این زمان و در هنگامی که ایویکا مت کوویچ مربی پرسپولیس بود به این تیم پرطرفدار تهرانی پیوست. نخستین بازی او در مقابل تیم اصفهانی پلی اکریل انجام گرفت که در 22 شهریور 1377  برگزار شد. کمی بعد از حضور کریمی در پرسپولیس و در تاریخ 10 مهر 1377   نیز اولین گل او برای پرسپولیس به ثبت رسید. طی این بازی او موفق شد که دروازه سایپا را به سود تیم خود باز کند. این گل استثنائی سبب شد که تا یک روز بعد مربی وقت تیم ملی فوتبال یعنی شادروان منصور پور حیدری علی کریمی را به تیم ملی فوتبال کشورمان دعوت کند.

 

تجربه فوتبال علی کریمی در خارج از کشور

در سال 1380 علی کریمی اولین تجربه لژیونر اش را در تاریخ بازی های خود ثبت کرد. او الاهلی امارات را به عنوان باشگاه بعد از پرسپولیس انتخاب کرد و کمی بعد و درست در همان سال نیز توانست عنوان ارزشمند بهترین بازیکن لیگ امارات را از آن خود کند. رکورد کریمی در این باره نشان می دهد که او توانسته است در 69 بازی 45 گل را برای تیمش به ثمر برساند (ضمنا توجه داشته باشید که  این آمار ها مربوط به دوره زمانی 4 ساله حضور کریمی در تیم الاهلی می باشد) بعد از این درخشش این لژیونر کشورمان سبب شد تا بزرگترین باشگاه آلمان یعنی بایرن مونیخ به دنبال او باشد.
در پی این موضوع هرچند که علی کریمی توانست در دوره مربیگری فیلیکس ماگات به بایرن مونیخ بپیوندد اما این انتقال چندان هم برای او موفقیت آمیز نبود. کریمی دو سال در این تیم حضور داشت اما در این دو سال بارها مصدوم شد. برای همین هم در بیشتر بازی های تیمش نیکمت نشین بود و تنها توانست در 44 بازی برای تیم بایرن مونیخ آمار 4 گل را به نام خود ثبت کند و 4 گل دیگر را هم توسط پاس گلهایش به طور غیر مستقیم به ثمر برساند.

بازگشت به لیگ های عربی

زمانی که قرارداد علی کریمی با بایرن مونیخ به اتمام رسید، او ابتدا به القصر پیوست.  کریمی به مدت یکسال در این تیم بازی کرد و سپس تجربه ای یکساله را هم در تیم السلیسیه داشت. پس از السلیسیه او دگر باره به صورت قرضی به تیم محبوب تهرانی یعنی پرسپولیس بازگشت و بعد از آن نیز به عنوان بازیکن تیم تازه لیگ برتری شده استیل آذین به بازی پرداخت. او در سال 89 بار دیگر به میادین فوتبال آلمان بازگشت و در تیم شالکه عضو شد اما دیگر تجربه بازی او در فوتبال آلمان هم چندان برایش خوشایند نبود. در واقع او کلا در دو بازی توانست تیم را همراهی کند. درنهایت و پس از همه این ها علی کریمی به لیگ ایران بازگشته و برای سال های 1390 تا 1392  در تیم سرخ پوشان مشغول شد.

علی کریمی طرفدار کدام تیم خارجی است؟

علی کریمی یکی از طرفداران دو آتیشه فوتبال اروپایی است. به گفته دوستان کریمی او هنگام بازی های میلان و رئال مادرید تعصب بسیاری از خود نشان می دهد؛ به طوری که آنها بیان می کنند که آقای علی کریمی به طور جد طرفدار تیم های رئال مادرید و نیز آث میلان ایتالیا است.

 

پشیمانی از رای دادن به حسن روحانی

علی کریمی در گذشته از حسن روحانی رئیس جمهور ایران در دو دوره متوالی، در مقابل مردم حمایت کرده بود. اما طولی نکشید که بعد از انتخابات او، نسبت به این کارش ابراز پشیمانی کرد. به طوری که در این باره گفت:
بابت حمایتی که از حسن روحانی کردم شرمنده ام. من  فکر می کردم که او می تواند در این شرایط به ما کمک کند اما این گونه نشد… من از تمام دوستان و هموطنان عزیز می خواهم که من را بخشیده و حلال کنند.  ای کاش امکان بازگشت به گذشته وجود داشت

raha36
11 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *