فلورنتینو پرز رودریگز تاجر اسپانیایی، مهندس عمران و رئیس فعلی رئال مادرید، یکی از موفق ترین و معتبرترین باشگاه های فوتبال در جهان است. او در 8 مارس 1947 در مادرید اسپانیا به دنیا آمد.

پرز بیش از دو دهه با رئال مادرید در ارتباط بوده و از سال 2009 به عنوان رئیس این باشگاه فعالیت می کند. او به خاطر رهبری رویایی، هوش تجاری و ایده های نوآورانه اش که باشگاه را به یک برند جهانی تبدیل کرده است، شناخته شد.

اوایل زندگی و شغل

فلورنتینو پرز در یک خانواده متوسط در مادرید به دنیا آمد. او قبل از ثبت نام در دانشگاه پلی تکنیک مادرید برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی عمران در مدرسه معتبر Colegio Nuestra Señora del Pilar در مادرید تحصیل کرد.

پرز پس از پایان تحصیلات خود به عنوان مدیر پروژه برای شرکت های مختلف ساختمانی در اسپانیا مشغول به کار شد.

پرز در مصاحبه با هواداران باشگاه
پرز در مصاحبه با هواداران باشگاه

در اوایل دهه 1980، پرز شرکت ساخت و ساز خود به نام ACS را تأسیس کرد که به سرعت رشد کرد و به یکی از بزرگترین شرکت های ساختمانی در اسپانیا تبدیل شد.

تحت رهبری پرز، ACS عملیات خود را به کشورهای دیگر از جمله مکزیک، پرتغال و ایالات متحده گسترش داد. موفقیت پرز در صنعت ساخت و ساز باعث شد به عنوان یک تاجر و کارآفرین ماهر شهرت پیدا کند.

درگیر شدن با رئال مادرید

ارتباط پرز با رئال مادرید در دهه 1990 با انتقال او به هیئت مدیره باشگاه آغاز شد. در سال 2000، پرز به عنوان رئیس باشگاه رئال مادرید انتخاب شد و جانشین لورنزو سانز شد.

اولین دوره پرز به عنوان رئیس جمهور تا سال 2006 ادامه داشت و در طی آن او بر دوران کهکشانی های باشگاه نظارت داشت که در آن باشگاه چندین بازیکن برجسته از جمله زین الدین زیدان، رونالدو، دیوید بکهام و لوئیس فیگو را به خدمت گرفت.

دوران پرز به عنوان رئیس رئال مادرید با موفقیت و جنجال همراه بود. رئال مادرید در اولین دوره خود، دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، دو قهرمانی لالیگا و جام بین قاره‌ای را به دست آورد.

با این حال، استراتژی پرز برای جذب بازیکنان گران قیمت و تکیه بر تعداد انگشت شماری از سوپراستارها مورد انتقاد برخی از هواداران و کارشناسان قرار گرفت. منتقدان استدلال کردند که رویکرد پرز پایدار نبوده و رقابت طولانی مدت باشگاه را تضعیف می کند.

پرز پس از کناره گیری از سمت ریاست جمهوری در سال 2006، به عنوان عضوی از هیئت مدیره با رئال مادرید درگیر شد. در سال 2009، پرز مجدداً به عنوان رئیس رئال مادرید انتخاب شد و قول داد که استراتژی جدیدی را اجرا کند که بر رشد استعدادهای جوان و ایجاد یک پایه قوی برای آینده متمرکز است.

دومین دوره ریاست رئال مادرید

از زمان انتخاب مجدد خود در سال 2009، پرز مجموعه ای از تغییرات را با هدف احیای رئال مادرید و تثبیت جایگاه آن به عنوان یک برند جهانی اعمال کرده است.

یکی از اولین اقدامات پرز، انتصاب خوزه مورینیو، یکی از موفق ترین مربیان فوتبال اروپا، به عنوان سرمربی جدید این باشگاه بود. رئال مادرید تحت رهبری مورینیو در فصل 12-2011 قهرمان کوپا دل ری و لالیگا شد.

پرز همچنین پروژه بازسازی بزرگی را برای ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، زمین خانگی باشگاه، راه اندازی کرد. این پروژه که انتظار می رود بیش از 500 میلیون یورو هزینه داشته باشد، شامل نصب سقف جمع شونده، صندلی جدید و نمای به روز شد.

پرز همچنین امکان ایجاد یک پلتفرم دیجیتال برای طرفداران رئال مادرید را بررسی کرده است. که دسترسی به محتوا و تجربیات منحصر به فرد را فراهم می کند.

پرز در دومین دوره ریاست
پرز در دومین دوره ریاست

یکی دیگر از بخش های کلیدی استراتژی پرز، توسعه استعدادهای جوان از طریق آکادمی جوانان باشگاه بوده است. پرز سرمایه گذاری زیادی در آکادمی انجام داد و مسیری را برای بازیکنان جوان ایجاد کرد تا از آکادمی به تیم اصلی پیشرفت کنند.

تحت رهبری فلورنتینو پرز، رئال مادرید چندین بازیکن با استعداد از جمله مارکو آسنسیو، دنی کارواخال و سرخیو رگیلو تولید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *