فوت ورزشکاران ایرانی با بیماری کرونا

فوت ورزشکاران ایرانی با بیماری کرونا ، در طول دو ساله گذشته یک بیماری منحوس و وحشتناک در بین مردم جهان باعث فوت افراد زیادی شد. بیماری کرونا یکی از خطرناک ترین و دلهره آورترین مرض های بشر بود که هنرمندان و ورزشکاران زیادی را در داخل ایران به کام مرگ کشاند. در این مطلب سعی کرده ایم مشهورترین ورزشکارانی که توسط کرونا به خواب ابدی رفتند را برای شما معرفی کنیم.

فوت ورزشکاران ایرانی با بیماری کرونا

در طول دو سال گذشته ورزشکارها و پیشکسوت های ورزشی زیادی به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست دادند. شرایط نسبت وخیم و خطرناک کرونا مخصوصا در بحبوبه دربی که جان عزیزان ورزشکارمان نظیر انصاریان و میناوند را گرفت. این بیماری شکر خدا به لطف واکسن هایی که زده شد به خوبی مهار شده است و کمتر به قشرهای مختلف جامعه آسیب می زند.

ورزشکارانی که با کرونا فوت شدند

متاسفانه کرونا اصلا زمان و مکان دقیق نمی شناسد و اصلا برایش فرقی ندارد که شما یک چهره محبوب ورزشی هستید یا یک شخص عادی. این بیماری به آسانی قابل انتقال است و به ریه و جدی ترین بخش های بدن آسیب وارد می کند. آخرین شخص نامدار که در ورزش ایران فعالیت می کند و توسط بیماری کرونا فوت شد. نادر دست نشان مربی فوتبال مازندرانی بود که در سال های فعالیتش در فوتبال ایران افتخارات زیادی داشت.

فوتی های کرونا در ایران نیز بسیار بالا بود و ما در پارسال شاهد بودیم که هر روز جان یک عزیزی را از دست می دهیم. ورزشکاران و اهالی ورزشی که برخی جوان یا میانسال بودند و با این بیماری سریعا بستری و در بیمارستان جان خود را متاسفانه از دست می دادند.

فوت ورزشکاران ایرانی با بیماری کرونا

1. الهام شیخی، فوتسال

خانم الهام شیخی ورزشکار فوتسالیست ایرانی بود که در هفت اسفند 98 با ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داد. او سابقه بازی در مسابقات رده های سنی قهرمانی کشوری را نیز داشت.

2. ابراهیم ابراهیمی، تکواندو

ابراهیم ابراهیمی تکواندوکار ایرانی که در 13 اسفند 1398 بر اثر ویروس کرونا در سن 63 سالگی درگذشت. او که بازنشسته و پیشکسوت این ورزش بود و به دلیل وضعیت نامساعد تنفس و ریوی یک هفته را در بیمارستان امام خمینی بستری شد. با مثبت شدن تست کرونای او در نهایت به بیمارستان طالقانی آبادان منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت ولی پیشروی کرونا باعث مرگ وی شد.

3. احمد طاهری، فوتسال

احمد طاهری نیز دومین قربانی فوتسال ایران با این ویروس خطرناک بود. طاهری سرپرست سابق تیم ملی فوتسال دانشجوهای ایران بود و مربیگری تیم فوتسال استقلال را نیز برعهده داشت. او به عنوان مربی در تیم های پیمان، بانک تجارت و دانشگاه آزاد فعالیت می کرد.

4. شهرام گوهرچین، شطرنج

شهرام گوهرچین شطرنج باز ایرانی که در 3 فروردین 1399 مربی و داور بین المللی در ایران به علت بیماری کرونا درگذشت.

5. علیرضا نیکبخت، مدافع سابق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان

نیکبخت در 23 خرداد 1399 بازیکن سابق نفت آبادان که بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داد. نیکبخت در سال های 83 تا 84 برای تیم آبادانی بازی می کرد و همیشه یک بازیکن موثر در جمع نفتی ها بود.

6. محمود یاوری، مربی سابق تیم ملی ایران

مربی سابق تیم ملی محمود یاوری نیز در 20 آبان 1399 بعد از یک دوره طولانی درگیری با ویروس کرونا فوت کرد. یاوری در 81 سالگی دار فانی را وداع گفت. او از پیشکسوت های مربی بود و در تیم های برق شیراز، تراکتور، ابومسلم، استقلال و پاس و … مربی بود. سابقه مربی تیم ملی را نیز در کارنامه خودش دارد.

7. مهرداد میناوند، مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس

مهرداد میناوند در 8 بهمن 1399 به دلیل وخیم شدن اوضاعش در بیمارستان بستری شد. او در 45 سالگی بر اثر کرونا فوت کرد. او 75 بار پیراهن تیم ملی فوتبال را برتن کرد. میناوند در 1374 نیز از پاس به پرسپولیس آمد و در سه سال حضورش 89 بار با پیراهن این تیم بازی کرد و 13 گل زد.

مهرداد میناوند
مهرداد میناوند

متاسفانه به دلیل حضور مهرداد میناوند و علی انصاریان بدون پروتکل بهداشتی در یک برنامه تلویزیونی به مناسب دربی استقلال پرسپولیس بیماری از مهرداد به علی انتقال یافت و علی را نیز درگیر کرد.

8. علی انصاریان، مدافع سابق پرسپولیس و استقلال

علی انصاریان مجری، بازیگر، فوتبالیست محبوب در 15 بهمن 1399 از طریق مهرداد میناوند در یک برنامه تلویزیونی به بیماری کرونا مبتلا شد و در بیمارستان فرهیختگان تهران بستری شد. او متاسفانه نتوانست بر این بیماری غلبه کند و جان خودش را تسیلم کرد. او سال 1377 پیراهن پرسپولیس را بر تن نمود و در 88 بازی 6 بار توانست برای سرخ های پایتخت گلزنی کند.

علی انصاریان، مدافع سابق پرسپولیس و استقلال
علی انصاریان، مدافع سابق پرسپولیس و استقلال

علی انصاریان یک سال به سایپا رفت و در ادامه به پرسپولیس بازگشت. در دو سال 48 بار برای این تیم به میدان رفت. این مدافع سال 1386 به استقلال رفت و در 23 بازی هم پیراهن این تیم را پوشید. تیم هایی که علی برای آنها بازی کرد شامل استیل‌آذین، استقلال اهواز، گسترش فولاد تبریز و شاهین بوشهر بود. در نهایت سال 1390 از دنیای فوتبال رسما خداحافظی کرد.

9. نادر دست نشان، پیشکسوت فوتبال ایران و مازندران

در تاریخ 27 فروردین 1400 نیز مربی فوتبال نادر دست نشان بعد از تحمل یک دوره سخت بیماری کرونا در 62 سالگی درگذشت. او که در تمام دوران خودش در نساجی حضور داشت و بیشتری گل متوالی را نیز در لیگ برتر ایران زده است.

نادردست نشان، پیشکسوت فوتبال ایران و مازندران
نادردست نشان، پیشکسوت فوتبال ایران و مازندران

مربی قائم شهری تا بحال 20 باشگاه را در لیگ های مختلف ایران هدایت کرد و با پگاه گیلان نیز نایب قهرمان لیگ برتر شده است. نادر با تیم هایی نظیر مس کرمان، استیل آذین، نفت تهران و نفت آبادان به دور بعد یعنی لیگ برتر صعود کرد.

ورزشکارانی که با کرونا فوت شدند | فوت ورزشکاران ایرانی با بیماری کرونا

متاسفانه فوت ورزشکاران ایرانی با بیماری کرونا به تعداد بیش از 20 نفر می رسد و این خبر تلخ همیشه در ذهن ها باقی خواهد ماند. یک لحظه غفلت و رعایت نکردن پروتکل ها می تواند باعث شود تا جان عزیزانی مثل علی انصاریان و مهرداد میناوند گرفته شود. بنابراین باید در این زمینه دقت زیادی کنیم. روح همه درگذشتگان کرونا در کشور عزیزمان شاد.

آخرین  اخبار و حواشی ورزشی ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

mohamadnd
23 دسامبر 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *