قرعه کشی اوپن استرالیا 2023

قرعه کشی اوپن استرالیا چهار روز دیگر برگزار می شود. جک دراپر، ستاره نوظهور بریتانیایی، در دور اول اوپن استرالیا، با رافائل نادال بازیکن سید اول این رقابت ها بازی خواهد کرد. اندی ماری نیز قرعه کشی دشواری را در برابر خود می بیند.

قرعه کشی اوپن استرالیا 2023

اندی ماری با ماتئو برتینی بازیکن سیزدهم روبرو می شود. نواک جوکوویچ بازگشتش به ملبورن را مقابل روبرتو کاربالس بائنا اسپانیایی انجام می دهد.

اما رادوکانو که با مصدومیت مچ پا دست و پنجه نرم می کند، مقابل تامارا کورپاچ آلمانی قرار می گیرد.

رادوکانوی 20 ساله، می تواند در دور دوم با کوکو گاوف، نفر سید هفتم روبرو شود.

دراپر پس از اطلاع از دیدار دور اول خود با نادال، برنده سال 2022، گفت که بازی با او در زمین بازی شگفت انگیز خواهد بود.

این بازیکن 21 ساله افزود: “او یک قهرمان بزرگ است. هر اتفاقی بیفتد، برای من یک موقعیت ویژه خواهد بود.”

“من هنوز در حرفه‌ام بسیار جوان هستم. بنابراین داشتن چنین تجربیاتی و قرار گرفتن در معرض بازی برابر فردی مانند رافا بسیار عالی است.

اما من می خواهم واقعا خوب بازی کنم و می خواهم سخت رقابت کنم و بهترین کار را انجام دهم.”

مسابقات آزاد استرالیا که اولین تورنمنت گرند اسلم فصل جدید است، بین 16 تا 29 ژانویه در ملبورن پارک برگزار می شود.

حتما بخوانید: بیوگرافی اندی ماری و همسرش | ماجرای ازدواج +افتخارات+عکس

قرعه ی سخت اندی ماری
قرعه ی سخت اندی ماری

اوپن استرالیا 2023 | قرعه کشی های سختی در انتظار دراپر و ماری است

دراپر سال گذشته به عنوان یکی از ستاره های نو ظهور در تور ATP ظاهر شد. این بازیکن چپ دست با رسیدن به نیمه نهایی آدلاید به پیشرفت سریع خود در این فصل ادامه داد.

اما اولین بازی او در قرعه کشی اصلی در ملبورن پارک نمی توانست سخت تر از این باشد.

نادال 36 ساله مدافع عنوان قهرمانی است و اگرچه با مصدومیت دست و پنجه نرم کرده و دو بازی خود را در سال جاری شکست خورده است، اما همچنان برای اکثر حریفان یک حریف دلهره آور است.

با این حال، این قهرمان 22 بار دوره نیز احتمالاً نمی خواهد در برابر استعداد جوانی که قدرت و اعتماد به نفس دراپر رتبه 40 را دارد، بازی کند.

ماری شماره یک سابق جهان نیز به بدبختی خود نفرین خواهد کرد.

تنیسور اسکاتلندی 35 ساله اوایل روز پنجشنبه با شکست دادن الکس دی میناور استرالیایی در یک مسابقه نمایشگاهی در کویانگ کلاسیک درخشید. پس از آن گفت که امیدوار است در ملبورن پارک یک قرعه خوب داشته باشد.

در عوض او در مقابل برتینی ایتالیایی قرار گرفت که سرویس‌های بزرگ او اکثر حریفان را به دردسر می اندازد و سال گذشته نیز به نیمه نهایی رسید.

قرعه ی زنان اوپن استرالیا نیز مشخص شد
قرعه ی زنان اوپن استرالیا نیز مشخص شد

قرعه اوپن استرالیا سایر بازیکنان بریتانیایی تبار

رادوکانو که با قهرمانی در مسابقات آزاد آمریکا 2021 به عنوان یک مسابقه مقدماتی نوجوانان جهان را شوکه کرد هفته گذشته بخاطر چیزی که از آن به بدشانسی یاد می کند، دچار مصدومیت مچ پا شد.

این به شک و تردیدهایی در مورد اینکه آیا او برای بازی در ملبورن می رسد یا خیر، انجامید. اما او در چند روز گذشته در زمین تمرین کرده است و به نظر می رسد حرکتش با هر جلسه بهبود می یابد.

رادوکانو یک پله پایین تر از کورشپاچ در رده 75 جهان قرار دارد. اما این بازیکن 27 ساله آلمانی هرگز یک مسابقه قرعه اصلی را برنده نشده است.

کامرون نوری، بازیکن برتر بریتانیا و نفر یازدهم سید، در برابر لوکا ون آسشه فرانسوی بازی می کند. در حالی که بازیکن سید بیست و پنجم، دن ایوانز با فاکوندو باگنیس از آرژانتین روبرو می شود.

چالش سخت دیگر برای یک بازیکن بریتانیایی به وجود آمد. کایل ادموند در سال 2018 به نیمه نهایی رسید، پس از گذشتن از سه عمل جراحی زانو در مقابل جانیک سینر، بازیکن پانزدهم ایتالیا، در مسیر بازگشت قرار گرفته است.

هریت دارت، تنها بریتانیایی دیگر در قرعه کشی اوپن استرالیا زنان، مقابل جیل تیچمن، بازیکن سی و دوم سوئیس شروع می کند.

اوپن استرالیا 2023 | جوکوویچ پس از بازگشت حریف خود را خواهد شناخت

جوکوویچ قهرمان 9 دوره مسابقات، سال گذشته پس از اخراج از استرالیا به دلیل وضعیت واکسیناسیونش، پس از بردن عنوان آدلاید در هفته ی گذشته، دوباره به استرالیا بر می گردد.

این بازکن صرب 35 ساله، که همچنین برای کسب بیست و دومین عنوان قهرمانی که با رکورد مردان نادال برابری می کند در تلاش است، از 25 مسابقه گذشته خود تنها یک بار شکست خورده است.

جوکوویچ که در رتبه چهارم قرار دارد، تا فینال با نادال روبرو نخواهد شد. اما می تواند در مرحله یک چهارم نهایی با نیک کیرگیوس استرالیایی روبرو شود.

در قرعه کشی اوپن استرالیا زنان، ایگا سویاتک، شماره یک جهان، که سال گذشته به نیمه نهایی رسید، در برابر جول نیمایر، یک چهارم فینالیست اخیر ویمبلدون آلمان قرار می گیرد.

یکی دیگر از قرعه کشی های چشمگیر، ویکتوریا آزارنکا از بلاروس و سوفیا کنین آمریکایی هستند که هر دو قهرمان سابق در دور اول با هم دیدار می کنند.

اخبار روز تنیس و نتایج زنده ی مسابقات را در سایت ورزشی دنبال کنید.

Pooria
13 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *