با وجود انصراف امیر قلعه نویی از سرمربیگری تیم ملی ایران،به نظر می رسد، قلعه نویی، تنها گزینه مد نظر مقامات فدراسیون فوتبال ایران برای این عنوان است.

موضوع انتخابی سرمربی تیم ملی ایران در این روزها به بزرگترین چالش نزد فدراسیون نشینان ایران تبدیل شد.

“طرفداران منتظر انتخاب شدن امیر قلعه نویی برای سرمربی گری تیم ملی ایران.“

طرفداران ورزش فوتبال مدت بسیار زیادی است که منتظر اعلام شدن نهایی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ایران در این خصوص هستند. مخصوص این که هفته پیش معرفی ۷ گزینه ایرانی از سمت مدیران فدراسیون صدای بسیاری از پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال و طرفداران را درآورد.

طرفداران فوتبال ایران
طرفداران فوتبال ایران

اصولی در صحبت خود گفت که هم گزینه خارجی داریم و هم گزینه های داخلی مانند قلعه نویی.

وی گفت، گزینه اول و دوم فدراسیون فوتبال در حال حاضر در تیمی مشغول به کار هستند، و همچنین اعلام کرد که سرمربی بعدی تیم ملی ایران از فوتبال ایران شناخت زیادی دارد که نشان دهنده سابقه وی در مسابقات داخلی لیگ ایران است مثل قلعه نویی!

جناب آقای اصولی
جناب آقای اصولی

سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران در میون صحبت های خود با پرسشی مواجه شد که آیا فکری برای مذاکره کردن با باشگاه تحت قرارداد سرمربی جدید کرده اند یا خیر؟

“بیایید بحث این موضوع را شروع کنیم“

بعد از بررسی صحبت های اصولی با پیگیری های خبرنگار ما مشخص شد که امیر قلعه نویی با وجود انصراف  از هدایت تیم ملی ایران، همچنان گزینه اصلی ایران است.

خبر می‌رسد که هنوز تعدادی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران بر روی انتخاب گزینه ایرانی اتفاق نظر کردند و گزینه های اصلی آنها نیز امیر قلعه نویی است.

امیر قلعه نویی
امیر قلعه نویی

“کمی بیشتر این بحث را کش دهیم“

از سمتی دیگر نام چند مربی خارجی اعلام شد، که به حرف اصولی شناخت خیلی خوبی از فوتبال کشور ایران دارند.

پاکو خمز
پاکو خمز

با این اساس چهار مربی خارجی نامشان از سمت اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران مطرح شد. نام این چهار نفر فلیکس سانچز، سرمربی اسپانیا کشور قطر، برانکو ایوانکوویچ مربی اکنون تیم ملی عمان، ژوزه مورایس مربی تیم باشگاهی سپاهان و پاکو خمز سرمربی تیم باشگاهی تراکتور چهار مربی خارجی هستند.

ژوزه مورایس
ژوزه مورایس

البته در ادامه گفته های اصولی که گفت: سرمربی جدید ورزش فوتبال ایران شناخت زیادی دارد و در حال حاضر چه تیمی برای خود دارد. به همین دلیل می‌تواند اینطور برداشت کرد که سانچز از بین گزینه های خارجی کنار رفت و برانکو، مورایس و خمز سه گزینه نهایی تیم ملی ایران باشند.

فیلیکس سانچز
فیلیکس سانچز

“در ادامه این موضوع با ما همراه باشید“

اگرچه که انتخاب سرمربی خارجی هم اولویت‌های تعدادی از مدیران فدراسیون فوتبال است، اما این خصوص مهمترین موضوع این و موضوع مالی و پول است.

بزرگ داشتن مربی خارجی و روی نیمکت تیم ملی ایران با توجه به بالا رفتن بی سابقه نرخ ارز نیازمند تامین منابع مالی است و به همین خاطر به فدراسیون فوتبال تا قلب دربدر صورتی گزینه خارجی برای تیم ملی ایران بر می‌گزیند که از دولت ایران موجوداتی هم که لازم است را دریافت کنند.

“از ناحیه های دیگر هم به این موضوع نگاهی بیندازیم.“

با عبارتی مسئولان فدراسیون فوتبال در صورتی که قول همکاری کردن. برای تامین پول سرمربی جدید برای تیم ملی دلار یا یورو را از نهادهای دولتی بگیرد،به دنبال سرمربی خارجی هم خواهد شد.

تمام این مسائل در گروی رایزنی هایی هم که مهدی تاج در روزهای آینده با مقامات دیگری در دولت خواهد داشت. و به همین دلیل به نوعی همه مردم تصمیم گیری هستند. که رئیس فدراسیون فوتبال ایران درباره سرمربی تیم ملی ایران می کند. تاج که امشب برای حضور در اجلاس آسیایی هم راهی کشور تایلند شد. اکنون در آستانه اتخاذ یکی از از این ترین تصمیم های دوران مدیریتی اش قرار گرفت.

وی طبق گفته های خودش نمی خواهد ماجراهای ویلموتس دیگر تکرار شود و از طرفی دیگر فوتبال ایران و معنوی نخواهد کرد. به همین دلیل باید در آینده بسیار نزدیک گزینه‌های مناسبی را برای نیمکت تیم ملی ایران قبول کنند. گزینه‌ای که به احتمال بسیار فراوانی از میان امیر قلعه نویی، ژوزه مورایس، پاکو خمس و برانکو ایوانکوویچ انتخاب خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *