قهرمانی آرژانتین در جام جهانی چند بار تکرار شده است؟ اگر تیم ملی آرژانتین در جام جهانی قطر 2022 قهرمان شود. سومین قهرمانی این تیم در طی جام های جهانی خواهد بود.

جام جهانی 1978 آرژانتین

در تاریخ شش ژانویه سال 1966 فیفا در مراسمی خبر از میزبانی جام جهانی 1978 در آرژانتین را منتشر کرد. این مراسم در شهر لندن برگزار شد.

قهرمانی جام جهانی 1978 توسط آرژانتین
قهرمانی جام جهانی 1978 توسط آرژانتین

پس از کودتای کشور آرژانتین در 8 سال بعد از این کودتا یعنی سال 1978 آرژانتین تیمی که در اولین جام جهانی به فینال رسید ولی به تیم ملی اروگوئه بازی رو واگذار کرد. در 48 سال بعد از آن بدبیاری آرژنتین در کشور خود موفق شد به اولین جام قهرمانی جهان خود برسد. در جام جهانی 1978 قطعا تاثیر زیادی تماشاگران آرژانتینی برای به دست آوردن جام برای تیم کشورشان داشتند.

جام جهانی 1986 دست خدا تا حضور اول تیم ملی ایران

جام جهانی 1986 دست خدا تا حضور اول تیم ملی ایران
جام جهانی 1986 دست خدا تا حضور اول تیم ملی ایران

آرژانتین همراه کاپیتان پر آوازه خود یعنی ##دیگو مارادونا## در مرحله یک چهارم نهایی مقابل انگایس قرار میگیرد. در نیمه اول تماما بازی در دست آرژانتین بود ولی با توجه به حمله‌های زیاد این تیم موفق به گلزنی نمیشوند. در نیمه دوم در دقیقه 46 بازی مارادونا بلند میشود و ضربه‌ای به توپ میزند و آن ضربه بعد از بازی خود ماردونا میگوید دست خدا بوده است. پس از به ثمر رسوندن این گل پر آوازه مارادونا در دقیقه 50 پا به توپ شد و 7 بازیکن تیم انگلیس را پشت سر گذاشت. پس از این دریبل‌های پی در پی مارادونا توپ رو به داخل دروازه روانه کرد، این گل پس از 5 سال به عنوان گل قرن انتخاب شد. در بازی آرژانتین با انگلیس این تیم مارادونا بود که با نتیجه دو بر یک برنده بازی شد.

آرژانتین در نیمه نهایی از سد بلژیک گذشت و پس از آن وارد بازی تاریخیش با آلمان غربی شد. بازی بسیار پر هیجان شروع شد. در دقیقه 23 خوسه لویسس براون و در دقیقه 55 خورخه والدلنو با پس گل های کاپیتان مارادونا برای آرژانتین گلزنی کردند. اما در دقیقه‌های 74 و 80 دو گل از تیم آلمان شرقی دریافت کردند تا مارادونا دوباره پاس گلی دهد به خورخه بروچگا در شرایط زد حمله که با آسودگی تمام این توپ را به گل تبدیل کرد و آرژانتین قهرمان سال 1986 شود.

این دوره از مسابقات اولین حضور تیم ملی ایران را هم برای خود به همراه داشت.

آخرین اخبار و حواشی جام جهانی 2022 را در سایت ورزشی ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *