قهرمانی زنان بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا

سومین قهرمانی سی‌ال: قهرمانی زنان بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا در سن‌مامس با گل‌های آیتانا بونماتی و الکسیا پوتیاس به دست آمد. زنان بارسلونا با پیروزی ۲-۰ مقابل لیون برای سومین بار قهرمان چمپیونزلیگ شدند.

قهرمانی زنان بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا

قهرمانی زنان بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش “ورزشی“، فینال لیگ قهرمانان اروپا بین تیم‌های المپیک لیون و بارسلونا دیشب برگزار گردید. این دو تیم در دهه گذشته از ابرقدرت‌های اروپا بوده‌اند. از سال ۲۰۱۶ در هر فینال حداقل یکی از این دو حاضر بوده‌است. در دیدار امشب این دو تیم، درنهایت این دختران آبی‌اناری موفق شدند با گل‌های آیتانا بونماتی و الکسیا پوتیاس جام قهرمانی را بالای سرببرند.

بارسلونا احتمالاً جدی‌ترین تهدید لیون در اروپا است. اما تیم سونیا بومپاستور می‌دانست که در دو دیدار این دو تیم با هم، برنده تیم فرانسوی بوده‌است.

مشروح بازی

مشروح بازی

دیدار امشب که در ورزشگاه سن مامس برگزار می‌شد، با تسلط و تیکی‌تاکای بارسایی‌ها شروع شد. پس از دقایقی لیون نیز سوار بر بازی شد. برای لحظاتی صاحب توپ بود. یکی از موقعیت‌های آنها شوت خطرناک رنارد بود که خارج از چهارچوب بود/

بارسلونا نیز حملاتی روی دروازه ایجاد کرد. بازی متعادل به‌نظر می‌رسید. یکی از خطرناک‌ترین موقعیت‌های آنها شوت زیبای گراهام هانسن بود. که دروازه‌بان لیون آن را مهار کرد.

در نهایت و با گذشت یک ساعت از دیدار و یک بازی متعادل و برابر و تلاش دو تیم برای گلزنی، بارسا بالاخره قفل را شکست. در دقیقه ۶۳ شوت بونماتی از زاویه نسبتاً بسته منحرف و سپس وارد دروازه شد. بدین ترتیب بارسا پیش افتاد.

در ۳۰ دقیقه پایانی بازی لیون برای فرار از باخت و بازگشت به بازی تلاش بسیاری کرد. اما در این امر ناکام بودند. در نهایت الکسیا پوتیاس در لحظات پایانی، شلیک نهایی را به قلب فرانسوی‌ها زد.

در پایان بارسلونا برای سومین بار به مقام قهرمانی چمپیونزلیگ رسید. آنها همچنین با کسب این جام در این فصل برای اولین بار در تاریخ خود به چهارگانه رسیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *