قیمت پیراهن‌های مسی در جام جهانی چقدر است

پیراهن‌های مسی در جام جهانی به میلیون‌ها دلار در حراجی به فروش رفت. البته رکورد هنوز متعلق به مایکل جردن است. در این پست از ورزشی فروش لباس‌های مسی در حراجی می‌پردازیم.

قیمت پیراهن‌های مسی در جام جهانی چقدر است؟

مجموعه 6 پیراهن جام جهانی مسی در حراجی در نیویورک به قیمت 7.8 میلیون دلار به فروش رفت. پیراهن‌هایی که لیونل مسی، فوق ستاره فوتبال در دوران قهرمانی آرژانتین در جام جهانی سال گذشته پوشیده بود، روز پنجشنبه در خانه‌ی حراجی ساتبی به قیمت 7.8 میلیون دلار به فروش رفت.

به گفته ساتبی، قیمت نهایی پیراهن‌های مسی، بالاترین قیمت برای یک آیتم از یادگاری‌های ورزشی در سال جاری است. مسی هر کدام را در نیمه اول هر بازی‌ آرژانتین در جام جهانی فوتبال 2022 قطر به تن کرده بود.

آرژانتین پس از تساوی 3-3 در فینال جام جهانی، فرانسه را در ضربات پنالتی شکست داد و برای سومین بار در تاریخ قهرمان جام جهانی شد.

این پیروزی، که در آن مسی دو گل از سه گل آرژانتین را به ثمر رساند، نقطه عطفی برای یکی از بهترین بازیکنان این ورزش بود.

«این پیراهن‌های تاریخی نه تنها یادآور یکی از مهم‌ترین لحظات تاریخ ورزش هستند، بلکه اساساً به نقطه اوج دوران حرفه‌ای پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ مرتبط هستند.» برام واچر، رئیس کلکسیون های مدرن ساتبی، در بیانیه‌ای گفت.

هزینه‌ی این پیراهن کجا صرف می‌شود؟

هزینه‌ی این پیراهن کجا صرف می‌شود؟

این پیراهن‌ها در مقر ساتبی در نیویورک در طول حراج آنلاین دو هفته‌ای، در نمایش قرار گرفت. هیچ اطلاعاتی در مورد برنده مناقصه منتشر نشده است.

ساتبی گفت که بخشی از عواید مزایده به پروژه UNICAS به رهبری بیمارستان کودکان Sant Joan de Déu Barcelona با حمایت بنیاد لئو مسی برای کمک به کودکان مبتلا به بیماری های نادر اهدا می‌شود.

مسی 36 ساله که در حال حاضر برای اینترمیامی در MLS بازی می‌کند، 17 سال را در بارسلونا سپری کرد. او هشت جایزه توپ طلا در کارنامه دارد. جایزه‌ای هر ساله به بهترین بازیکن این بازی اهدا می شود.

ساتبی امیدوار بود که پیراهن‌های مسی رکورد حراجی فروش پیراهن‌های ورزشی را بزند. اما این اتفاق رخ نداد.

رکورد یک آیتم یادگاری ورزشی، همچنان پیراهن مایکل جردن در فینال NBA در سال 1998 است. لباس‌های او، سال گذشته در ساتبی در نیویورک به قیمت 10.1 میلیون دلار به فروش رفت.

Pooria
15 دسامبر 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *