لئاندرو تروسارد

لئاندرو تروسارد انتقال 27 میلیون پوندی از برایتون به آرسنال را تکمیل کرد. ملی پوش بلژیکی 25 بازی ملی برای کشورش دارد و مانند کوین دی بروین از منچسترسیتی، مهارت های او در آکادمی گنک قبل از حضورش در لیگ برتر تقویت شد.

تجربه لئاندرو تروسارد در لیگ برتر بخش عمده ای از جذابیت او برای آرسنال بود. با 25 گل و 116 بازی برای برایتون، آنها می دانستند که در حال جذب فردی هستند که می تواند تاثیر فوری بگذارد.

لئاندرو  این بازیکن 28 ساله در طول 3 سال و نیم حضورش در برایتون به عنوان یکی از بهترین بازیکنان هجومی خارج از “6 بزرگ” ظاهر شد و این فصل با 7 گل و 2 پاس گل در 16 بازی، پرکارترین بازیکن او بوده است.

اما در گنک، تیم بلژیکی که او در سن 15 سالگی به آن پیوست، بود که پایه‌های آنچه در پی داشت ساخته شد و آرسنال این را به خوبی می‌داند. آلبرت استیوونبرگ، دستیار میکل آرتتا، در سال 2017 به مدت یک سال مدیر تروسارد بود.

این دوره مهمی در حرفه تروسارد بود. تحت هدایت استیوونبرگ، او از بازیکنی به یک بازیکن معمولی تبدیل شد. او در آن زمان گفت: «از این مربی بیشتر از مربی قبلی اعتماد دارم.

اما پتانسیل او مدت ها قبل از آن برای همه در باشگاه مشخص بود. به هر حال گنک متخصص شناسایی و پرورش استعدادهای جوان است. کوین دی بروین یکی دیگر از فارغ التحصیلان آکادمی آنهاست، مانند تیبو کورتوا، یانیک کاراسکو و دیووک اوریگی.

لئاندرو تروسارد انتقال 27 میلیون پوندی
لئاندرو تروسارد انتقال 27 میلیون پوندی

میشل ریبیرو

میشل ریبیرو، یکی از اعضای باسابقه مجموعه مربیگری جنک (Genk) که اکنون به عنوان مربی فنی و انفرادی تیم اصلی آنها کار می کند، از همه آنها با افتخار صحبت می کند، اما هیچ کدام بیشتر از تروسارد نیست.

او می‌گوید: «البته، می‌توان گفت همه بازیکنان جوان ویژگی‌های خاصی دارند، اما لئاندرو چیزی داشت که بچه‌های دیگر نداشتند. “او خیلی سریع کارها را انتخاب کرد، به خصوص چیزهای فنی. این بدان معنی بود که او خیلی سریع شروع به خوب شدن کرد.”

ریبیرو می گوید: «لئاندرو همیشه کیفیت گلزنی را داشت. او عاشق گل زدن بود و این همان کاری است که همیشه انجام می‌داد. چیزی که ما روی آن کار کردیم این بود که کمی باهوش‌تر شویم، کمی خارج از فشار، بین خطوط حرکت کنیم و شانه‌هایش را بررسی کنیم.

تروسارد در 120 بازی بزرگسالان 39 گل برای جنک به ثمر رساند
تروسارد در 120 بازی بزرگسالان 39 گل برای جنک به ثمر رساند

وقتی با توپ می چرخید تا با حریفش روبرو شود، همیشه بسیار خوب، بسیار سریع و بسیار خطرناک بود. کاری که ما باید انجام می دادیم این بود که لحظات را انتخاب کنیم و بیشتر نگاه کنیم.

حالا او می داند کجا بدود و چه زمانی توپ را دریافت کند تا گل بزند، و این چیزی است که ما برای مدت طولانی در آکادمی با او سخت کار کردیم.”

این تا حدی نتیجه تلاش های هماهنگ گنک برای رشد او در نقش های مختلف است.

لئاندرو تروسارد بازیکن 28 ساله
لئاندرو تروسارد بازیکن 28 ساله

ریبیرو می‌گوید: «فلسفه‌ای که در گنک داریم این است که سعی کنیم بازیکنان آکادمی خود را تولید کنیم، روی مهارت‌های فنی آنها کار کنیم و آنها را در دو یا سه پست توسعه دهیم، زیرا همیشه می‌خواهیم برنامه A را به آنها ارائه دهیم. ”

تطبیق پذیری تروسارد که در تمام دوران حضورش در برایتون مشهود بود، بخش دیگری از جذابیت او برای آرسنال بود.

در تساوی 3-3 برایتون مقابل لیورپول در ماه اکتبر، او پس از آندری آرشاوین و پیتر ندلوو، تنها سومین بازیکن حریف شد که در آنفیلد در آنفیلد هت تریک می کند، اما او از این نظر منحصر به فرد بود که به طور قابل توجهی، هر سه بازیکن هت تریک کردند. گل های او با پای چپ ظاهراً ضعیف ترش ارسال شد.

در مجموع، بیش از یک سوم گل های تروسارد در لیگ برتر روی پای ضعیف تر او به ثمر رسیده است. او دوسویه است تا جایی که ریبیرو او را در هر دو طرف به همان اندازه قوی می بیند.

او می گوید: «به نظر من او راست پا و چپ پا است. “این یک کلید بزرگ برای ما است، کار روی هر دو پا. شما آن را با لئاندرو می بینید، اما در مورد کاراسکو، دی بروینه، اوریگی یکسان است. همه آنها کاملا دو پا هستند.”

استعداد  تروسارد در دزربی از بین نرفته بود، اما این مرد ایتالیایی در اوایل این ماه سوالاتی در مورد شخصیت او مطرح کرد و از نگرش او در تمرینات پیش از پنجره نقل و انتقالات انتقاد کرد و او را از ترکیب برایتون برای دیدار هفته گذشته با لیورپول کنار گذاشت.

ریبیرو توضیح می‌دهد: «او برای بازی در تیم دوم ما خیلی خوب بود، اما برای تیم اول کاملاً آماده نبود، بنابراین به چالشی متفاوت نیاز داشت تا او را به سطح بعدی برساند. او بازیکن باهوشی است اما همچنین فردی باهوش است. او این را پذیرفت.

ریبیرو می افزاید: «وقتی برگشت، تغییر کرده بود. او حتی سخت‌تر کار کرد و قوی‌تر، سریع‌تر و باهوش‌تر بود.»

در نهایت گنک او را کاپیتان کرد، زیرا ذهنیت فولادینی که در کارنامه او در بازی‌های بزرگ دیده می‌شود، تشویق شد. او در این فصل مقابل منچسترسیتی و چلسی و همچنین لیورپول گلزنی کرده است.

Pooria
20 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *