لقب تیم منچستریونایتد

در این پست در ورزشی می خواهیم این بار به لقب تیم منچستریونایتد بپردازیم. و اینکه چرا آنها به این لقب خوانده می شوند؟

لقب تیم منچستریونایتد چیست؟

منچستریونایتد، یکی از محبوب ترین باشگاه ها در فوتبال و در تمام رشته های ورزشی، در سراسر جهان با نام “شیاطین سرخ” شناخته می شود.

نام مستعار بلافاصله قابل تشخیص است. و این نام تجاری یکی از با ارزش ترین ها در ورزش است.

طبق مطالعه ای که توسط آژانس بازاریابی کانتار در سال 2019 انجام شد، این باشگاه می تواند 1.1 میلیارد نفر را در بین هواداران و دنبال کنندگان گسترده خود به حساب آورد. موضوعی که آن را به محبوب ترین باشگاه فوتبال جهان تبدیل کرد. مطالعه ای در ژوئن 2021 توسط ویلیام هیل، با استفاده از داده های روند آنلاین گوگل نیز، به همین نتیجه رسید.

اما نام مستعار “شیاطین سرخ” از کجا آمده است؟ این نام گذاری – در واقع، توسط مدیر افسانه ای سر مت بازبی – در دهه 1960 و بلافاصله پس از فاجعه هوایی مونیخ انجام شد.

نماد شیاطین سرخ روی لوگوی منچستریونایتد
نماد شیاطین سرخ روی لوگوی منچستریونایتد

نام مستعار منچستریونایتد قبل از شیاطین سرخ

در طول دهه 1950 و اوایل دهه 1960، یونایتد به عنوان مربی معروف و محبوب تیم به عنوان “ Busby Babes ” شناخته می شد. بازبی که از سال 1945 هدایت این باشگاه را برعهده داشت، باشگاه را از جنگ جهانی دوم خارج کرد و تنها در چند سال تیم را به برندگان جام تبدیل کرد.

طولی نکشید که او به چهره ای تاثیرگذار در باشگاه تبدیل شد و در سراسر کشور شناخته شده بود. نام مستعار Busby Babes به زودی دنبال شد و با اشاره به تیم جوان و دوست داشتنی او باقی ماند.

فاجعه هوایی مونیخ در سال 1958، که منجر به کشته شدن 23 نفر از جمله هشت بازیکن شد – قربانیان شامل کاپیتان راجر بیرن، فوق ستاره جوان دانکن ادواردز و تامی تیلور، ملی پوش انگلیسی – در تاریخ باشگاه اثر گذاشت.

بازبی مجبور شد تیم را از نو بسازد و با آن به دنبال هویت جدیدی بگردد. نام “Busby Babes” به خاطره ای دردناک تبدیل شده بود. مرجعی که این تراژدی، اعضای باشگاه سقوط کرده و یادآور بی گناهی از دست رفته در فاجعه هوایی مونیخ بود، جایی که بازیکنان بازماندگان را از لاشه بیرون کشیدند.

ریشه ی نام شیاطین سرخ از کجا آمده است
ریشه ی نام شیاطین سرخ از کجا آمده است

چرا نام مستعار منچستریونایتد شیاطین سرخ است؟

باشگاه راگبی محلی سالفورد – شهری مستقر در منطقه بزرگ منچستر – رسماً به عنوان قرمزها نام برده می شد. اما عموماً به عنوان “شیاطین سرخ” (لوگوی زیر) شناخته می شد، نام مستعاری که قدمت آن به سال 1934 باز می گردد، زمانی که این باشگاه بر مسابقاتی در این کشور تسلط داشت. فرانسه، باعث شد روزنامه نگاران محلی به آنها لقب “Les Diables Rouges” (شیاطین سرخ) بدهند.

تیم راگبی که در نوامبر 1958 یک مسابقه را در اولدترافورد انجام داد، تنها چند ماه پس از سقوط هواپیمای فوریه، الهام بخش باسبی بود که در نهایت نام مستعار باشگاه خود را برگزید. او تصویر ترسناک تر “شیطان سرخ” را نسبت به “بازبی بیبز” سابق و بی گناه تر دوست داشت و شروع به اعمال آن در منچستریونایتد کرد.

عروسک ماسکوت شیاطین سرخ
عروسک ماسکوت شیاطین سرخ

با گذشت زمان، این نام مستعار رایج شد، تا حدی از آنجا که نشان دهنده ادای احترام به نام اولیه باشگاه در اواخر دهه 1800 بود، زمانی که آنها در ابتدا به عنوان نیوتن هیث یا “Heathens” شناخته می شدند. منچستریونایتد از آن زمان تاکنون شیاطین سرخ بوده است.

پس از فاجعه هوایی مونیخ و با اتخاذ یک هویت جدید، بازبی برنده دیگری را ساخت.

در سال 1968، منچستریونایتد به اولین باشگاه انگلیسی تبدیل شد که قهرمان جام ملت های اروپا شد و بازبی به عنوان یک اسطوره تثبیت شد. در سال 1973، باشگاه نماد خود را تغییر داد تا رسماً تصویر شیطان سرخی را در دست بگیرد که نیزه سه‌طرفه در دست دارد.

شیطان سرخ به بخشی جدایی ناپذیر از برند منچستر یونایتد در سراسر جهان تبدیل شده است و امروزه طلسم این باشگاه است. شما آن را حدس زدید: فرد قرمز، یک شیطان سرخ خندان، شاخ و همه چیز دیگه.

 

Pooria
15 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *