لوگوی جام ملت‌های آسیا چگونه طراحی شد؟

جام ملت‌های آسیا در پیش است. مانند هر تورنومنت دیگری، این جام، لوگوی مخصوص به خود را دارد. اما لوگوی جام ملت‌های آسیا چگونه طراحی شد؟

قطری‌ها با کمک از نمادهای باستانی آسیا، قطر و ارزشمند دانستن هواداران لوگو مسابقات را طراحی کرده‌اند. اما می‌خواهیم ببینیم این لوگو از چه اجزایی تشکیل شده است؟ به گزارش «ورزشی»، نماد جام ملت‌های آسیا ترکیب جالبی از نمادهای قاره آسیا، قطر، هواداران فوتبال و البته خود جام قهرمانی است. ترکیب این نماد، طرح چشم‌نوازی ارائه می‌دهد.

لوگوی جام ملت‌های آسیا چگونه طراحی شد؟

در بالاترین قسمت تصویری از گل لوتوس یا نیلوفرآبی وجود دارد که ریشه باستانی در آسیا دارد. لوتوس در شرق اهمیت گل رز در غرب را دارد، استفاده از لوتوس به‌طور کمرنگ یکی از خلاقیت‌های طراح نماد جام ملت‌های آسیا بوده است.

یکی دیگر از خلاقیت‌های جالب این لوگو استفاده از شال‌گردن هواداری است. چیزی که میان هواداران قطری مرسوم است. این طرح به نمایندگی از هواداران تمام کشورها است که شور و هیجانی که باعث و بانی شور و شوق در رقابت‌ها هستند. حضور آنها که گرمی بیشتری به مسابقات می‌دهد، در لوگو هم این موضوع را منعکس می‌کند.

خوش‌نویسی اسلیمی یا عربی نیز یکی از سبک‌های پرآوازه هنر خوشنویسی است، استفاده از نقطه خوش‌نویسی عربی در این طرح به چشم می‌خورد.

لوگوی جام ملت‌های آسیا چگونه طراحی شد؟

نماد ملی کشور قطر شاهین است. همانطور که می‌بیند در طرح نمادی از شاهین وجود دارد. البته جام قهرمانی مسابقات هم با این طرح ترکیب شده است. طراحان خوش‌ذوق قطری در ساختار کلی جام هم از نماد ملی و سنتی این کشور بهره برده‌اند.

اصلی‌ترین و ساختار اصلی نماد مسابقات استفاده از جام قهرمانی در لوگو است. پایه اصلی این نماد الهام برگرفته از جام رقابت‌ها است. رنگ‌بندی کلی این جام برگرفته از پرچم و پیراهن تیم ملی قطر است.

دقت به جزئیات و استفاده از نمادهای باستانی آسیا و قطر در این لوگو موجب شده است که یکی از زیباترین لوگوهای ادوار مختلف جام‌ملت‌های آسیا در این تورنومنت دیده می‌شود.

Pooria
11 ژانویه 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *