لو گریت و زیدان

لو گریت و زیدان ؛ رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه در حال مبارزه برای شغلش است. زیرا واکنش‌ها به اظهارات او در مورد شانس زین‌الدین زیدان برای جایگزینی دیدیه دشان به عنوان سرمربی ادامه دارد.

لو گریت و زیدان | رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه در حال مبارزه برای شغلش

به سختی هفته ها پس از آن که با فاصله کمی از سومین قهرمانی جام جهانی فاصله گرفت و باعث شد که نوئل لو گرات، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه برای شغل خود بجنگد.

زین الدین زیدان در صورت استعفای دیدیه دشان یکی از علاقه مندان برای هدایت فرانسه بود، اما قرارداد دشان پس از اینکه او تیم را به دومین فینال متوالی جام جهانی رساند، جایی که آنها ماه گذشته در قطر به آرژانتین باختند، تمدید شد.

اعضای کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال فرانسه خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده در روز چهارشنبه شده‌اند که ممکن است با از دست دادن لو گرات پایان یابد.

چرا لو گریت در خطر از دست دادن شغل خود است؟

لو گریت پس از اینکه در آخر هفته گفت که اگر زیدان در مورد شغل فرانسه با او تماس بگیرد، تلفن را بر نمی‌دارد، در کانون جنجال‌ها قرار گرفت.

روز یکشنبه، لو گریت گفته بود که زیدان حمایت زیادی دارد اما شانسی برای جانشینی دشان ندارد.

لو گریت و زیدان

نظرات اولیه لو گریت چگونه دریافت شد؟

بسیار بد. زیدان به عنوان یکی از اعضای خانواده سلطنتی فوتبال در سراسر جهان شناخته می شود و به اولین مربی تبدیل شده است که سه بار متوالی در زمان هدایت رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است.

امباپه و لو گریت
امباپه و لو گریت

 

این بازیکن 50 ساله که در سال 2000 با فرانسه قهرمان اروپا شد، پس از اینکه در سال 2021 نقش خود را در باشگاه اسپانیایی ترک کرد، بیکار است.

کیلیان امباپه ستاره فعلی تیم فرانسه با حضور در شبکه های اجتماعی وارد بحث شد.مهاجم پاری سن ژرمن یکی از اولین کسانی بود که پس از پخش نظرات لو گریت، مخالفت خود را اعلام کرد.

امباپه در توییتر خود نوشت: زیدان فرانسه است، ما اینطور به اسطوره بی احترامی نمی کنیم.

لو گریت و زیدان

حتما بخوانید: زین الدین زیدان | بیوگرافی+ زندگی شخصی و حرفه ای و …

رئال مادرید چه واکنشی نشان داده است؟

در بیانیه باشگاه آمده است: رئال مادرید از اظهارات تاسف بار رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، نوئل لو گریت، درباره زین الدین زیدان، یکی از بزرگترین اسطوره های ورزش جهان ابراز تاسف می کند.

اظهارات تاسف بار رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه نوئل لو گریت درباره زین الدین زیدان
اظهارات تاسف بار رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه نوئل لو گریت درباره زین الدین زیدان

رئال با بیان اینکه سخنان لو گریت نشان دهنده عدم احترام به زیدان و معنای او برای بازی است، اعلام کرد که از رئیس فدراسیون فوتبال می خواهد اظهارات خود را اصلاح کند.

زین الدین زیدان، قهرمان جهان و قهرمان اروپا که از پیراهن کشورش دفاع می کند، در کنار بسیاری از عناوین دیگر، ارزش های ورزش را نشان می دهد. و این را در طول دوران حرفه ای خود به عنوان بازیکن و مربی نشان داده است.

علاوه بر این، مادرید همچنین از لو گریت به دلیل اظهارات قبلی درباره کریم بنزما، کاپیتان فعلی رئال مادرید انتقاد کرد.

در سال 2018 او پیشنهاد کرد که دوران حضور مهاجم در ترکیب بین‌المللی به پایان رسیده است.

دارنده فعلی لیگ قهرمانان اروپا گفت: “اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه [در مورد زیدان] برای کسی که این نمایندگی را در اختیار دارد و خود را رد صلاحیت می کند، نامناسب است، مانند اظهاراتی که او درباره کاپیتان ما، کریم بنزما، توپ کنونی ما نیز بیان می کند.

یا قهرمان لیگ ملت‌ها با فرانسه در سال 2021 و برنده پنج لیگ قهرمانان اروپا، در کنار بسیاری از عناوین دیگر.»

لو گریت و زیدان

در صورت جدایی لو گرات چه کسی می تواند جایگزین او شود؟

اخراج زیدان به‌عنوان جانشین بالقوه دشان توسط لو گریت، دو سال پس از آن صورت می‌گیرد که او از هافبک سابق حمایت کرده بود تا در صورت وجود، هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.

میشل پلاتینی یکی از نامزدهای حتی بحث برانگیزتر برای پست برتر در صورت جدایی لو گریت است.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز در این جنجال‌های فزاینده مداخله کرده است. و بنا بر گزارش‌ها، پلاتینی را برای نقش رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه مداخله کرده است.

دادگاهی در سوئیس در ژوئیه سال گذشته پلاتینی را از اتهامات فساد و کلاهبرداری تبرئه کرد.

طبق گزارش ها در فرانسه، پلاتینی در صورت پیشنهاد این سمت را در نظر می گیرد، اگرچه اطرافیان او متقاعد نشده اند که این اقدام معقولی باشد. لو گریت و زیدان

آخرین  اخبار و حواشی ورزشی ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

Pooria
11 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *