لیورپول قهرمان لیگ‌کاپ 2023 شد | لیورپول 1-0 چلسی

با گل دقایق پایانی ویرجیل فندایک و با شکست چلسی پرستاره، لیورپول قهرمان لیگ‌کاپ 2023 شد. این اولین جام از آخرین فصل حضور کلوپ با قرمزهاست

خلاصه خبر

فان دایک در دقیقه 118 گل برتری را به ثمر رساند.

قرمزها در ومبلی 1-0 پیروز شدند.

لیورپول و چلسی یک فینال نفس گیر را به نمایش گذاشتند.

لیورپول قهرمان لیگ‌کاپ 2023 شد

به گزارش وب سایت «ورزشی»، لیورپول قهرمان جام کارابائو در فصل 2023/24 شد. این تیم، چلسی را در استادیوم ومبلی با ضربه سر ویرجیل فن دایک در دقیقه 118 شکست داد.

پس از انبوهی از موقعیت‌های از دست رفته، گل‌های مردود و ضربات دروازه‌بان، به نظر می‌رسید که بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. اما کاپیتان لیورپول در اواخر بازی در قامت قهرمان ظاهر شد. فن دایک با ضربه سر از روی کرنر سیمیکاس گل اول و آخر بازی را به ثمر رساند.

این جام اولین قهرمانی از چهار قهرمانی احتمالی قرمزها در آخرین فصل هدایت یورگن کلوپ است.

البته این چلسی بود که تا حد زیادی بر مبادلات ابتدایی بازی تسلط داشت. لیورپول حتی مجبور شد به یک سیو خیره کننده از کلهر برای فرار از گل توسط پالمر تکیه کند. پس از آن نیز پرچم آفساید تلاش رحیم استرلینگ برای گل اول چلسی را با ناامیدی مواجه کرد.

بعد از اینکه رایان گراونبرخ به دنبال یک خطای سنگین از سوی مویسس کایسدو از زمین خارج شد، جریان بازی به طرز شگفت انگیزی تغییر کرد. تصمیم یورگن کلوپ برای انتقال کانر بردلی به وسط زمین به عنوان شماره هشت اضطراری، تصمیم زیرکانه‌ای بود. زیرا قرمزها پس از آن شروع به تثبیت تسلط خود در بازی کردند.

دقایق تسلط لیورپول قبل از نیمه اول با ضربه سر کودی گاکپو – جایگزین داروین نونز مصدوم – به اوج رسید.

لیورپول در نهایت در فاصله دو دقیقه مانده به پایان بازی، زمانی که فن دایک با ضربه سر گل پیروزی را به ثمر رساند، برتری خود را در وقت اضافه رقم زد.

نیمه‌ی دوم بازی

برتری لیورپول در نیمه دوم ادامه داشت تا این‌که ویرجیل فن دایک فکر می‌کرد که در زمان یک ساعت گذشته از بازی، تیمش را با ضربه‌ی سرش با نتیجه 1-0 پیش انداخته است. اما پس از بررسی طولانی VAR، گل به دلیل مهار واتارو اندو، لوی کولویل، نشانگر ون دایک از موقعیت آفساید، مردود اعلام شد. می‌توان گفت که این یک تصمیم بحث برانگیز از سوی داور بود.

چلسی با جان سالم به در بردن از این ترس، دوباره ابتکار عمل را بدست گرفت و چند موقعیت برای خود در آغوش رو به مرگ بازی ایجاد کرد. بهترین این موقعیت‌ها نصیب هافبک کانر گالاگر شد که پاس کوتاه پالمر را از مقابل کلهر به بیرون دروازه زد.

علیرغم اینکه در مجموع 31 شوت در طول 90 دقیقه بازی – 12 شوت در چارچوب بود – بازی به وقت اضافه رفت.

وقت‌های اضافه

فرصت‌ها در 30 دقیقه اضافی ادامه پیدا کرد. به طوری که جیلین دانس جوان، جورجه پتروویچ را مجبور به مهار هوشمندانه ضربه سر خود کرد. هاروی الیوت نیز ضربه‌ای را با اختلاف کم به بیرون فرستاد.

لیورپول در نهایت در فاصله دو دقیقه مانده به پایان بازی، زمانی که فن دایک با ضربه سر گل پیروزی را به ثمر رساند، برتری خود را در وقت اضافه رقم زد.

بدین ترتیب لیورپول موفق شد که در آخرین سال حضور مربی اسطوره‌ی خود، حداقل یک جام را کسب کند.

Pooria
26 فوریه 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *