لیورپول

لیورپول در ولورهمپتون 3-0 شکست خورد. تیم یورگن کلوپ با 29 امتیاز در خط هافبک گیر کرده است – به نظر می رسد فصل برای قرمزها به پایان رسیده است. بحران نایب قهرمانی سال گذشته در حال نزدیک شدن به سرمربی است و مشخصاً کلوپ سرمربی با علامت سوال های بزرگی روبرو است.
گل به خودی زودهنگام جوئل ماتیپ، مدافع میانی در دقیقه پنجم بازی، فاجعه سرخ ها را در بعدازظهر شنبه آغاز کرد. ولورهمپتون واندررز تنها پس از 7 دقیقه برتری خود را افزایش داد، زمانی که کریگ داوسون، غول دفاعی، در اولین بازی رقابتی خود برای وولوز، توپ را از زیر تیر به دروازه قرمزها کوبید.

همه چیز درباره باشگاه لیورپول

همه چیز درباره باشگاه لیورپول
همه چیز درباره باشگاه لیورپول

پس از نیمه اول کاملاً خواب‌آلود، لیورپول فشار را پس از استراحت افزایش داد، اما تیم مربی یورگن کلوپ به ندرت خطرناک بود. در دقیقه 71 روبن نئوس بالاخره همه چیز را برای میزبان از ولورهمپتون روشن کرد.

با پیروزی 3-0، اکنون موقتاً پانزدهم جدول لیگ برتر شکست سخت دیگری را به باشگاه فوتبال لیورپول وارد کرد. بحران قرمزها که در رده دهم گیر کرده اند روز به روز بدتر می شود.
کلوپ: این نمی تواند باشد
از همان ابتدا جوی پر انرژی در ورزشگاه مولینوکس وولوز وجود داشت. شاگردان مربی جولن لوپتگی شروعی عالی داشتند و لیورپول را کاملاً اشتباه گرفتند. قرمزها کاملاً تحت تأثیر سرعت و درایو گرگ ها قرار گرفتند. لوپتگی-وروجک از اعتماد به نفس منفجر شده بود – این را نمی توان در مورد لیورپول بعدازظهر گفت.
یورگن کلوپ نیز از ظاهر خواب آلود تیمش پس از شکست 3-0 شوکه شد: “در دوازده دقیقه اول خود را در بدبختی فرو بردیم. این نباید اتفاق می افتاد. این اتفاق افتاد. اما نباید اینطور می شد. این واقعاً سخت است. قورت بده. می‌توانی انتقاد کنی، می‌توانی قضاوت کنی و احتمالاً حق با توست. من چیزی برای گفتن ندارم زیرا آن 12 دقیقه درست نیست.»

چهار بازی، چهار باخت و نه گل خورده

این بازیکن 55 ساله ادامه می‌دهد: «طبقه‌بندی همه این‌ها واقعاً دشوار است. مطمئناً، تیم کاملاً از اعتماد به نفس منفجر نشده است، اما آیا به اعتماد به نفس زیادی نیاز دارید تا حداقل بدن خود را بین این موارد قرار دهید. توپ و حریف و در نتیجه جناح را متوقف کنید؟”

این چهارمین بازی متوالی بدون برد در لیگ برای شاگردان کلوپ است. قرمزها 9 گل و یک گل ناچیز از خود دریافت کرده اند. به نظر می رسد که لیورپول کاملاً از میدان خارج شده است و در بازی کلوپ-الف مشکلاتی در هر گوشه و کناری وجود دارد.

کلوپ: چطور می‌توانم نگران نباشم؟

ولوز در این فصل کمترین گل را در لیگ به ثمر رسانده است. اما در مقابل لیورپول، حتی هجومی واندررز نیز موفق شد بدون وقفه ضرباتی را به همراه داشته باشد. چرا که قرمزها نه دفاع کردند، نه وارد هیچ دوئلی شدند و به سادگی تسلیم سرعت حریف شدند.

این برای اولین بار در این فصل نبود که بازیکنان کلوپ فاقد شدت و نگرش درست بودند. قرمزها بسیار کمتر از انتظارات خود و هواداران عمل می کنند. پیشرفت تیم باعث نگرانی سرمربی کلوپ نیز می شود، زیرا او پس از بازی گفت: “چطور می توانم نگران نباشم؟ نمی توانم اینجا بنشینم و بگویم اشکالی ندارد زیرا مشکلی نیست.”

 تمسخر هواداران حریف

با رتبه دهم و 21 امتیاز کمتر از آرسنال صدر، به نظر می رسد فصل قرمزها بیشتر و بیشتر به پایان می رسد. علاوه بر این، آنها در چند هفته گذشته پس از شکست 2-1 مقابل برایتون از جام حذفی اخراج شدند. با شکست پشت سر شکست، ارتباط مستقیم با مکان های بین المللی روز به روز دورتر می شود. لیورپول در حال حاضر به سادگی قادر به بازی در ساختار تیم های واقعاً بزرگ لیگ نیست.

بدتر از آن، مربی کلوپ مجبور شد بعدازظهر آن روز به تمسخر هواداران حریف در استادیوم مولینوکس گوش دهد. هواداران ولوز با شعاری تمسخرآمیز به این موضوع اشاره کردند که واقعیت این مربی 55 ساله در آینده نزدیک چگونه خواهد بود: “صبح داری اخراج می شوی!” یا به زبان آلمانی: “فردا صبح اخراج شدی!”، هواداران واندررز فریاد زدند. علیرغم وضعیت کلوپ به عنوان نماد باشگاه، این شعارها تعجب آور نیست.

کلوپ ایمان خود را از دست نداده است: “بدانید که چقدر خوب هستند”

باشگاه لیورپول
باشگاه لیورپول

با این حال، مربی سابق BVB تصریح کرد که به هیچ وجه ایمان خود را به تیمش از دست نداده است: “من فکر نمی کنم آنها در حال حاضر در بهترین حالت خود هستند، اما هنوز می دانم که آنها چقدر خوب هستند و چقدر خوب هستند. متأسفانه، در حال حاضر، ما برای کمک به خود و مانور دادن به خودمان با موفقیت بسیار مشکل داریم.”

پس از شروع فاجعه بار امسال، یک چیز مسلم است: کلوپ و لیورپول هر هفته بیشتر و بیشتر متزلزل می شوند. آزمون بعدی برای او و تیمش دربی مرسی ساید در یک هفته دیگر است (لیورپول مقابل اورتون، در 13 فوریه از ساعت 21:00 به صورت زنده در لیگ برتر Sky Sport). اگر قرمزها نیز با رقیب اصلی خود امتیازی را از دست بدهند، حتی یورگن کلوپ خوش بیان نیز پس از حدود هفت سال و نیم حضور در لیورپول، به زودی نیاز به توضیح خواهد داشت.

Pooria
5 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *