لیورپول یا بایرن مونیخ: ژابی آلونسو به کدام تیم می‌رود؟

با اوج‌گیری غیرمنتظره بایر لورکوزن، ژابی آلسونو بیش از پیش بر سر زبان‌هاست. اما ژابی آلونسو به کدام تیم می‌رود؟ لیورپول یا بایرن مونیخ؟

خلاصه مقاله

ژابی آلونسو این فصل در بایرلورکوزن معجزه کرده است.

هم لیورپول و هم بایرن مونیخ به خدمات او علاقه‌مند هستند.

وب سایت ورزشی، تحلیل کاملی از انتخاب مناسب‌ برای ژابی آلونسو را ارائه می‌دهد.

ژابی آلونسو، بزرگترین نام سر زبان‌های این روزها

به گزارش وبسایت ورزشی، ژابی آلونسو به لطف عملکرد چشمگیر او در بایرلورکوزن، داغ ترین کالای حال حاضر در فوتبال جهان است.

این هافبک سابق قرار است در تابستان امسال تیم‌ جدیدی را برای خود انتخاب کند که لیورپول و بایرن مونیخ علاقه‌مندترین طرف‌ها هستند. یورگن کلوپ و توماس توخل هر دو باشگاه خود را ترک می‌کنند (یکی به خواست خودش، دیگری به زور).

لیورپول یا بایرن مونیخ؟ ژابی آلونسو به کدام تیم می‌رود؟

تناسب تاکتیکی

تناسب تاکتیکی

پاس‌های بی‌امان و سبک بازی پرس آلونسو به حق در این فصل مورد تحسین قرار گرفته است. به طوری که لورکوزن از یک طرف به راحتی و برای سرگرمی گل می‌زند و از طرف دیگر به سختی گل می‌خورد.

این همان فوتبالی است که تک تک هواداران فوتبال آرزوی بازی تیمشان را در سر می پرورانند. اما بدون بازیکنان مناسب، می‌تواند چیزی بیش از یک رویا باشد.

بایرن مطمئناً بازیکنان زیادی دارد که در بازی معروف 3-4-2-1 آلونسو بدرخشند. جاشوا کیمیچ در قلب خط میانی با ایفای نقش گرانیت ژاکا فوق‌العاده خواهد بود، آلفونسو دیویس به عنوان یک مدافع وینگر خلاق بازی می‌کند و آلونسو در نهایت ممکن است بتواند بهترین نتیجه را از ماتییس د لیخت با استعداد و در عین حال بسیار ضعیف به دست آورد.

با وجود این، به نظر می‌رسد که تیم لیورپول کمی بهتر با خواسته‌های مجموعه تاکتیکی پیچیده آلونسو سازگار می‌شود. و دلیل اصلی آن ترنت الکساندر-آرنولد است.

این فوق ستاره متولد اسکاوس ظاهرا برای بازی در نقش الکس گریمالدو در 3-4-2-1 آلونسو ساخته شده است. آزادی که او به عنوان یک مدافع کناری به او اجازه داده می شود تا در قلب خط میانی و فضای خالی در هر نقطه از یک سوم پایانی شناور شود، دیدنی خواهد بود.

برنده: لیورپول

افتخارات

افتخارات

لیورپول در حال حاضر برای قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی، لیگ اروپا و کارابائو کاپ رقابت دارد.

بایرن مونیخ در حال حاضر برای پیروزی در رقابت است. بنابراین برای هیچ، رقابت می‌کند.

شاید به همین خاطر فکر کنید که با هدایت لیورپول، آلونسو شانس بیشتری برای کسب جام خواهد داشت، درست است؟

اما این کاملاً اشتباه است.

تسلط کامل بایرن بر بوندسلیگا – آنها 11 سال به طور مستقیم قهرمان شدند – قبل از اینکه آلونسو در لورکوزن به میدان برود. از سوی دیگر، لیورپول در 30 سال گذشته فقط یک عنوان قهرمانی لیگ را به خاطر تسلط منچستریونایتد، سپس چلسی و حالا منچسترسیتی به دست آورد.

به زبان ساده، اگر آلونسو هدایت بایرن را برعهده بگیرد، احتمالاً قهرمان بوندسلیگا خواهد شد که برای آن رقابت می کند. اگر او هدایت لیورپول را بر عهده بگیرد، این عناوین لیگ تضمینی بسیار کمتری دارند.

برنده: بایرن مونیخ

کار بزرگتر؟

کار بزرگتر؟

ببینید، قبل از انتخاب برنده، اجازه دهید این موضوع را کنار بگذاریم: هر دو لیورپول و بایرن مونیخ اساساً باشگاه‌های فوتبال بزرگی هستند.

هر دو طرفداران زیادی دارند، هر دو 6 جام اروپا/لیگ قهرمانان اروپا را برده‌اند، و هر دو قرمز می‌پوشند.

دلیل اینکه ما در این رده به لیورپول برتری جزئی می‌دهیم، چشم انداز جایگزینی یکی از بزرگترین مدیران تاریخ باشگاه در کلوپ است. به عنوان سرمربی که سه دهه انتظار قرمزها را برای قهرمانی در لیگ برتر به پایان رساند و مربی ای که یک جام دیگر در لیگ قهرمانان اروپا به آن اضافه کرد، کلوپ به حق به عنوان یک اسطوره واقعی تحسین می‌شود.

به نظر می‌رسد آلونسو تنها سرمربی است که می تواند این جایگاه بزرگ را پر کند.

برنده: لیورپول

به طور کلی

بایرن گام بعدی منطقی برای آلونسو است، اما برای پول ما لیورپول بهترین گام بعدی برای سرمربی است.

قرمزها نیازمند پایه‌های محکمی برای ساخت هستند؛ به ویژه با تعدادی از بازیکنان جوان فوق‌العاده که از آکادمی می‌آیند. همچنین با تعدادی فوق‌ستاره در ترکیب اصلی، و گزینه‌های نقل و انتقالاتی مناسب که احتمالاً در دسترس خواهد بود، ژابی آلونسو کارهای بزرگی می‌تواند برای قرمزهای مرسی ساید انجام دهد.

برنده: لیورپول

Pooria
24 فوریه 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *