لیگ برتر ژاپن

ژاپن کشوری است که علاقه زیادی به ورزش دارد و فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست. فوتبال یا به قول برخی کشورها فوتبال، در سال های اخیر در ژاپن رو به افزایش بوده است. از لیگ برتر ژاپن گرفته تا تیم ملی، فوتبال ژاپن در سطح محلی و جهانی خبرساز شده است.

یکی از بزرگترین اخبار فوتبال ژاپن در سال های اخیر، عملکرد این کشور در جام جهانی فوتبال 2018 روسیه بود. تیم ملی ژاپن که به آبی سامورایی معروف است، نمایشی عالی از فوتبال به نمایش گذاشت و به مرحله حذفی مسابقات راه یافت. اگرچه آنها در نهایت توسط بلژیک حذف شدند، اما این تیم با سبک بازی هجومی و نگرش هرگز نگو، طرفداران زیادی را به دست آورد.

J.League، لیگ حرفه ای فوتبال ژاپن نیز در سال های اخیر خبرساز شده است. این لیگ در سال 1992 تاسیس شد و به یکی از محبوب ترین لیگ های ورزشی در ژاپن تبدیل شد. این لیگ از سه بخش تشکیل شده است که دسته برتر، لیگ J1، معتبرترین آن است.

داستان بزر گ

یکی از بزرگترین داستان های لیگ برتر ژاپن در سال های اخیر، ظهور یوکوهاما اف مارینوس به عنوان قهرمان فصل 2019 بود. این تیم که در یوکوهاما، شهری در جنوب توکیو مستقر است، در آخرین روز فصل با شکست اف سی توکیو، عنوان قهرمانی را به دست آورد. ستاره این تیم، مارکوس جونیور، نقش مهمی در موفقیت آنها داشت و در طول فصل 15 گل به ثمر رساند.

یکی دیگر از داستان های بزرگ در فوتبال ژاپن ظهور تاکفوسا کوبو، بازیکن جوان ژاپنی است که در حال حاضر به صورت قرضی در مایورکا از رئال مادرید حضور دارد. کوبو که فقط 20 سال سن دارد، به عنوان یکی از آینده دارترین بازیکنان جوان در فوتبال جهان معرفی شده است. او اولین بازی خود را برای تیم ملی ژاپن در سال 2019 انجام داد و تاکنون تنها در 5 بازی دو گل به ثمر رسانده است.

تماشاگران مجازی لیگ ژاپن

فوتبال ژاپن نیز در خارج از زمین موج ایجاد کرده است. در سال 2020، تیم‌های لیگ برتر ژاپن به دلیل همه‌گیری COVID-19 شروع به استفاده از هواداران مجازی در استادیوم‌های خود کردند. هواداران مجازی که با استفاده از یک پلتفرم ویدئو کنفرانس ایجاد شده اند، به طرفداران اجازه می دهند تا بازی ها را از امنیت خانه خود تماشا کنند و به صورت مجازی با دیگر طرفداران ارتباط برقرار کنند.

لیگ ژاپن بدون تماشاگر
لیگ برتر ژاپن بدون تماشاگر

در پایان، فوتبال یک ورزش محبوب در ژاپن است و صحنه فوتبال این کشور هم در داخل و هم خارج از زمین خبرساز شده است. از عملکرد تیم ملی در جام جهانی گرفته تا تیم های برتر جی لیگ، اخبار فوتبالی زیادی برای سرگرم کردن هواداران وجود دارد. با ظهور بازیکنان جوان با استعدادی مانند Takefusa Kubo و استفاده از فناوری جدید برای افزایش تجربه هواداران، آینده لیگ برتر ژاپن روشن به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *