مارکوس رشفورد، بیوگرافی

مارکوس رشفورد، فوتبالیست و مهاجم جوان تیم ملی بریتانیا است. وی در 31 اکتبر 1997 و در شهر منچستر انگلیس، در خانواده ای 8 نفره ( دو برادر و سه خواهر ) متولد شده است. او پیرو دین مسیح است.

پدر او رابرت رشفورد مربی فوتبال و مادر وی ملانی رشفورد، خاندار بود که پس از سال ها زندگی با هم، به دلیل بیکاری پدر خانواده از هم جدا شدند.

مارکوس نام یونانی است و برگرفته از خدای روم در جنگ مریخ است.

مارکوس راشفورد
مارکوس راشفورد
زندگینامه مارکوس رشفورد

بعد از جدایی پدر و مادر رشفورد، سرپرستی فرزندان به عهده مادر مارکوس بود. چون مارکوس رشفورد در خانواده ای فقیر زندگی می کرد، مادرشان مجبور بود کارگری کند تا خرجی خانه را در بیاورد.

روزهایی می رسید که خانواده او پول حتی یک دانه نان را هم نداشتند، مارکوس در این روز ها با توپی که مادرش گرفته بود خود را مشغول میکرد.

رشفورد در 5 سالگی با فوتبال آشنا شد و برای آموزش بهتر به آکادمی فلچر رنجرز و در پست دروازه بانی آموزش خود را آغاز کرد و در 8 سالگی در این تیم حضور داشت.

کودکی مارکوس راشفورد
کودکی مارکوس راشفورد
تغییر عجیب رشد رشفورد

وقتی 14 سال داشت با رشد بسیار سریع رشفورد مواجه شد و آنقدر پاهایش بلند شده بود که در فوتبالش اختلال پیش آمده بود. در سن بلوغ از نظر اندامی بزرگتر از همسن های خود بود و چون این موضوع بسیار ناراحت بود در این دوران کمی بد اخلاقی میکرد.

مارکوس رشفورد در تیم ملی انگلیس

مارکوس در سن 14 سالگی به تیم ملی زیر 16 سال دعوت شد. او در 17 سالگی به تیم ملی بزرگسالان پیوست و اولین بازی رسمی تیم ملی خود را مقابل استرالیا انجام داد و در این مسابقه توانست 1 گل به ثمر برساند.

مارکوس رشفورد در تیم ملی انگلیس
مارکوس رشفورد در تیم ملی انگلیس
پیوستن مارکوس رشفورد به شیاطین سرخ

وی در 8 سالگی به آکادمی منچستر یونایتد و در پست مهاجم قرار گرفت. مارکوس رشفورد بعد از 10 سابقه در آکادمی یونایتد در 18 سالگی به تیم اصلی منچستر یونایتد پیوست.

اولین بازی او مقابل تیم میتلند بود که در این مسابقه توانست 2 گل به نام خودش ثبت کند که باعث شد لقب جوانترین بازیکن یونایتد در اروپا شناخته شود.

اولین دستاورد های مارکوس رشفورد

در سال 2015 اولین مسابقه خود را در لیگ برتر بریتانیا، مقابل آرسنال 2 گل به نام خودش ثبت کرد و جزو 3 بازیکن جوان منچستر که گل زده اند شد. وی در همین سال در دربی منچستر به جوانترین بازیکن گلزن زمین تبدیل شد.

مارکوس با تیم شیاطین سرخ در سال 2016 قهرمان جام حذفی انگلیس، لیگ قهرمانان اروپا و جام اتحادیه شد و در همین سال به بهترین بازیکن زیر 18 معرفی شد.

عاشقی مارکوس رشفورد

رشفورد اولین عشق خود را در دبیرستان به نام لوسیا لوئی پیدا کرد و با او وارد رابطه شد. اصالت لوسیا لوئی ایتالیایی است و در رشته مدیریت برند از دانشگاه متروپولیتن تحصیل کرده است. او حال حاضر، در شرکتی به عنوان مدیر روابط عمومی کار میکند.

این دو عاشق بعد از 8 سال زندگی با همدیگر در سال 2021 میلادی از هم طلاق گرفتند. به گفته آنها علت این جدایی، فشار دوران قرنطینه است اما هنوز علاقه ای بین شان است.

مارکوس رشفورد به همراه دوست دخترش
مارکوس رشفورد به همراه دوست دخترش
علاقه های دیگر مارکوس راشفورد

وی عاشق شنا و دریانوردی، مخصوصا جت اسکی است، او در روز های تعطیلی خود را با گیتار، بسکتبال، تماشای فشن شو و اسنوکر وقت می گذراند.

احترام به خانواده

مارکوس راشفورد بعد از اینکه در رشته فوتبال میلیونر شد، برای خانواده خود یه خانه 800 هزار پوندی خرید و بعد از آن خانه آرزوهایش به قیمت 1.8 میلیون پوند شد.

اشتیاق رشفورد در فوتبال

هوراکس یکی از مربیان مارکوس در آکادمی رنجرز گفت: راشفورد لول بالاتری از سایر بازیکنان آکادمی داشت و من هر موقع که او را از سر تمرین به خانه اش بردم.

باشگاه فوتبال رنجرز
باشگاه فوتبال رنجرز

بلافاصله بعد از سوار شدن داخل ماشین به خواب عمیقی فرو می رفت و هر وقت که به خانه می رسید با اشتیاق و به سرعت از ماشین پیاده میشد، توپ اش را بردارد که در زمین چمن نزدیک خانه خودشان شروع به تمرین کند.

در واقع شور و اشتیاق او برای فوتبالیست بهتر شدن پایانی نداشت.

درخواست مادرانه

وقتی 10 سال داشت به دلیل فقر پول شرایط حضور در تمرینات را نداشت، برای همین به مربی باشگاه برای رفت و آمد به خانه کمک خواست.

مادر مارکوس با التماس از مدیران یونایتد خواست که پسرش را زودتر به خوابگاه ببرند چون منچستر، کودکان زیر 12 سال را در خوابگاه راه نمی داد.

ولی بخاطر درخواست مادر مارکوس و استعداد زیاد مارکوس رشفورد بود که باشگاه را مجاب به قبول کردن زودتر از وقت او در خوابگاه کرد.

قول کمک به فقرا

مارکوس در دوره ابتدایی که به دانش آموزان غذای مجانی می دادند، باعث شد که او از سوءتغذیه نجات یابد برای همین با خود عهد بست اگر روزی رسید که پولدار شد بتواند به بچه های گشنه کمک کند تا هیچکس درد هایی که او کشید را نکشد.

اصالت رشفورد؟

در سال 2020 مایکل بوی، فوتبالیست سابق تیم غنا در گفت و گویی با رادیو استار گفت که پدر واقعی او هستم.

او ادعا کرده است اسم اصلی مارکوس رشفورد، جاناتان ماما مارکوی است و خود مارکوس هم خبر دارد، اما مارکوس رشفورد در مورد این موضوع هیچ واکنشی نشون نداد.

 کمپین سواد آموزی

سال 2020، روز جهانی کتاب از کمپین اشتراک گذاری 1 میلیون کتاب رشفورد حمایت کرد و قبول کرد یک مسابقه شعر خوانی برای کودکانی که مشکل شنوایی دارند را قضاوت کند و از آن زمان به یادگیری زبان اشاره کرد.

نوامبر همین سال با همکاری ناشران یک باشگاه کتاب برای کودکان نیازمند راه اندازی کرد و در مشارکت اعلام کرد که یک کتاب موفقیت در زندگی برای کودکان با عنوان قهرمان می شوید را منتشر کند.

آوریل سال 2021 به طور رسمی یک گروه کتاب را با هدف پخش رایگان 50،000 کتاب و انتشار سالانه 2 کتاب جدید راه اندازی کرد.

جوایز مارکوس رشفورد

ژانویه 2020 برای قدردانی از تلاش های او در انتها دادن به فقر کودکان در انگلیس دکترای افتخاری دانشگاه منچستر را گرفت.

اکتبر 2020 میلادی به دلیل خدمات خیریه برای کمک به کودکان نیازمند در دوران قرنطینه کرونا نشان پادشاهی بریتانیا به او اعطا شد

جایزه بهترین شخصیت ورزشکار را در سال 2020 میلادی از سوی ( بی بی سی ) دریافت کرد. نوامبر همین سال، نام او بین 100 سیاه پوست موثر در بریتانیا ثبت شد.

در ماه می سال 2020 میلادی به عنوان کم سن ترین فرد خیر در انگلیس را کسب کرد.

معنی های خالکوبی، مارکوس رشفورد

وی در بالای قلب خود را شیر خالکوبی کرد، گفت که این نشان دهنده شخصیت فوتبالی من است.

او در بازوی دست چپش به انگلیسی خانواده همیشگی را حک کرده است. مارکوس خالکوبی دیگری هم در سمت چپ شکم خود دارد که او در کودکی در حال فوتبال بازی کردن، کنار درخت، نزدیک خانه خودش است.

خالکوبی مارکوس رشفورد
خالکوبی مارکوس رشفورد
مسائل دیگر در مورد مارکوس رشفورد

دارایی های او تقریبا 80 میلیون دلار است.

مارکوس عاشق حیوانات است و او یک سگ خانگی به نام سنت دارد.

ماشین های او مرسدس بنز و رنجروور هستند

2 دیدگاه در “مارکوس رشفورد، بیوگرافی

  1. خیلی مفید بود آفرین بهش که اینقدر تلاش کرده و به دیگران کمک کرده که در تیم منچستر بازی میکنه

  2. دمت گرم مردبزرگ خوشبحال اونایی که درفقرمطلق باتلاش فراوان بجایی میرسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *