Antonio Mateu Lahoz

بیوگرافی متئو لائوز داور اسپانیایی را به همراه زندگی نامه و سوابق کاری وی را در این مقاله آورده ایم. با ما همراه باشید.

بیوگرافی متئو لائوز داور اسپانیایی

متئو لائوز، در 12 مارس در سال 1977 در شهر مادرید اسپانیا، چشم به جهان گشود. او یکی از شناخته شده ترین و سرشناس ترین داور های فیفا است. جز داورانی سختگیر و کاریزما خاصی دارد.

سوابق متئو لائوز در امر قضاوت

لائوز، بیشتر در رقابت های لالیگا و بازی های مهم اروپایی قضاوت کرده است. او از سال 2009 وارد داوری لیگ اسپانیا شد و در سال 2011 وارد عرصه داوری بین المللی شد. از قضاوت مهم لائوز می توان به حضور و داوری در فینال بین دو تیم مطرح انگلیسی منچستر سیتی و چلسی اشاره کرد.

فیفا با توجه به حساسیت های ورزشی، سیاسی و همچنین رقابتی ایران و آمریکا که حکم مرگ و زندگی برای هر دو تیم وجود دارد سعی کرده بهترین داور خود را برای این بازی بگذارد. دیدار سرنوشت سازی که توسط متئو لائوز اسپانیایی قضاوت شد.

متئو لائوز
متئو لائوز

پیش تر از این و در جریان مسابقات جام جهانی کنونی این داور قضاوت قطر و سنگال را عهده دار شده بود. البته قضاوت این بازی خالی از نقد نبود و انتقاد هایی نیز از او به وجود آمد.

پربحث ترین مورد برای انتقاد از وی نیز مربوط به نیمه نخست بازی فوق بود که قطری ها شدیدا اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور این مسابقه چنین دیدگاهی نداشت.

آنتونیو متئو لائوز در الکلاسیکو

لائوز، را بیشتر در جریان قضاوت بازی های ال کلاسیکو نیز دیده ایم. مسابقه بارسلونا و رئال مادرید در اسپانیا بارها با سوت این داور برگزار شده است.

لاهوز در آخرین رقابت اروپایی یعنی یورو 2020 نیز حضور فعالانه ای داشته است. او حدود یک سال پیش در این مسابقات سه بار به عنوان داور انتخاب شد. او در جریان مسابقات مذکور 6 کارت زرد نیز به بازیکنان داد.

در لیگ قهرمانان اروپا نیز 41 بار در جلوی اسم لائوز سابقه قضاوت ثبت شده است.

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

Hesam
19 دسامبر 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *