انتشار نام تعداد زیادی از مربی های فعال فوتبال ایران برای هدایت نیمکت تیم ملی، هواداران فوتبال را به انتظار خودش نگه داشته است.

فدراسیون فوتبال ایران برای تدارک انتخاب کردن مربی تیم ملی

فدراسیون فوتبال ایران در تدارک انتخاب کردن مربی تیم ملی ایران است و وقت کافی را هم برای این موضوع بزرگ ندارد. اینها این تصمیم را گرفتند که به سرعت زیادی و پیش از فیفادی پیشروی سرمربی ملی به جمع بندی برسند و نام وی را به کسانی که علاقه مندان به فوتبال اعلام کنند.

تصمیمی که البته با‌ نظرات مختلفی همراه بوده است و بعضی افراد اعتقاد دارند که کیفیت سرمربی بعدی تیم ملی ایران قربانی تصمیمی خواهد شد که خود شخص رئیس فدراسیون فوتبال ایران اعتقاد زیادی به آن ندارد.

گزینه های نیمکت تیم ملی بزرگسالان
گزینه های نیمکت تیم ملی بزرگسالان

تیم ملی امید

جالب اینکه در میان این قضیه چهره هایی وجود دارند که از نظر خودشان حتی در لیگ برتر فوتبال ایران هم نیز هیچ شانسی برای مربی گری قائل نیستند و این موضوع در مورد اعلام نام نویسی نامزد های سرمربیگری تیم امید هم به وجود آمد.

در جایی که این طور به نظر می‌رسید فهرست منتشر شد از مسیر متفاوت از موضوعات فنی عبور کرد، و شامل اسم نفراتی است که بعضی ازآنها با اعضای هیئت رئیسه رابطه ای نزدیکی دارند.

تیم ملی امید
تیم ملی امید

اعتراض مردم در کلیت بضاعت سرمربیگری 

و این طور به نظر می‌ رسد که هدف فدراسیون فوتبال ایران از به انتشار گزاشتن این فهرست چیزی جر این نیست که به مخاطبین فوتبال ایران و صد البته مدیران کشور یادآوری کند که کلیت بضاعت سرمربیگری در بین تمام مربی های داخلی در این حد است و به همین خاطر فهرستی منتشر شد که در برخی اوغات اعتراض مردی را در پی داشته باشد.

خرید ارز آزاد برای تیم فوتبال جوانان

انتشار این فهرست در شرایطی که فدراسیون فوتبال ایران در روز گذشته در حالی که تیم جوانان خود را به کشور ازبکستان فرستاد، که بنابر مصوبه جدید دولت حق چنین کاری را نداشت که از بازار آزاد ارز لازم را خریداری کند و ارز تخصیص یافت بانک مرکزی را به تیم جوانان ایران اختصاص داد، اما نامه ای که فدراسیون فوتبال به بانک مرکزی فرستاد با پاسخی مبنی در دریافت پول در ماه خرداد روبه رو شد.

به این معنا است که فدراسیون نه می‌تواند پول دلاری را از بازار تهیه کند و نه می‌تواند  از ارز تخصیص یافت دولت برخوردار باشند. به همین دلیل مدیران فدراسیون فوتبال مجبور به این کار شد که از دوستان و نزدیکان خود دلار قرض بگیرد و تیم را فعلا با این شرایط به مسابقات بفرستد.

دلار گریبان گیر سرمربی خارجی 

این مسئله درباره موضوع انتخابی سرمربی خارجی هم به وجود آمد و فدراسیون فوتبال ایران در حال حاضر با مسئله بزرگ نبودن منابع های دلاری برای به استخدام گرفتن مربی خارجی مواجه است و این مشکل تنها در شرایطی رفع خواهد گشت که دولت ورود کند.

منابع مد نظر فدراسیون فوتبال را تهیه کند تا بعدا فدراسیون از طریق کشور واسطه یعنی کشور قطر یا از طریق دیپلماسی مسائل خود را حل نموده و منابع مالی خویش را در کشور سوییس آزاد کند و صورت حساب سرمربی خارجی را پرداخت نماید.

گزینه های خارجی مربی تیم ملی
گزینه های خارجی مربی تیم ملی

مشکلات اقتصادی کشور باعث نارضایتی علاقه مندان فوتبال

در این بین و در این شرایط دولت درگیر مشکلات عظیم اقتصادی مملکت است و این طور به نظر می‌رسد که به سختی احتمالا به این حوزه ورود خواهد کرد، مگر این که صدای طرفداران و علاقه مندان به فوتبال ایران و نارضایتی های آنها به گوش دولت برسد.

در این بین برخی از منابع در فدراسیون فوتبال ایران مدعی شد که 83 درصد از مردم طرفدار به خدمت در‌آوردن مربی خارجی هستند و تنها 17 درصد رای به گزینه داخلی می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *