بیوگرافی مرتضی پورعلی گنجی

بیوگرافی مرتضی پورعلی گنجی ، یکی از برترین بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران و مدافع حال حاضر پرسپولیس تهران می باشد. در ادامه زندگینامه کامل پورعلی گنجی را مشاهده می کنید پس همراه ما باشید.

زندگینامه و بیوگرافی مرتضی پورعلی گنجی از کارمند بانک تا فوتبال

مرتضی پورعلی گنجی بعد از بازی در رده سنی ایران و قبل از جام ملت های آسیا 2015 در اردوهای آمادگی قبل از این تورنمنت برای اولین بار توسط کی روش به تیم ملی بزرگسالان ایران دعوت شد.

مرتضی پورعلی گنجی متولد 30 فروردین 1371 در شهر زیبای بابل استان مازندران است. او که از کودکی در شمال زندگی می کرد و به آب و هوای شهر خودش عادت دارد. مرتضی دانشجوی لیسانس تربیت بدنی دارد و از 8 سالگی توپ جمع کن نیز بوده است تا اینکه در 15 سالگی به تیم پاس رفت و حتی حالا سابقه بازی در لیگ چین را نیز دارد. مرتضی با قد 187 متری و وزن 80 کیلوگرم در پست مدافع میانی بازی می کند.

بیوگرافی مرتضی پورعلی گنجی
بیوگرافی مرتضی پورعلی گنجی

حتما بخوانید: بیوگرافی علیرضا بیرانوند و همسرش

زندگی شخصی مرتضی پورعلی گنجی

مرتضی پورعلی گنجی در تاریخ 30 فروردین 71 در روستای پایین گنج افروز بابل که حالا شهر شده است چشم به این دنیا گشود. فوتبال خودش را در مسابقات آموزشگاه های بابل آغاز کرد و حالا به باشگاه فوتبال پیکان بابل رفت.

از قهرمانی در مدارس تا پاس

یحیی عباسی در زمان تحصیل متضی را در مقطع راهنمایی به تیم مدارس بابل معرفی کرد و با این تیم قهرمان مازندران شد. سرمربی تیم آقای اشراقی و کاظمی بودند. او در بین بقیه بچه ها سن پایینتری داشت. او یکسال بعد در مدارس بابل بود و سپس به تیم پیکان بابل رفت. از بابل 25 نفر برای تست پاس به تهران اعزام شدند که فقط من را انتخاب کردند. من در تهران محل خواب نداشتم و 9 ماه را در خانه دایی ام در پایتخت سکونت داشتم و آنها لطف زیادی به من داشتند.

بیوگرافی پور علی گنجی
عکس کودکی مرتضی پورعلی گنجی

آقای دوستی مهر مرا انتخاب کرد

در تهران نیز با کوثر بازی داشتیم و آقای دوستی مهر بازی ما را در ورزشگاه مشاهده کرد. من در آن بازی یک شوت عالی فرستادم و یک گل زدم. خدا را شکر من در همان بازی خودم را نشان دادم و به تیم ملی نوجوانان دعوت شدم. آقای دوستی مهر به من لطف زیادی داشتند و در حقم پدری کردند که واقعا از ایشان سپاسگزارم.

حتما بخوانید: بیوگرافی مهدی طارمی مهاجم پورتو | زندگی شخصی+افتخارات+حواشی+ازدواج+خانواده

روزهای سخت در ری

بعد از آن بود که تیم های استقلال و سایپا به من پیشنهاد دادند. اما من به تیم احسان ری رفتم. برای اینکه سرمربی آن تیم مرا به خوبی می شناخت و کاملا سبک بازی من را قبول داشت. زندگی در این تیم بسیار سخت بود. حتی در خوابگاه و اتاق من موش بود. سه ماه فقط ساندویچ می خوردم. شرایط ما مناسب نبود و به خاطر اینکه علاقه داشتم پیشرفت کنم این وضعیت را تحمل کردم و واقعا فوتبال ا دوست داشتم.

پورعلی گنجی و مادرش
پورعلی گنجی در کنار خانواده اش

فقر مالی مرتضی پورعلی گنجی

مرتضی پسر سختی کشیده ای بود و حالا قدر جایگاه خودش را به خوبی می داند. تقریبا بیست و چند سال است که پدرش فوت کرده است و مادرم ما را به تنهایی به اینجا رسانده است.

بعد از فوت پدرم شرایط زندگی سخت شد. حتی برخی موارد من پول کرایه ماشین را نداشتم تا از تمرین به شهرم بازگردم. هم خدمتی های پدرم و فامیل و خانواده به ما کمک می کردند و در همانجا شخصا تصمیم گرفتم که کارهای بزرگی انجام دهم.

من از روستای خودمان در مسیر ایست می کردم تا یک آشنا مرا ببیند و به شهر برساند. این وضعیت من در راه بازگشت همیشه ادامه داشت.

حتما بخوانید: بیوگرافی عزت الله پورقاز | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر

پور علی گنجی در خط حمله

او بیان داشت که در نوجوانی به مدرسه فوتبال رفتم و به سرمربی گفتم اگر خوب بازی کردم پول مرا بده ولی اگر بد بازی کردم مرا با چوب بزن و تنبیه کن.

در آن سالها من پشت مهاجم و در پست مهاجم توپ می زدهم و بعد از آن نیز هافبک دفاعی بودم. بعدها کی روش مرا در خط دفاع قرار داد و کامل به عقب تر آمدم.

مرتضی پورعلی گنجی پرسپولیس
مرتضی پورعلی گنجی پرسپولیس

نخستین بازی لیگ برتر در ۱۸ سالگی

شرایط بازی من در تیم نفت تهران رسید. سال 1389 و در سن 18 سالگی در برابر تیم شهرداری تبریز اولین بازی رسمی ام را انجام دادم و عالی بازی کردم. بعد از آن جناب آقای فکی بازی های بیشتری به من داد و موفق به گلزنی شدم. بعد از آن نیز مربی های دیگر به نفت تهران آمدند و مرا در ترکیب استفاده کردند. من در نفت عالی بازی کردم و به این تیم علاقه مند بودم و در این تیم به جوان ها زیاد بها داده می شد.

حتما بخوانید: بیوگرافی وحید امیری بازیکن تیم ملی ایران |زندگی شخصی و حرفه ای + عکس

امتحان داشتم، به تیم امید نرفتم!

هومن افاضلی او را به تیم ملی فراخواند و به خاطر امتحان هایی که در بابل داشت نتوانست به سربازی برود. حتی نمی توانست در این تیم ها بازی کند. با تیم ملی زیر 22 سال با منصوریان در تمامی تیم ها پیروز شد و متاسفانه تیم های باشگاهی بازیکن ندادند و تیم از هم پاشید.

اگر باشگاه ها در دوران مربی گری منصوریان با او همکاری می کردند می توانست عنوان قهرمانی مسابقات زیر 22 سال آسیا را رقم بزند.

کی روش من را می شناخت
پور علی گنجی و کی روش

کی روش من را می شناخت

او با تیم امید در زمان وینگادا و بازی های اینچعون شروع کرد. او به واسطه کی روش معرفی شد و بعد از آن با تیم اردوی پرتغال راهی مسابقات شد و در این اردو کی روش مرتضی را شناخت چون بازیکن خوبی بود. در اردوها و بازی های دوستانه به دلیل عملکرد فوق العاده باعث شد تا کی روش او را بشناسد.

راموس الگوی مرتضی پورعلی گنجی

من عاشق راموس بودم و حتی با دوتا گل ملی شادی های شبیه این بازیکن اسپانیایی انجام دادم. حالا نام راموس را به بنده دادند که تلاش می کنم از ایشان الگو بگیرم.

اما در فوتبال ایران پست های حسینی و منتظری و پورقاز در گذشته و حالا خلیل زاده و کنعانی زادگان که بازیکنان خوبی هستند حضور دارند. در این مدت بزرگترها در تیم ملی کمک زیادی به او کردند و اوضاع برایش عالی پیش رفت. در جام ملت های آسیا نیز سید جلال حسینی به او کمک کرد و همیشه از ایشان تشکر می کند.

بازی های ملی پورعلی گنجی
بازی ملی پورعلی گنجی

بازی‌های ملی مرتضی پورعلی گنجی

مرتضی بعد از بازی های رده سنی ایران قبل از جام ملت های آسیا 2015 در اردوهای آمادگی قبل از این تورنمنت برای اولین بار توسط کارلوس کی روش معرفی و دعوت شد. او در فهرست پایانی تیم ملی در این رقابت ها حضور داشت. مرتضی اولین بازی اش را در یک بازی دوستانه در برابر عراق انجام داد. درخشش او در این بازی موجب شد تا کی روش در تورنمنت های بعدی به او بازی بدهد.

آمار و ارقام مرتضی پورعلی گنجی در تیم ملی فوتبال

ردیف رده ملی حریف تاریخ گل
۱ تیم ملی فوتبال عراق ۱۳۹۳/۱۱/۰۳ گل ˝۱۱۲
۲ تیم ملی فوتبال عراق ۱۳۹۳/۱۱/۰۳ پنالتی گل ˝۱۲۰
۳ تیم ملی فوتبال ترکمنستان ۱۳۹۴/۰۸/۲۱ گل ˝۶

 

باشگاه خارجی

مرتضی بعد از درخشش در بازی های جام ملت های آسیا در استرالیا از باشگاه های مختلف خارجی پیشنهاد دریافت کرد و در نهایت اسفند 93 در حالی که در تیم فوتبال نفت تهران حضور داشت به پیشنهاد تیان جین کشور چین پاسخ مثبت داد و با دریافت 500 هزار دلار برای یک فصل به این تیم چینی پیوست. او در یکسال حضورش در این تیم 26 بازی به میدان رفت و 2 گل هم زد.

مرتضی و ژاوی
مرتضی پورعلی گنجی و ژاوی در السد

باشگاه السد قطر

همچنین مرتضی پورعلی گنجی در 2016 با یک قرارداد رسمی به مدت یک سال به تیم السد قطر رفت.

حتما بخوانید: بیوگرافی سردار آزمون | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر

جوایز و افتخارات مرتضی پورعلی گنجی

– تیم السد قطر

– قهرمانی ولیعهد قطر: ۲۰۱۷

– قهرمانی امیر قطر: ۲۰۱۷

– جام شیخ جاسم قطر: ۲۰۱۷

پور علی گنجی در باشگاه لیگ برتر چین
پور علی گنجی در باشگاه لیگ برتر چین

اصالت و خانواده

مرتضی پور علی گنجی Morteza Pouraliganji در سنین کم پدرش خودش را از دست داد و با مادر و یک برادر و خواهر زندگی کرده است. او زندگی سختی در سنین پایین داشت و حالا قدر این روزهای خودش را به خوبی می داند. با مادرس خودش رابطه صمیمی دارد و همیشه به بابل می رود تا روزهای تعطیل در کنار او سپری کند. مرتضی توپ جمع کن فوتبال در روستای خودشان بود و بعد از 10 سالگی با داداشش بازی انجام می داد. به طور حرفه ای نیز از سوم دبستان در بازی های جام رمضان کلاس پنجمی های مدرسه شرکت می کرد.

بازی در دوحه قطر

این بازیکن در بهمن 1394 با تیم السد قرارداد بست و همبازی ژاوی شد و حتی توانست در دو فصل حضورش در این تیم 49 بار به میدان برود و 9 بار هم گلزنی کند.

پورعلی گنجی به یوپن بلژیک پیوست
پورعلی گنجی در یوپن بلژیک

حضور کوتاه در بلژیک تا بازگشت به قطر

مرتضی در 26 مرداد 1397 زمانی که 26 ساله بود با یک قرارداد دو ساله به تیم دسته اول بلژیک یوپن رفت. اما نیم فصل بیشتر حضورش دوام نداشت و در 6 بازی که به میدان رفت توانست دو گل بزند. همچنین در 11 بهمن 1397 به تیم العربی رفت و در لیگ ستارگان قطر برگشت. در یک سال حضورش 2 بازی با پیراهن این تیم انجام داد و 2 بار هم گل زد.

اوج بیماری همه گیری کرونا و بازی در چین

مرتضی در 12 شهریور 1399 بعد از فسخ قراردادش با العربی و به پیشنهاد وسوسه انگیز سنزن در سوپر لیگ چین توپ زد و همزمان با شیوع کرونا لیگ این کشور تعطیل شد. او دوسال با این تیم قرارداد داشت و با 13 بازی و یک گل زده در نهایت از آنجا نیز جدا شد. همچنین مرتضی دو سال با این تیم قرارداد داشت و با 13 بازی و یک گل زده در نهایت مجبور به جدایی شد.

بازگشت پورعلی گنجی به ایران و حضور در پرسپولیس
بازگشت پورعلی گنجی به پرسپولیس

بازگشت به ایران و حضور در پرسپولیس

این مدافع خوش تکنیک و حرفه ای فوتبال در 16 خرداد 1401 و در سن 30 سالگی با یک قرارداد دو ساله به باشگاه پرسپولیس پیوست. بعد از 8 سال دوباره او به لیگ برتر ایران آمد.

حتما بخوانید: بیوگرافی وحید امیری بازیکن تیم ملی ایران |زندگی شخصی و حرفه ای + عکس

بازی های ملی جام جهانی قطر 2022

پورعلی گنجی در جام های جهانی 2018 روسیه و 2022 قطر در تیم ملی ایران حضور داشت. او که از سال 1386 تجربه پوشیدن پیراهن تیم ملی نوجوانان و جوانان و امید را بدست آورد. در سال 1393 نیز به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد. او در رقابت های جام جهانی روسیه و قطر در تیم ملی و ترکیب اصلی قرار داشت.

بازی های ملی جام جهانی قطر 2022
پورعلی گنجی در بازی های ملی جام جهانی قطر 2022

ازدواج و همسر مرتضی پورعلی گنجی

مرتضی هنوز ازدواج نکرده است و فعلا تمام تمرکز اصلی خودش را در دنیای فوتبال حرفه ای قرار داده است.

همسر مرتضی پورعلی گنجی
همسر مرتضی پورعلی گنجی

حتما بخوانید: بیوگرافی علی دایی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

مصاحبه با مرتضی پورعلی گنجی

آقا جواد نکونام را دوست دارم

بنده وقتی هافبک دفاعی بودم بازی های جواد نکونام را بسیار دوست داشتم . او هم گل می زد و هم کارهای دفاعی را به طور حرفه ای انجام می داد و 10 سال در اروپا بازی کرد.

علاقه به ورزش والیبال

من علاقه زیادی به والیبال دارم و وقتی که بچه بودم همیشه این رشته را دنبال می کردم. الان هر دو رشته فوتبال و والیبال را در کنار هم دوست دارم.

شغل کارمندی بانک

اگر به زمان های قدیم بازگردیم و فوتبالیست نمی شدم. الان یک کارمند بانک بودم. چون من در درس نیز موفق بودم و فکر می کنم کارمند بانک می شدم.

 

علاقه به موسیقی و سینما و تلویزیون

من به موزیک علاقه زیادی دارم. اگر فرصت بدست بیاورم فیلم هم می بینم. در بین هنرپیشه ها هم از بازی امین حیایی لذت می برم. البته بیشتر زمان خودم را در خانه فوتبال می بینم.

پورعلی گنجی در کنار مادرش
پورعلی گنجی در کنار مادرش

با ژاوی صمیمی هستم

من افتخار بازی در کنار ژاوی را داشتم و او یکی از بهترین بازیکنان تاریخی بارسلونا است. با او رفاقت داشتم و اگر همین حالا به او زنگ بزنم جواب رد به من نمی دهد.

دوستی پورعلی گنجی با بازیکنان
دوستی پورعلی گنجی با بازیکنان

رفقای نزدیک در تیم ملی

رفیق های نزدیک او در تیم ملی بیرانوند، رضاییان، جهانبخش و سردار آزمون و عزت اللهی و طارمی هستند و با آنها شوخی های زیادی انجام می دهد.

حتما بخوانید: بیوگرافی مهدی قائدی و همسرش ستاره معصومی |حواشی و جنجال ها+عکس

چکیده ای از بیوگرافی مرتضی پور علی گنجی

  • زمینه فعالیت: فوتبالیست
  • تولد: ۳۰ فروردین ۱۳۷۱
  • زادگاه: بابل، ایران
  • پست: مدافع میانی
  • قد: ۱٫۸۴ متر
  • ملیت: ایرانی

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

mohamadnd
30 دسامبر 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *