درگذشت جیانلوکا ویالی

مرگ جانلوکا ویالی مهاجم سابق چلسی که در سن 58 سالگی درگذشت. جانلوکا ویالی مهاجم سابق ایتالیا در سن 58 سالگی درگذشت. ویالی که در دوران حرفه ای درخشان برای چلسی بازی می کرد قبل از اینکه سرمربی این باشگاه شود، تحت درمان برای سرطان لوزالمعده بود.

ویالی قبل از بازی در سری آ برای سامپدوریا و یوونتوس، کار خود را در کرمونزه، باشگاه زادگاهش آغاز کرد. قبل از اینکه به سمت مدیریت و مربیگری برود، به دوران بازی خود در چلسی پایان داد. او در 59 بازی برای ایتالیا 16 گل به ثمر رساند و در تیم آتزوری در جام جهانی 1986 و 1990 حضور داشت.

حتما بخوانید: بیوگرافی پله ستاره فوتبال برزیلی جهان با تصاویر

مرگ جانلوکا ویالی مهاجم سابق چلسی اسطوره فوتبال ایتالیا

در هفته‌های اخیر اعلام شد که ویالی از سمت خود به عنوان رئیس هیئت در تیم ایتالیا کناره‌گیری می‌کند تا روی درمان سرطان لوزالمعده تمرکز کند. او اواخر در ترکیب ایتالیا با سرمربی، روبرتو مانچینی، شریک مهاجم سابقش در سمپدوریا، دوباره متحد شده بود. و ویالی امیدوار بود که بتواند نقش خود در تیم ملی را از سر بگیرد.

ویالی اعلام کرد که در نوامبر 2018 تحت رادیوتراپی و شیمی درمانی قرار گرفته است. زیرا یک سال قبل به سرطان مبتلا شده بود. در ابتدا در آوریل 2020 بیماری تشخیص داده شد. اما در دسامبر 2021 او اعلام کرد که بیماری عود کرده است.

ویالی در توضیح تصمیم خود برای تعلیق حضورش در ایتالیا، در 14 دسامبر گفت: “هدف این است که از تمام انرژی های جسمی روانی خود برای کمک به بدنم برای غلبه بر این مرحله از بیماری استفاده کنم. تا بتوانم در اسرع وقت با ماجراهای جدید روبرو شوم. و آنها را با همه شما به اشتراک بگذارم.”

جیانلوکا ویالی اسطوره ی ایتالیا در گذشت
جیانلوکا ویالی اسطوره ی ایتالیا در گذشت

بیانیه احساسی سمپدوریا در سوگ جانلوکا ویالی

سمپدوریا روز جمعه در مقاله‌ای احساسی نوشت: “تو همه چیز به ما اهدا کردی. ما سعی کردیم آن را به تو برگردانیم. بله، عشق بود، متقابل، بی‌نهایت. عشقی که امروز با تو نخواهد مرد. ما همچنان شما را دوست خواهیم داشت و می ستایم زیرا. همانطور که می دانید شما برای ما بهتر از پله هستید. و چون علیرغم همه چیز، فصل زیبای ما هرگز پایان نخواهد یافت.”

آنها افزودند: “ما از شما به عنوان یک پسر و یک مهاجم بی امان یاد خواهیم کرد. زیرا قهرمانان همه جوان و زیبا هستند و شما از آن تابستان 1984 قهرمان ما بوده اید. محکم و زیبا، با آن 9 چاپ شده در پشت و دوخته شدن پرچم ایتالیا بر روی قلبت.”

ویالی در چلسی
ویالی در چلسی

بیانیه چلسی و باشگاه هوادارانش

چلسی در توییتی نوشت: خیلی ها دلتنگت خواهند شد. یک اسطوره برای ما و همه فوتبال. در آرامش باش، جانلوکا ویالی. اعتماد هواداران باشگاه (CST) ویالی را به عنوان یک “ستون اساسی” در آغاز دوران پر جام در استمفورد بریج توصیف کرد. در بیانیه CST آمده است: «حتی پس از دوران حضورش در چلسی، جانلوکا در تمام مراحل چلسی بود. او یکی از بازدیدکنندگان مکرر استمفوردبریج بود و همه در باشگاه فوتبال ما او را دوست داشتند.

گرام سونس که در کنار ویالی در سمپدوریا بازی می کرد، در اسکای اسپورت به او ادای احترام کرد. سونس به وضوح احساسی گفت: “نمی‌توانم به شما بگویم که او چقدر پسر خوبی بود. فوتبال را فراموش کنید، اویک انسان عالی بود. او یک انسان واقعاً خوب بود.”

کنار او بودن خیلی لذت بخش بود. او یک پسر دوست داشتنی سرگرم کننده، پر از شیطنت، فوتبالیست فوق العاده و انسانی خونگرم بود. مردم چیزهایی در مورد توانایی عالی فوتبال او خواهند گفت، و به درستی، اما مهمتر از همه این که چه انسانی بود. به خانواده‌اش تسلیت می‌گویم – بچه‌ها از داشتن چنین پدری خوشبخت بودند، همسرش هم از ازدواج با چنین مردی از نعمت بزرگی برخوردار بود.”

آخرین  اخبار و حواشی ورزشی ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

Pooria
6 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *