مرگ پادشاه فوتبال جهان

مرگ پادشاه فوتبال جهان ، بازیکن اسطوره فوتبال دنیا و کشور برزیل در سن 82 سالگی در شهر سائو پائولو درگذشت. واکنش ها نسبت به مرگ او در سرتاسر دنیا بسیار زیاد بود و همه را شوکه کرد.

حتما بخوانید: بیوگرافی پله ستاره فوتبال برزیلی جهان با تصاویر

مرگ پله پادشاه فوتبال دنیا

به گزارش سایت “ورزشی” بازیکن تاریخی برزیل مدت ها با بیماری سرطان مبارزه می کرد و در چند ماه اخیر بارها برای درمان به بیمارستان رفت. در جریان مسابقات جام جهانی 2022 قطر حال او وخیم شد و به بیمارستان آلبرت انیشتین سائوپائولو رفت. او در سن 82 سالگی بعد از مشکلات قلبی و کلیوی از دنیا رفت.

مرگ پله پادشاه فوتبال دنیا
حضور دختر و خانواده پله در کنارش

ستاره فوتبال برزیل در سال 1940 در میناس گرایس به دنیا آمد و نام کامل او ادسون آرانتس دو ناسیمنتو بود. او عاشق فوتبال بود و در سن 9 سالگی این علاقه اش زیادتر شد و پدرش به او گفت که حتما روزی تو فاتح جام جهانی می شوی.

در مدت زمان کوتاهی پله این وعده را عملی کرد و در 17 سالگی توانست فاتح جام جهانی 1958 سوئد شود. او با جام قهرمانی به خانه بازگشت و این موفقیت بزرگ را چهار سال بعد نیز در جام جهانی 1962 نیز تکرار نمود. البته آنها سومین بار در جام جهانی 1970 نیز توانستند قهرمان شوند.

مرگ پله بازیکن برزیل
شرایط جسمانی پله در چند هفته اخیر رو به وخامت رفت

پله چهار بار جام جهانی برای تیم ملی کشورش بازی کرد و در 14 بازی توانست 12 گل برای برزیل بزند که نامش در تاریخ فوتبال این کشور جاودانه شد.

پله در جام جهانی 2022
هواداران تیم ملی برزیل در جریان جام جهانی برای او آرزوی سلامتی کرده بودند

پله از سال 1956 تا 1974 در باشگاه سانتوس توپ می زد و در مجموع 1114 بازی را برای این باشگاه انجام داد. او 1090 تا گل زد و لقب سلطان فوتبال دنیا را از آن خودش کرد.

در تاریخ 9 دی 1401 ساعت 11:56 صبح روزنامه های مطرح دنیا تیتر اول خود را به درگذشت پله اختصاصی دادند.

مرگ پادشاه فوتبال جهان در روزنامه های مطرح دنیا

 

فوت پله
فوت پله

آخرین  اخبار و حواشی ورزشی ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

mohamadnd
1 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *