مصاحبه تاج با خیابانی

شب بی سابقه در تلویزیون ایران ، مصاحبه جواد خیابانی با تاج در برنامه زنده گرفت. دیشب یک اتفاق خاص در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رخ داد. تاج رئیس فدراسیون فوتبال در یک مصاحبه جنجالی با جواد خیابانی و مجیدی قرار گرفت. تاج قبلا هئیت مدیره سپاهان و ذوب آهن بود که حالا بعد از چند سال رئیس فدراسیون شد.

به گزارش سایت “ورزشی” مهدی تاج در این دوره از انتخابات فدراسیون فوتبال دوباره برگزیده شد. از همان روزهای اول علاقه داشت که اسکوچیچ را بردارد و به جای او کی روش را سرمربی فوتبال ایران در جام جهانی قطر کند. در مصاحبه دیشب تلویزیون جواد خیابانی که از دوستان وی نیز به شمار می رفت او را به چالش کشید. مجری بازی ایران استرالیا و آمریکا به شهرت زیادی پیدا کرد و یکی از محبوب ترین چهره های تلویزیون ایران شد.

مصاحبه جواد خیابانی و مجیدی با تاج بعد از جام جهانی

دقیقا 20 و چند سال بعد حالا تاج و خیابانی و مجیدی در یک گفتگوی تلویزیونی بعد از ناکامی تیم ملی ایران در رقابت های جام جهانی روبروی هم قرار گرفتند. مهدی تاج که مدیر فوتبالی می باشد و در تمام مناصب مدیریتی حضور داشته است. مدیریت در اتحادیه فوتبال تا ریاست هئیت مدیره پرسپولیس، ریاست سازمان لیگ، نائب رئیس فدراسیون فوتبال و سه دوره ریاست فدراسیون فوتبال ایران را در کارنامه خودش دارد. حالا هم عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا است و این سمت ها در تاریخ فوتبال ایران برای هیچکس ثبت نشده است.

او که حالا در روزهای کوتاهی از سمت ریاست فدراسیون فوتبال سپری کرده و با چالش های مختلفی روبرو شده است. بیشترین مسائل او مرتبط با تیم ملی و حضور مجدد کارلوس کی روش است که در سمت سرمربی تیم ملی دوباره بازگشت.

مصاحبه جواد خیابانی با تاج بعد از جام جهانی
مصاحبه جواد خیابانی با تاج بعد از جام جهانی

مدیر اصفهانی فدراسیون فوتبال ایران

تاج یک مدیر اصفهانی که بعد از کناره گیری از عنوانش در ریاست فدراسیون بعد از ماجراهای مارک ویلموتس، حالا در یک برنامه فوتبال برتر یک جنگ علنی را با میثاقی شروع کرده بود و بعد از اینکه مدت طولانی در تلویزیون حاضر نشد. حالا قبل از انتخابات فدراسیون در یک جلسه برنامه فوتبال برتر حضور پیدا کرد و این پیش زمینه ای شد تا مطمئن شود که کارکنان این برنامه چندان موافق بازگشت مجدد او به فوتبال نیستند و با این تیم یک جنگ مستقیم دارند.

حالا بعد از پایان رقابت های جام جهانی امشب او مهمان ویژه شبکه ورزش است. او اگر رابطه اش با میثاقی خراب نبود قطعا در شبکه سه پاسخ مردم را می داد.

حالا تاج می خواست که در رسانه ملی حضور داشته و به سئوالات حضور ایران در جام جهانی پاسخ دهد. انتخاب نهایی اش یک برنامه ای آرام تر بود. اما با وجود خیابانی باز هم برنامه جنجالی پیش رفت. او که ابتدا تنها برای خبرهای مهم و پاسخ به چند سئوال به صدا و سیما رفت. دو ساعت پر از نیش و کنایه عجیب با دو مجری ورزشی خیابانی و مجیدی روبرو شد. تابحال سرو کله زدن های طولانی در طول مدت زمان برنامه های ورزشی بی سابقه بوده است.

نکاتی درباره VAR و حق پخش تلویزیونی:

او درباره راه اندازی کمک داور ویدیویی، حل پرونده ویلموتس، بازگشت استقلال پرسپولیس به رقابت های آسیایی و بررسی مجدد پرونده های آنها برای مجوز حرفه ای و برنامه ای برای توزیع منابع مالی به فوتبال ایران صحبت هایی را انجام داد. این مباحث که هرکدام می تواند خودش به عنوان یک برنامه جداگانه در تلویزیون درباره اش ساعت ها بحث کرد. با توجه به اینکه تاج پس از یک غیبت طولانی در تلویزیون حضور پیدا کرد. سعی کرد همه را به طور فشرده بیان کند.

تاج حتی درباره طرح ابتکاری اش درباره گردش مالی فوتبال باشگاهی ایران گفت. موضع او به سازمان لیگ نزدیک است و قصد ندارد که برای فوتبال پولی از صدا و سیما درخواست کند. او به دنبال این است که از طریق قانون کارخانجات را مجاب نماید تا بودجه ای را در اختیا سازمان صدا و سیما قرار دهند. این پول باید به عنوان حق پخش بین کلیه تیم های فوتبالی ایران که از پوشش تصویری برخوردار اند. توزیع شود.

مصاحبه جواد خیابانی با تاج در برنامه زنده | شب بی سابقه در تلویزیون ایران

سئوالات اصلی درباره کی روش و آینده تیم ملی:

اما تاج به نکات متفاوتی اشاره داشت. ولی سوال های اصلی به سمت کی روش و آینده تیم ملی رفت. نظرات مختلفی که شاید کسی انتظار نتایج ضعیف کسب شده ایران در جام جهانی نداشت. ایران در این جام جهانی با تایید تاج، کی روش را در اختیار داشت. او در تمام دقایق از این مربی دفاع کرد و پشت او ایستاد. او حالا گفت اینطور نیست که خود را با مقصر کردن کی روش تبرئه کند. حالا در نبود کی روش از حقوقش دفاع خواهد کرد.

با همه بحث ها و شرایطی که تاج با آن جملات خاص خودش، متلک های را نیز به سوی این دو مجری برنامه کرد. گفتگو فضای خاصی پیدا کرد و در یک فضای کاملا عجیبی به پایان رسید. آنجایی که مجیدی از مردم بابت اینکه رئیس فدراسیون با سوال های آنها پاسخ نداد و عذرخواست. اما تاج بلافاصله قبل از تیتراژ انتهایی از فرصت خداحافظی استفاده کرد تا بگوید از مردم بابت اینکه فدراسیون نمی‌خواهد مثل صدا و سیما احساساتی عمل کرده و زود دست به تغییرات بزند عذرخواهی می‌کند!

در همین صحنه دوربین نمایی از بالای استودیو را بر روی آنتن برد و حالا برنامه در یک شرایطی تمام شد که ظاهرا بحث ها با شدت زیادی ادامه دارد تا مشخص شود ارتباط دوستانه قدیمی آنها تا چه حد تغییر یافته است.

آخرین اخبار و حواشی فوتبال ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *