مصاحبه علی کریمی راجب پرسپولیسی بودنش، صراحت او در بیان حقیقت، شروع زندگی فوتبالی و… از جمله چیزهایی هستند که شما در این مطلب راجب علی کریمی با آنها مواجه خواهید شد. ما در ادامه مقدمه ای بر زندگی علی کریمی را بر شما ارائه داده و از جوانمردی های او نیز برای تان سخن خواهیم گفت. علی کریمی نه تنها پیشکسوت پرسپولیس، لژیونر پر افتخار و بازیکن تیم ملی ما بلکه بزرگ مردی در تمام تاریخ معاصر ایران نیز به شمار می رود. علی کریمی در واقع مردی برای تمام ورزش ایران و دلسوزی برای تمامی ایرانیان است. با هم بشنویم از این مرد روز های سخت:

 

خانواده علی کریمی

خانواده علی کریمی اهل روستای پاشاکی از توابع شهرستان سیاهکل هستند. همچنین فعالیت مورد علاقه این پیشکسوت فوتبال به گفته خودش والیبال ساحلی است.  او قبلا در کرج یک پیتزا فروشی داشته است و بسیار انسان خونسردی است که حتی به قول فردوسی پور بعضی اوقات این خونسردی هایش روی اعصاب آدم نیز راه می روند. برخلاف این خونسردی اما او پس از شکست تلخ تیم پرسپولیس برابر سپاهان نتوانست جلوی ریزش اشک های خود را بگیرد.

 

آغاز فوتبال حرفه ای

علی کریمی فوتبال خود را به طور جدی از تیم نوجوانان نفت تهران شروع کرد،  او بعد تر به نوجوانان سایپا پیوست و بعد از آن نیز به فتح تهران منتقل شد. او از همان تیم فتح بود که پیشرفت کرد و به جمع سرخ پوشان پایتخت اضافه شد.علی کریمی در سال 1377 به تیم پرسپولیس پیوست و در آنجا موفق شد دو سال پیاپی در سال های 1378 و 1379 لیگ آزادگان ایران را فتح کند. علی کریمی پس از حضورش در پرسپولیس خیلی زود لژیونر شد و در سال ۲۰۱۱ به الاهلی امارات پیوست.  کمی پس از حضور کریمی در الاهلی امارات این باشگاه توانست در نخستین فصل حضور لژیونر ایرانی اش اولین جام خود یعنی جام امیر را در سالهای ۲۰۱۲_۲۰۱۱ فتح کند. کریمی بعد تر در سال ۲۰۱۴ نیز توانست ۱۴ گل را برای تیمش به ثمر برساند.

 

علی کریمی در باشگاه بایرن مونیخ آلمان

علی کریمی در روز۳ می سال ۲۰۱۵  بنا به گزارش رسمی سایت باشگاه بایرن مونیخ به این تیم آلمانی پیوست. او پس از علی دایی و وحید هاشمیان سومین فوتبالیست ایرانی بود که در این باشگاه مشهور به اف سی هالیوود توپ می زد. در ابتدا بسیاری از اهل فوتبال معتقد بودند که انتقال کریمی به باشگاه مونیخ تنها جنبه اقتصادی دارد، اما عملکرد خوب این بازیکن خیلی زود جلوی این انتقادات غلط را گرفت.

 

شهرت علی کریمی

علی کریمی پس از حضورش در بایرن مونیخ آلمان خیلی زود توانست در جمع نام داران این باشگاه از جمله میشاییل بالاک، سباستین دایسلر، مارتین دمیکلیس، مهمت شول و زی روبرتو برای خود جایگاهی ثابت و مطمئن دست و پا کند، به طوری که حتی بعد از حضور علی کریمی در بایرن بعضی از این بازیکنان مطرح نیمکت نشین نیز شدند.

طبق یکی از بندهای قرارداد کریمی و باشگاه بایرن مونیخ، پس از 12 بازی قرارداد بین آنها به طور خودکار تمدید می شد که طبق قرار نیز در بازی با هامبورگ این اتفاق افتاد. اما متاسفانه در همان بازی کریمی مصدوم شد، به طوری که دیگر نتوانست در بازیهای جام جهانی۲۰۱۶ آلمان در جایگاه واقعی خود ظاهر شود.  علی کریمی همچنین از جمله محدود بازیکنان ایرانی محسوب می شود که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده و در مقابل سالزبورگ نیز یک گل به ثمر رسانده است.

 

صراحت کریمی

 

علی کریمی که همیشه به صراحت لهجه شهرت داشته و همچنان هم دارد، یک بار در تلویزیون روی آنتن و مقابل یکی از مسئولان فوتبال کشور بیان کرد: تا شما و امثال شما در این فوتبال هستید آب خوش از گلوی ما بازیکنان پایین نخواهد رفت!

او همچنین بعد از انتخابات فدراسیون گفت که: من در این انتخابات شرکت کردم تا به همه ثابت شود که فقط ۹ نفر می‌خواستند فوتبال ایران پاک شود و بقیه تنها به دنبال لابی کردن و مسائل حاشیه ای بودند.

این پیشکسوت فوتبال که استعداد خود را از همان ۲۰ سالگی و در تیم امید نشان داد، روزی خطاب به یکی از مدیران سیاسی که در پرسپولیس به ناحق پستی گرفته بود نیز گفت: اگر من جای شما بودم و به جبهه رفته بودم، هیچ وقت از این مسئله این گونه سوء استفاده نمی‌کردم. من در زمان جنگ بچه ای کوچک بودم اما اگر بزرگ تر بودم حتما به جبهه می‌رفتم و برای این آب و خاک می‌جنگیدم.

کریمی: مجسمه من را هرگز نسازید

کریمی یک بار در پاسخ به پیشنهادی برای ساخت مجسمه او در وردآورد کرج پاسخ داد: من به شدت مخالف این مسئله هستم و اصلاً دوست ندارم که کسی مجسمه ام را بسازد. شما هم بهتر است به جای من مجسمه شهدا و جانبازان را بسازید که از جان و سلامت شان گذشتند تا ما اکنون در آسایش زندگی کنیم نه مجسمه دیگران را.

این جادوگر فوتبال ایران که یک بار با جمله معروف «خدا علی دایی را بغل کرده و ماچ هم کرده» نامش برای مدت طولانی بر سر زبان ها افتاده بود،  قبل تر در پاسخ به پیشنهاد  برای شرکت در انتخابات گفته بود: این بار دیگر اگر با لیموزین هم دنبال من بیایند، وارد عرصه انتخابات نمی‌شوم چرا که نتایج آن از قبل مشخص است و هر کس که بهتر لابی کند رئیس فدراسیون فوتبال خواهد شد.

مصاحبه علی کریمی راجب پرسپولیسی بودنش

علی کریمی در زندگی فوتبالیش سختی‌های زیادی کشید به طوری که یکبار در خاطرات خود گفته بود: من در نوجوانی فقط یک کتانی داشتم که با آن هم فوتبال بازی می‌کردم و هم به مهمانی می‌رفتم. من با تلاش فراوان در زمین‌های خاکی رشد کرده اما با این حال در تیم فتح به خوبی توانستم استعداد ‌های خودم را در فوتبال نشان بدهم. بعد از آن سختی ها پرسپولیس و استقلال به دنبالم آمدند و در نهایت چون که من پرسپولیسی بودم این تیم را برای ادامه فوتبال حرفه ای خود انتخاب کردم.
کریمی در جای دیگر هم گفته است: هواداران پرسپولیس خط قرمز حقیقی من هستند. بعضی‌ از آنها آنقدر این تیم را دوست دارند که من نمی‌توانم در مقابل آنها خودم را پرسپولیسی بدانم . پرسپولیسی تر از من در ایران خیلی‌ هست.

خداحافظی بدون بازی خداحافظی

ستاره تکنیکی فوتبال ایران هرگز تن به انجام بازی خداحافظی نداد و گفت: من دوست ندارم در این دست بازی‌های تشریفاتی شرکت کنم.

او یک دیگر نیز در کمال شرافتمندی در استیل آذین ۸۰۰ میلیون تومان از مبلغ قرارداد خود را که در زمان پول بسیار زیادی بود را بخشید و اعلام کرد: چون تیم ما نتیجه خوبی نگرفته من مبلغ قراردادم را دریافت نمی‌کنم.

متاسفم که ۲ اسطوره استقلال دیگر بین ما نیستند

کریمی پیشتر در مورد دو اسطوره تاریخ استقلال گفته بود: منصور پور حیدری گنجینه فوتبال ایران و به خصوص استقلال بود. من واقعاً متاسفم که او و ناصر حجازی دیگر در میان ما جای ندارند.
شاید جالب باشد بدانید که خداداد عزیزی،  این مرد بزرگ را بهترین بازیکن دو دهه اخیر فوتبال ایران می‌داند و بازیکنی چون مهدی ترابی نیز با افتخار درباره او می‌گوید: علی کریمی در تمام زندگیم الگوی فوتبالی من بوده است!

raha36
7 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *