منچستر سیتی تاتنهام را 4 بر 2 شکست داد

منچسترسیتی تاتنهام را با یک بازگشت خیره کننده در ورزشگاه اتحاد شکست داد. آنها فاصله خود را با آرسنال، صدرنشین لیگ برتر به 5 امتیاز کاهش دادند.

خلاصه بازی منچستر سیتی تاتنهام

تاتنهام به نظر می‌رسید که به رقبای شمال لندن، آرسنال، لطف بزرگی انجام می‌دهد. آنها تا لحظات پایانی نیمه اول دو گل به ثمر رساندند تا تیم پپ گواردیولا به سومین باخت متوالی خیره شود.

دژان کولوسفسکی چند ثانیه قبل از پایان وقت استراحت پس از اینکه رودریگو بنتانکور رودری را در اثر دفع ضعیف ادرسون مجازات کرد، به تاتنهام برتری داد. سپس امرسون رویال با ضربه سر توانست، ضربه ی دفع شده ی هری کین را به گل تبدیل کند.

اکثر افراد داخل ورزشگاه اتحاد ناامید بودند. اما سیتی با الهام از ریاض محرز نابغه، پس از وقت استراحت به بیرون آمد تا بازی را با سه گل در 12 دقیقه تغییر دهد.

گلزنی جولیان آلوارز در ابتدای نیمه دوم
گلزنی جولیان آلوارز در ابتدای نیمه دوم

نیمه ی دوم بازی

جولیان آلوارز پس از اینکه هوگو لوریس، دروازه بان اسپرز نتوانست ارسال محرز را در دقیقه 51 دریافت کند، از فاصله نزدیک گلزنی کرد. سپس ارلینگ هالند دو دقیقه بعد با ضربه سر از فاصله نزدیک توپ را وارد دروازه کرد و سیتی را به تساوی کشاند.

تاتنهام وقتی ضربه ایوان پریسیچ توسط ریکو لوئیس و تیرک منحرف شد تقریباً پیشی گرفت. اما بلافاصله محرز بازگشت سیتی را کامل کرد و اینکه لوریس را در یک چالش زاویه بسته شکست داد. بدین ترتیب منچستر سیتی کاملا ورق را بر گرداند.

لوریس کهنه کار فرانسوی پس از گلزنی که آرسنال را در دربی روز یکشنبه در مسیر پیروزی قرار داد، بار دیگر روی گل مقصر بود.

محرز یک نمایش انفرادی درخشان را تکمیل کرد، زمانی که در وقت های تلف شده به سرعت در زمین حرکت کرد تا توپی هوشمندانه را برای چهارمین گل سیتی وارد دروازه کند.

خوشحالی پپ از بازگشت منچستر سیتی تاتنهام
خوشحالی پپ از بازگشت منچستر سیتی تاتنهام

منچستر سیتی تاتنهام | سیتی نمایش یک قهرمان را نشان داد

منچسترسیتی نیمه اول زمین را با سرهای خمیده و هواداران عصبانی ناامید ترک کرد. عمدتاً به خاطر آنچه که آنها احساس می کردند ناکامی داور سایمون هوپر در تنبیه تاتنهام به دلیل خطاهای متوالی و همچنین دریافت دو گل بود.

اما آنچه که در پی داشت، نمایش قدرت ویرانگر سیتی بود. که پس از استراحت بیرون آمد و به سادگی حاضر به تسلیم نشد زیرا تاتنهام قادر به مقابله با این تیم هجومی نبود.

محرز باشکوه بود، دو گل زد و در گل های دیگر نقش داشت و به روند پربارش ادامه می دهد.

سیتی همچنین یک جواهر دیگر را در ریکو لوئیس 18 ساله کشف کرده است که به شدت قبل و بعد از دو گل تاتنهام که باعث شد ورزشگاه اتحاد در این فاصله بسیار مضطرب شود، درگیر بود.

تاریخ به ما می گوید که سیتی، همانطور که در آن پیروزی قاطعانه مقابل استون ویلا در آخرین روز فصل گذشته و مقابل کریستال پالاس در اوایل این فصل دیدیم، هرگز نمی توان با دو گل کمتر بازی را تمام شده دانست. البته گل آلوارز در اوایل نیمه دوم تأثیر مثبتی بر قهرمانان فصل گذشته و تأثیر منفی بر تاتنهام داشت.

چیپ زیبای محرز در انتهای بازی منچستر سیتی تاتنهام
چیپ زیبای محرز در انتهای بازی منچستر سیتی تاتنهام

آیا هوگو لوریس به پایان خط رسیده است؟

لوریس که با فرانسه در جام جهانی 2018 قهرمان جام جهانی شد، از زمان امضای قرارداد از لیون، خدمتگزار خوبی برای تاتنهام بوده است. اما به نظر نمی رسد که زمان خیلی به نفع او باشد.

این بازیکن 36 ساله بیش از یک دهه است که در تاتنهام بوده است، اما اکنون به طور فزاینده ای خطاپذیر به نظر می رسد، بازی او به طور فزاینده ای پر خطا و نامطمئن است.

لوریس زمانی که پاس بوکایو ساکا را برای گل ابتدایی آرسنال در دربی شمال لندن در روز یکشنبه دریافت، به شدت مقصر بود. در حالی که آنها مقابل سیتی پیش بودند، دوباره اشتباه کرد.

او هنگام تلاش برای ارسال سانتر محرز برای گل اول سیتی، قاطعیت کافی از خود نشان نداد. توپ را برای آلوارز کاشت. و سپس در زاویه بسته خود به شدت شکست خورد و اسپرز برای اولین بار در بازی عقب افتاد. شوت محرز نیز قدرت را به همراه داشت اما لوریس باید بهتر عمل می کرد.

تاتنهام با دیوید رایا، دروازه بان برنتفورد و جردن پیکفورد از اورتون در ارتباط است. چیزی که جای تعجب ندارد زیرا این موقعیت به طور فزاینده ای شبیه مشکلی است که آنتونیو کونته باید به عنوان یک موضوع فوری به آن رسیدگی کند.

Pooria
20 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *