طبق گزارش رسانه ها مهاجم برزیلی تیم شونان بلمار که اکنون در کشور ژاپن بازی می‌کند، گزینه مدنظر سرمربی پرسپولیس است و یحیی گل‌محمدی علاقه دارد که این بازیکن را در ترکیب تیم خود داشته باشد.
دسوزا این مهاجم برزیلی که ۱۹۲ سانتیمتر قد دارد، یک مهاجم بی نظیر با توانایی استفاده از هر دو پاست که توانایی منحصر به‌ فرد او نیز زدن ضربات به گوشه مخالف دروازه است.
مدیر برنامه برزیلی این بازیکن اقدامات اولیه برای حضور او در ایران را انجام داده و به نظر می‌رسد در صورتی که مشکل خاصی به وجود نیاید، این بازیکن به زودی به تهران آمده و قرارداد خود را با پرسپولیس رسمی و نهایی خواهد کرد. در میان اما شنیده می شود که آیین‌نامه جذب بازیکنان و مربیان خارجی اجازه نمی‌دهد ولینگتون در ایران بازی کند!
می پرسید چرا؟ اول به دلیل این‌که طبق آیین نامه جذب بازیکنان خارجی که سال گذشته به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال رسید: «بازیکنان قاره آمریکای جنوبی که حداقل یک بازی در تیم امید و بزرگسالان انجام داده باشند، می‌توانند با باشگاه های ایرانی قرارداد ببندند. بازیکنانی که در دو فصل گذشته در لیگ برتر یا جام حذفی برزیل یا آرژانتین بازی کرده اند هم می‌توانند با باشگاه‌های لیگ برتری قرارداد ببندند. همچنین بازیکنان شاغل در بقیه کشورها اگر ۸ بازی در لیگ برتر و جام حذفی انجام داده باشند نیز می‌توانند قرارداد رسمی با باشگاه های ایرانی داشته باشند.
با این حال ولینگتون گرچه که خود برزیلی است اما در لیگ ژاپن و آسیا بازی کرده و مقررات دراین رابطه می‌گویند: «بازیکنان کشورهای ژاپن، کره جنوبی، قطر، امارات، استرالیا، عربستان، چین، ازبکستان، عراق، عمان، سوریه و نیوزلند، در دو سال منتهی به عقد قرارداد با تیم ایرانی باید سه مسابقه رسمی یا دوستانه در تیم امید یا حداقل دو مسابقه رسمی یا دوستانه در تیم بزرگسالان را انجام دهند. بازیکنان کشورهای دیگر نیز در دو سال منتهی به عقد قرارداد باید چهار بازی رسمی یا دوستانه در تیم بزرگسالان برگزار کرده باشند.»
بازیکنان ژاپنی، کره‌ای، قطری، عربستانی، استرالیایی، اماراتی، چینی، عراقی، ازبک و نیوزلندی نیز در صورتی که ۸ بازی در لیگ داخلی و جام حذفی انجام بدهند و عضو تیم‌های رتبه اول تا ششم لیگ خود باشند، می‌توانند به لیگ برتر ایران بیایند.
حال با توجه به همه این ها ولینگتون گزینه مورد نظر یحیی گل‌محمدی با توجه به آیین نامه مذکور نمی‌تواند در لیگ برتر ایران و پرسپولیس توپ بزند؛ مگر آن که…

raha36
25 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *