نامزدهای مرد سال آسیا

مهدی طارمی دوم اسیا شد و تیتان اسپرت که با نشریه ای که هرساله با نظرسنجی از بین فوتبال نویسان آسیا بهترین بازیکنان قاره آسیا را در ورزش سه معرفی می کند. ورزش سه دقایقی پیش اعلام کرد که جایزه امسال سایرین از سون هیونگ مین رای بیشتری آورده است.

اما در غیر این صورت این عملکرد درخشان شانس ستاره های تیم ملی ژاپن در جام جهانی را افزایش داده بود. برای گرفتن جایزه، اما دوباره این سون بود که جایزه مرد سال آسیا را گرفت. با این حال مهدی طارمی توانست پیروز شود دومین بازیکن برتر قاره در سال 2022 شود، و برتر از کیم مین جائه مدافع کره ای ناپولی و سالم الدوساری ستاره ها ی تیم ملی عربستان باشد.

طارمی علاوه بر اهمیت این که از ستاره عربستان وتیم ملی کره بالاست. بلکه از تمام بازیکنان ژاپنی بالاتر از همه ذر فهرست قرار گرفته است. کائورو میتوما وینگر 25 ساله با رتبه پنجم در تیم برایتون موفق شده بهترین بازیکن کشور خود شود و بعد از او تاکهیر و تومیاسو و دایچی کامادا، ریستو دوآن حضور دارند.

پنج بازیکن از ژاپن حضور دارند در بین ده نفر اصلی که نام دو بازیکن از کره دیده می شود. که مهدی طارمی، بوریرام یونایتد ستاره تایلندی و سالم الدوساری از سایر نفرات ده نفر برتر هستند.

سون هیونگ مین بهترین بازیکن سال 2022 آسیا
سون هیونگ مین بهترین بازیکن سال 2022 آسیا

سعید عزت الهی هافبک دفاعی تیم ملی وایله با چهار امتیاز یک رای توانسته نامش در لیست دومین نماینده ایران قرار گیرد. سردار آزمون با دو امتیاز به عنوان بیست و سومین بازیکن برتر آسیا انتخاب شد، او در گذشته جایگاه کنونی مهدی طارمی بود. در سال های گذشته عضو ایرانی هیئت داوران تیتان اسپرت برای انتخاب مرد سال آسیا پژمان راهبر سردبیر ورزش سه بوده است.

مهدی طارمی دوم اسیا شد

انتخاب بهترین بازیکنان آسیا به این روش است که هر داور باید 5 بازیکن را به ترتیب اولویت معرفی کند، که به ترتیب نفر اول 6 امتیاز و نفر دوم 4 امتیاز، نفر پنجم 1 امتیاز دریافت می کند.

که تا کنون سون هیونگ مین هشت بار و شش متوالی در سال 2013 این جایزه را با انتخاب داوران تیتان اسپورت دریافت کرد. که این جایزه به بهترین بازیکن آسیا تعلق میگیرد.

و کیسوکه هوندا، شینجی اوکازاکا یک بار برنده جایزه شد. علیرضا بیرانوند در ایران سال 2018 سوم و سال 2021 سردار آزمون دوم شد، حالا مهدی طارمی به جایگاه دومی رسیده است.

مهدی طارمی دومین بازیکن سال 2022 آسیا
مهدی طارمی دومین بازیکن سال 2022 آسیا

در این رای گیری سون هیونگ مین با 256 امتیاز و مهدی طارمی با 12 امتیاز، در رده های اول و دوم ایستادند. بازیکنان تیم ملی ایران در سال 2018(علیرضا بیرانوند عنوان سومی مرد سال آسیا) و در سال 2021(سردار آزمون عنوان دومی مرد سال آسیا) به عنوان های خوبی رسیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *