مهدی قائدی به دنبال رکورد علی دایی

تنها علی دایی در تاریخ تیم ملی ایران در سه بازی مرحله گروهی گلزنی کرده است. حالا مهدی قائدی به دنبال رکورد علی دایی است. او در بازی آخر مرحله گروهی، فرصت تکرار این رکورد را دارد.

مهدی قائدی به دنبال رکورد علی دایی

به گزارش «ورزشی»، قایدی علیرغم اثرگذاری روی 2 گل از 3 گل ایران برابر فلسطین در تنها یک نیمه‌، مقابل هنگ‌کنگ هم از ابتدا به میدان رفت. او در دقیقه 24 پاسی که از میلاد محمدی گرفته بود را با بغل پای راست دقیق، وارد دروازه هنگ‌کنگ کرد. گلی که به طرز جالبی شبیه به گلش به فلسطین بود. شکل ضربه مهدی، مسیر حرکت توپ و قسمت از دروازه که مورد هدف قرار گرفت، همگی مثل بازی ابتدا برابر فلطسین بود. البته این گل اهمیت دو چندانی داشت و خیلی بیش‌تر از گل در مسابقه اول، اثرگذار بود. چرا که این گل در نهایت موجب پیروزی تیم شد. حالا مهدی در روزهایی که سردار در ترکیب اصلی نیست و بازیکنانی چون علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی عملکرد خوبی ندارند، مهم‌ترین عنصر تهاجمی است

اهمیت حضور قائدی در بازی با امارات

دیدار با امارات، یک بازی مهم برای مهدی خواهد بود. او در حال حاضر در لیگ این کشور بازی می‌کند و آشنایی خوبی با بازیکنان و سبک آن‌ها دارد. نکته دیگر، تقابل قائدی با سلطان عادل است. مهاجم بلندقامت و 19 ساله تیم پائولو بنتو که ستاره‌ی آن‌ها در این رقابت‌هاست. هر 2 بازیکن از باشگاه اتحاد کلباء با هدایت فرهاد مجیدی آمده‌اند و در 2 بازی نخست برای تیم کشورشان گلزنی کردند. این دو، با 2 گل، امید بالایی برای آقای گلی داشته باشند. باید دید برنده دوئل قائدی و عادل چه کسی خواهد بود؟

قائدی و فرصت تاریخی یک رکورد

قائدی و فرصت تاریخی یک رکورد

از طرفی دیگر، مهدی قائدی در صورت گلزنی برابر امارات می‌تواند به رکورد گلزنی در هر سه دیدار دور گروهی دست پیدا کند. پیش از این فقط علی دایی طی سال‌های 1996 و 2000 در هر 3 بازی دور گروهی گلزنی کرد. البته نباید فراموش کرد که همایون بهزادی در سال 1968، که با حضور 5 تیم برگزار می‌شود، توانست در هر 4 دیدار گلزنی کند. بهتاش فریبا نیز در جام ملت‌های 1980 به‌جز مسابقه برابر سوریه، در 3 بازی بعدی دور گروهی به تیم‌های چین، بنگلادش و کره شمالی گل‌زنی کرد. حالا آیا مهدی قایدی می‌تواند رکورد دایی را تکرار کند؟ زمانی که علی دایی برای اولین‌بار در جام 1996 این کار را انجام داد، قائدی به دنیا نیامده بود و هنگامی که شهریار در جام 2000، مجدداً این کار را تکرار کرد، او حدودا 2 ساله بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *