ورزشگاهی در قطر

میزبان جام جهانی های آینده کدام کشورها هستند؟ کمیته المپیک قطر روز دوشنبه اعلام کرد که دولت این کشور علاقه‌مند به میزبانی بازی های المپیک 2036 است. آنها اعلام کردند که درخواست رسمی برای بررسی در مرحله اول گفت و گوها را ثبت کرده‌اند. این درخواست صرفا جنبه‌ی بررسی های اولیه دارد تا مشخص شود که آیا این کشور توانایی میزبانی چنین رویدادی را دارد یا نه.

بدین ترتیب کمیته المپیک قطر امروز اعلام کرد که رسماً درخواست خود را برای پیوستن به فاز مذاکره جهت میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک سال 2036 را تقدیم کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) کرده است. جز قطر، اندونزی و هند نیز علاقه‌مند به میزبانی المپیک 2036 هستند.

نظر اینفانتینو درباره ی جام جهانی
اینفانتینو، جام جهانی قرار را بهترین در تاریخ می داند

پیچیدگی برگزاری بازی های المپیک در قطر

در جام جهانی 2022، قطر درآمدی بالغ بر 20 میلیارد دلار بدست آورده است. بنابراین، این کشور می خواهد زیرساخت های مدرن را برای برگزاری بهترین رویدادها و قدرت اقتصادی برای ساخت امکانات بیشتر بدست آورد. قطر پس از اینکه میزبانی جام جهانی را در سال 2010 بدست آورده بود، توانست 7 استادیوم جدید به کمک فیفا بنا کند. این بار نیز، برای تکمیل کلکسیون امکانات ورزشی، دست به دامان کمیته‌ی بین المللی المپیک شده اند.

درخواست قطر تاکنون سه بار برای میزبانی بازی های المپیک سال‌های 2016، 2020 و 2032 رد شده است.  با این حال، مشکلات مکانی برای برگزاری بازی‌های المپیک در این کشور همچنان وجود دارد. به ویژه در مورد زمان برگزاری جام جهانی که به خاطر گرمای شدید تابستان، به پاییز  تغییر یافته بود. باید به خاطر داشت که فیفا مجبور شد برای اولین بار در تاریخ این رویداد را به ماه های نوامبر و دسامبر تغییر دهد؛ موضوعی که IOC باید در صورت پذیرش میزبانی قطر، در نظر بگیرد.

ورزشگاهی در قطر
قطر بخاطر میزبانی جام جهانی، به امکانات بسیاری دست پیدا کرد

کدام شهرها میزبان سه دوره‌ی المپیک بعدی خواهند بود؟

در حال حاضر، قطر باید حداقل تا سال 2036 صبر کند؛ زیرا پاریس (فرانسه) در سال 2024، لس آنجلس (ایالات متحده آمریکا) در سال 2028 و بریزبن (استرالیا) در سال 2032،  قبلاً برای میزبانی این رقابت ها برگزیده شده اند.

آخرین اخبار و حواشی جام جهانی 2022 را در سایت ورزشی ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *