پیروزی اندی ماری در دیدار حساس

پیروزی اندی ماری در یک نمایش غیرقابل باور دیگر برای شکست دادن تاناسی کوکیناکیس در یک مسابقه بی نظیر اوپن استرالیا که در ساعت 04:05 به وقت محلی به پایان رسید.

پیروزی اندی ماری برابر تاناسی کوکیناکیس

در یکی از آخرین پایان‌های تاریخ تنیس، ماری در یک شب طاقت‌فرسا جسمی و روحی موفق شد 4-6، 6-7، (4-7) 7-6، (7-5)، 6-3، 7-5 را به دست آورد.

بازی دور دوم از ساعت 22:20 آغاز شد و پنج ساعت و 45 دقیقه به طول انجامید.

این طولانی ترین مسابقه در زندگی حرفه ای پر حادثه  اندی ماری 35 ساله بود

این اسکاتلندی پس از گرفتن اولین امتیاز مسابقه خود، قبل از اینکه دو بازیکن از آغوش گرم در تور لذت ببرند، رو به رو شد.

در حالی که مادرش جودی در سکوها اشک می‌ریخت، و از بهترین بازگشت‌های حرفه‌ای خود فکر می‌کرد، فریاد بلند کرد.

جمعیتی سالم و پرهیاهو تا پایان در داخل مارگارت کورت آرنا ماندند. قدردانی خود را از تلاش‌های هر دو مرد و ارائه حمایت و تشویق نشان دادند.

این مسابقه دومین پایان اخیر در تاریخ اوپن استرالیا پس از مسابقه دور سوم سال 2008 بین لیتون هویت و مارکوس بغداتیس است که در ساعت 04:34 به پایان رسید.

نظر اندی ماری درباره ی بازی نفس گیر

ماری گفت: “مسابقه بسیار بالا و پایین بود، ناامیدی، تنش، هیجان و همه چیز وجود داشت.”

“برنده شدن در مسابقه شگفت انگیز است، اما من هم اکنون می خواهم به رختخواب بروم. می خواهم بخوابم.”

ماری دومین بریتانیایی است که امسال در ملبورن پارک به دور سوم می‌رسد. او به دن ایوانز می‌پیوندد و کامرون نوری امیدوار است با شکست دادن یری لهکا، جوان اهل چک در روز جمعه، به آنها ملحق شود.

پیروزی اندی ماری و بازگشت فوق العاده

ماری از زمان بازگشت از عمل جراحی لگن در سال 2019 که فکر می‌کرد به دوران حرفه‌ای‌اش پایان می‌دهد، به‌طور مرتب همه را غافلگیر کرده است. از جمله در پیروزی دور اول خود مقابل متئو برتینی، بازیکن سیزدهم ایتالیا در روز سه‌شنبه.

دو روز بعد، اسکاتلندی دوباره این کار را با بازگشتی انجام داد که حتی با استانداردهای بالای او، فوق‌العاده بود.

در میان اوج شکست دادن برتینی، ماری با احتیاط در مورد تأثیری که این مسابقه هیجان انگیز روی بدنش می گذارد، ترکیبی از سال های پیشرفت او و فشار ناشی از پلاتین درون پایس قبل از رویارویی با کوکیناکیس 26 ساله صحبت کرد.

بازی اندی ماری 5 ساعت 45 دقیقه طول کشید
بازی اندی ماری 5 ساعت 45 دقیقه طول کشید

مرد شماره یک سابق جهان گفت: «امروز از نظر بدنی بهتر از روز گذشته احساس کردم، که یک چیز مثبت است، اما پایان دادن به بازی در ساعت 4 صبح ایده آل نیست.

ماری زمان بسیار زیادی برای ریکاوری داشت. اما بازی در هوای سرد برگزار شد، که منجر به رالی‌های طولانی، امتیازهای طولانی و یک شب بسیار طولانی شد.

فینالیست پنج باری اوپن استرالیا به آرامی شروع کرد و برای یافتن ریتم به سختی تلاش کرد. او با هجوم منظم او به سمت جعبه حمایتی‌اش که نشان می داد که خوشحال نیست.

کوکیناکیس، با حمایت جمعیتی خشمگین در ابتدا پر از جمعیت مارگارت کورت آرنا، او را با تعداد زیادی فورهند قدرتمند و دقیق در راه رسیدن به برتری دو ست مجازات کرد.

در آن لحظه، حتما متعجب می شدید که ماری چقدر انرژی ذهنی و جسمی در بدنش باقی دارد.

تقریباً چهار ساعت بعد، او نتیجه ی این انرژی را نشان داد.

از ست سوم ورق بازی برگشت

ماری در ست سوم 5 2 عقب افتاد اما از تمام تجربیات خود استفاده کرد تا خونسردی خود را حفظ کند. کوکیناکیس زمانی که سعی می کرد از سرویس امتیاز بگیرد.

هنوز نمی شد با اطمینان پیش‌بینی کرد که چه کسی به عنوان پیروز ظاهر می‌شود. اما ماری قاطعانه در امتیاز 5 5 پیروز شد.

ماری گفت: «این طولانی‌ترین مسابقه‌ای بود که من بازی کردم، اما در آن شرایط این اتفاق می‌افتد.”

برای بازی در هوای سرد در آن زمان از روز و با چنین توپ هایی، رالی های طولانی و امتیازهای طولانی به دست خواهید آورد.

اگر او بتواند به اندازه کافی ریکاوری کند تا روبرتو باتیستا آگوت، بازیکن بیست و چهارم اسپانیا را شکست دهد، برای اولین باراز سال 2017 به دور چهارم مسابقه اصلی خواهد رسید.

پیروزی اندی ماری برابر کوکیناکیس
پیروزی اندی ماری برابر کوکیناکیس

ماری از پایان دیروقت بازی ناراحت بود

پایان دیرهنگام سؤالات بیشتری در مورد اینکه چرا تنیس اجازه می دهد این اتفاق بیفتد و منجر به بررسی دقیق زمان بندی بیشتر شد.

در طول مسابقه، ماری پس از از دست دادن یک امتیاز ناراحتی خود را فریاد زد و پرسید که چرا آنها “هنوز ساعت 3 صبح بازی می کنند”

پس از آن، او به ابراز نارضایتی خود ادامه داد و به جمع خبرنگارانی که در راهروی زیر راد لاور آرنا منتظر بودند، گفت که این یک “مضحک” است.

او گفت: “این بازی برای چه کسی مفید است؟ به جای یک مسابقه حماسی، به یک بازی مسخره ختم می شود.”

“به طرز شگفت انگیزی، مردم تا آخر ماندند و جو ایجاد کردند، من واقعاً از آن قدردانی می کنم. اما برخی افراد باید بیشتر روی این موضوع کار کنند.

” اگر فرزندم توپ جمع کن برای مسابقات بود و ساعت 5 صبح به خانه می آمد، من ناراحت می شدم.

“این برای آنها، برای داوران، مسئولان مفید نیست. فکر نمی کنم برای هواداران هم خیلی جالب باشد. قطعا برای بازیکنان هم خوب نیست.”

Pooria
20 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *