نسل فوق العاده فوتبال ایران از بین رفته است

نسل فوق العاده فوتبال ایران از بین رفته است ، فرزاد آشوبی از جمله کارشناس های فوتبال ایران محسوب می شود. این چهره ورزشی درباره عملکرد تیم جوانان در رقابت های جام ملت های زیر 20 سال و انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان صحبت هایی را انجام داده است. در ادامه سایت ورزشی همراه ما باشید.

 

انتقادها از عملکرد تیم ملی فوتبال جوانان ایران:

فرزاد آشوبی کارشناس فوتبال ایران نسبت به عملکرد تیم جوانان فوتبال در رقابت های جام ملت های زیر 20 سال انتقاداتی را متذکر شد. تیم جوانان بسیار استعداد خوبی داشت و هیچ دفاع فنی از خودش بر جای نگذاشت. به گزارش سایت ورزشی ، فدراسیون فوتبال در روزهای آخر سال 1401 اتفاق های مهمی را پشت سر گذشته است. تصمیم های مجموعه مدیران نهاد فوتبالی مورد نقد کارشناسان است.

آشوبی در یک مصاحبه با خبرگزاری مهر بیان داشت که: نتیجه فوتبال جوانان ایران در چارچوب رقابت های جام ملت های زیر 20 سال آسیا باعث حذف تیم و از دست رفتن شانس صعود به جام جهانی شد. من نقد تندی را علیه کادر فنی وارد می نمایم. همچنین انتخاب امیر قلعه نویی برای هدایت تمی ملی بزرگسالان را نیز نقد می کنم و دلایل خودم را برای استفاده از یک مربی خارجی مطرح می کنم.

 

عملکرد کادر فنی جوانان غیر قابل دفاع می باشد!

فرزاد آشوبی در سخنان اول مصاحبه اش عملکرد تندی را نسبت به کادر فنی تیم جوانان ایران دارد. آشوبی درباره حذف تیم با نتیجه 1-0 در مقابل عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا گفت: بسیار روشن است که وش های تاکتیک تیم در بازی عراق خوب نبود و این اصلا قابل دفاع کردن نیست. بازی ما به گونه ای بود که حرف توپ را از ما می گرفت و به راحتی نیز توانست تیم ملی جوانان ایرانی را شکست دهد.

روش و شیوه های تاکتیک کادر فنی جوانان ایرانی در مقابل عراقی ها یکی از مهم ترین دلایل حذف تیم و ناکام از صعود به جام جهانی شده است. قطعا این نسل از فوتبال باید رشد کند و به جام جهانی برود. ولی خب شیوه های منسوخ شده و تاریخ گذشته در تیم ملی استفاده شد.

 

نسل روشن و درخشان فوتبال جوانانی که تخریب شده است

قطعا ما بازیکنان خوبی در تیم زیر 20 سال فوتبال خود داشتیم. بهترین بازیکنان چند دهه اخیر در اختیارمان بود. مهم ترین خصوصیت تاکتیک پذیری است که باید در ذهن شکل بگیرد. با بی برنامه گی و روش های عجیب و مشکلات فنی روبرو شدند تا پتانسیل ها از آنها گرفته شود و بازی آنها نابود شود. من واقعا دراین زمینه افسوس می خورم که چرا موفق نشدیم.

 

صحبت ها درباره عملکرد مرفاوی سرمربی جدید جوانان:

من از سیاست های فدراسیون فوتبال سر در نمی آورم. این چیزها ما را نسبت به آینده امیدوار نخواهد کرد. من خیلی افسوس خوردم که چنین بازیکنان توانمند و خوبی داشتیم که در رده پایه جوانان بازی می کنند. اما کادر فنی خوبی نداشتیم. با چنین شیوه و روش هایی هیچ جای امیدواری نیست.

 

قلعه نویی گزینه مناسبی برای تیم ملی نیست!

البته بنده به قلعه نویی تبریک عرض می کنم. اما از لحاظ شخصی این انتخاب مد نظر من نبود. من به مربی خارجی و روز دنیا اعتقاد زیادی دارم. قطعا باید از یک مربی سرشناس و بهتر از کی روش و قلعه نویی بهره می بردیم. با اینکه قلعه نویی مربی خوبی است اما انتخاب من نبوده و نیست. اگر می خواهیم در شرایط خوبی قرار بگیریم و در بازی های آسیایی موفق شویم و در جام جهانی حضور پیدا کنیم باید به سراغ یک گزینه بهتر برویم.

قلعه نویی و هر مربی داخلی دیگر گزینه مد نظر بنده نیستند. با اینکه واقعا سرمربی های خوب در کشورمان کم نیستند.

 

آیا در جام ملت های آسیا نتیجه می گیریم؟

در ادامه این کارشناس فوتبال درباره احتمال نتیجه گیری تیم ملی در جام ملت های آسیا گفت: ما باید پوست بیاندازیم و نسل خود را تغییر دهیم. باید به جلو نگاه کنیم و آینده فوتبال ایران قطعا باید امیدوار کننده باشد. این تیم نیاز به بازیکنان جدیدی دارد که باید به تیم ملی ورود کنند. راهی جز این نداریم. نسل فوق العاده فوتبال ایران از بین رفته است و باید به فکر پوست اندازی باشیم. نظر شما درباره صحبت های این کارشناس فوتبال چیست؟ لطفا دیدگاه های خود را کامنت نمایید.

mohamadnd
14 مارس 2023

1 دیدگاه در “نسل فوق العاده فوتبال ایران از بین رفته است

  1. استاد قلعه نویی بهترین انتخاب بود اینکه نیم ملی باید پوست اندازی کند درست است. باید حمایت ها همه جانبه و شدید باشد فرصت کار کردن به کادر جدید حداقل تا پایان سال 2026 داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *