نظر بزرگان فوتبال راجب علی کریمی از گذشته تا الان تنها یک چیز را نشان می دهد، آن هم اینکه او بزرگ ترین بازیکن فوتبال ایران و بهترین لژیونر ما در طی تاریخ است! اگر تمام سایت ها و مقالات را بگردید سرتان از انبوه «علی کریمی الگوی فوتبالی من است» ها به درد خواهد افتاد، هر کسی که حتی یکبار او را دیده تکنیک خوبش را از یاد نبرده است. در میان همه این حرف های غرور آفرین اما یک چیز وجود دارد که بد جور دل آدم را به درد می آورد و آن این است که بسیاری از بزرگان فوتبال به کرات اظهار داشته اند که اگر کریمی ایرانی نبود به خیلی بالاتر از این درجات می رسید. اما خوشبختانه همه ما خوب می دانیم که کریمی خود به این نکته معتقد نیست، چرا که این بزرگ مرد ایران آن چنان وطن پرست است که حتی نفسی در خاک کشورش را به تمام آن بارسلونا ها و رئال مادرید ها نخواهد فروخت. حال ما این نکته را گفتیم اما شما دنبال اثباتش در ادامه سخنان مان نگردید! آخر ما همه آنها را از اینجا حذف کردیم (چون که همه شان خزئبل بودند) و جای این چیز ها در ذهن شما بزرگواران نیست. بگذریم، برویم سر اصل مطلب:

 

نظر بزرگان فوتبال جهان راجب علی کریمی

فرانتس بکن‌باوئر: علی کریمی یک فوتبالیست واقعا حرفه‌ای است. از اینکه او در تیم بایرن مونیخ  حضور دارد خوشحال هستم.
پائول برایتنر: علی کریمی همه مشخصه های لازم برای بهترین بودن در فوتبال اروپا را داشت. تکنیک بی نظیر،  دید خوب، پیش‌‌بینی کردن بازی و ارسال توپ بدون نگاه به هر سمتی که می‌خواست پاس بدهد.
فیلیکس ماگات: اگر علی کریمی از ابتدا در فوتبال اروپا بازی می‌کرد  بایرن مونیخ هرگز توانایی مالی برای خرید او را پیدا نمی کرد.
میشائیل بالاک:  من که می گویم علی کریمی واقعا بازیکن با کلاسی است!

فیلیپ لام: علی کریمی بازیكنی پر از تكنیك است. بازیكنی كه این چنین از تكنیك بهره می‌گیرد، تکرار نشدنی است.  از لحاظ روحیه و ایجاد انگیزه نیز کریمی بازیکن متفاوتی است. او گاهی از این حیث در اوج خود قرار می‌گیرد اما این موضوعات خیلی برایش اهمیت ندارند.
روی ماکای:  عملکرد علی کریمی با توپ باور نکردنی است.
اوون هارگریوز: علی کریمی استعداد ‌های تکنیکی خیلی قوی دارد.
سباستین دایسلر: علی کریمی واقعا بازیکن بزرگ و شایسته ای است، او استانداردهای لازم برای بازی در سطح اروپا را دارد. از این رو من از اینکه نیمکت نشین او هستم به هیچ وجه ناراحت نیستم.
مهمت شول: علی کریمی یک فوتبالیست فوق العاده است. او چهره بسیار آرامی دارد و به عنوان یک بازیکن با اخلاق نیز به‌شمار می‌رود.
مارکوس هورویک: علی کریمی در ترکیب بایرن مونیخ ما را شگفت‌زده كرد. هرگز فكرش را هم نمی‌كرديم كه او اين چنين قوی بازی كند. عملكرد این فوتبالیست ايراني در رقابت‌های اين فصل بوندس‌لیگا (۲۰۰۵_۲۰۰۶) عالی بوده است.
حسن صالح حمید زیچ: بازی در جوار علی کریمی برای من لذت بخش است.
میروسلاو بلاژویچ: علی کریمی استعداد و شرایطی را داشت که واقعا لایق بازی در تیم های رئال مادرید و بارسلونا بود.
برانکو ایوانکوویچ: علی کریمی بهترین بازیکن ایرانی بود که من در تمام زندگی ام با او کار کرده بودم.  به نظر من استعداد کریمی و مسی یکسان است.
زلاتکو کرانچار: علی کریمی به طور حتم بهترین بازیکن ایران است.
نلو وینگادا: علی کریمی بازیکنی است که سطح فنی اش از دیگر بازیکنان به جد بهتر است و به سختی می توان جانشینی را برای او پیدا کرد.
وینفرید شفر: علی کریمی من را به ياد مهمت شول می‌اندازد. اما این بازیکن ایرانی از شول خیلی قوی‌تر است. او مهارت عالی در دريبل‌زنی دارد. همچنين نکته جالب توجه دیگر راجب علی کریمی این است که او می‌تواند در هر کجای زمين (چه هافبك و چه مهاجم) بازی كند.
تونی اولیویرا: علی کریمی هم برای فوتبال ایران و هم برای فوتبال جهان یک ستاره بوده و هست. دنیای فوتبال دیگر هیچگاه چنین ستاره ای را به خود نخواهد دید. من افتخار می کنم که روزی مربی او بودم و به خاطر داشتن چنین بزرگ مردی در تیمم به خود می بالم.
پر مرته‌ساکر: علی کریمی در بازی دوستانه سال ۲۰۰۴ بی وقفه با تکنیک بی نظیرش می‌درخشید. او جدا ما را به سرگیجه انداخته بود.
مصطفی دنیزلی: علی کریمی با بازیکنان دیگر تفاوت اساسی داشت. او همیشه از ذهن خودش به بهترین شکل ممکن بهره مي‌برد.

نظر بزرگان فوتبال آسیا راجب علی کریمی

شونسوکی ناکامورا:  حضور تکنیکی علی کریمی تأثیر زیادی روی بازی من گذاشته‌است. کریمی بازیکن بزرگی است و افتخارات زیادی نیز در آسیا دارد. او الگوی فوتبالی من است!
لی کئونهو: علی کریمی را همه بازیکنان، مربیان و… فوتبال آسیا می‌شناسند. او بازیکن واقعا بزرگی است و من از بچگی به بازی‌های او علاقه داشتم. کریمی همیشه الگوی فوتبالی من بوده و اگر قرار باشد که من راجب بهترین بازیکن سال آسیا نظری دهم شک ندارم که رائم را به علی کریمی می بخشم.
ژنگ ژی: بازی در کنار بزرگ ترین بازیکن ایران، برای من افتخار بزرگی است.
احمد خلیل: وقتی بچه بودم آرزویم بود روزی مثل علی کریمی باشم یا شانس این را داشته باشم که حتی یکبار در کنار او بازی کنم. اما متاسفانه سن و سال ما متفاوت بود و این اختلاف هرگز اجازه نداد که من به آرزویم برسم. با این حال باید بگویم که کریمی یک بازیکن رویایی، دست نیافتنی و یکی از بهترین های تاریخ فوتبال آسیا است و همه این را می دانند!
عمر عبدالرحمن:  من علی کریمی را به خوبی می شناسم و می دانم که روزی به او مارادونای آسیا می گفتند.  برای من مایه فخر است که من را با او مقایسه می کنند. کریمی در امارات فوتبالیست شناخته شده ای است. او آنقدر خوب بازی می کرد که در بایرن مونیخ هم او را خواستند. کریمی بزرگ ترین الگوی فوتبالی من است.
سونیل چتری: من در فوتبال آسیا بازیکنانی مثل علی کریمی و ناکاتا را همیشه بسیار دوست داشتم و از سبک بازی آنها الهام گرفته ام.

نظر بزرگان فوتبال ایران راجب علی کریمی

کریم باقری: علی کریمی یکی از بهترین بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال آسیاست. من که او را بهترین هافبک تاریخ فوتبال آسیا نیز می دانم.
خداداد عزیزی: علی کریمی در فوتبال ایران بهترین است. او در دوران بازیش مثل آب خوردن دریبل می‌زد و در سبک خودش بازیکن واقعا نابغه‌ای بود.
وحید هاشمیان: ایران کمتر بازیکنی با تکنیک علی کریمی به خود دیده و خواهد دید.
علی پروین: علی کریمی بازیکنی با استعداد است. او واقعا جادوگر بود و این لقب برازنده اش است. او اگر می‌خواست می‌توانست در تیم اروپایی بارسلونا هم بازی کند.
احمدرضا عابدزاده: علی کریمی علاوه بر محبوبیت بین مردم از بی نظیر ترین بازیکنان فوتبال ایران نیز به شمار می رود. رد پای او در فوتبال کشور ما همیشه ماندگار است.
مهدی مهدویکیا: علی کریمی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال کشورمان است. او دیگر جایگزینی نخواهد داشت.
فرشاد پیوس: کریمی فوتبالیست بزرگی است و هر موقع اراده کند می‌تواند جریان بازی را به سود تیم خود برگرداند.
علی دایی:  کریمی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است. اگر او مشاوران خوبی داشت می توانست در بارسلونا یا رئال مادرید هم بازی کند.

raha36
7 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *