نواک جوکوویچ اجازه ورود ندارد|فرماندار فلوریدا از جوبایدن اجازه خواست

نواک جوکوویچ اجازه ورود ندارد|فرماندار فلوریدا از جوبایدن اجازه خواست

فرماندار فلوریدا: ران دیسانتیس از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواسته است تا به نواک جوکوویچ اجازه دهد تا در مسابقات آزاد میامی این ماه شرکت کند، علیرغم اینکه نفر اول جهان برای کووید-19 واکسینه نشده است.

نواک جوکوویچ از مسابقات آزاد این هفته BNP Paribas در ایندین ولز انصراف داد. حرکتی که نشان می دهد شماره 1 جهان پیشنهاد خود را برای معافیت واکسیناسیون کووید-19 برای ورود به ایالات متحده از دست داده است.

جوکوویچ به دلیل محدودیت‌های کووید-19 آمریکا، مسابقات آزاد آمریکا را در سال گذشته از دست داد.

وی فرماندار فلوریدا از جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده خواسته است تا به نواک جوکوویچ اجازه دهد تا در مسابقات ایندیان ولز و میامی اوپن شرکت کند، علیرغم اینکه شماره 1 جهان برای کووید-19 واکسینه نشده است.

این صربست 35 ساله روز یکشنبه رسما از ایندین ولز خارج شد. ریک اسکات، سناتور فلوریدا گفت که مقامات آمریکایی درخواست جوکوویچ را رد کرده اند.

نواک جوکوویچ برای بازی در مسابقات ATP Masters Indian Wells در روز چهارشنبه و میامی Open در 19 مارس درخواست مجوز ویژه کرد.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا از دولت بایدن خواسته به جوکوویچ اجازه دهد در مسابقات ATP Masters شرکت کند و این انکار را “ناعادلانه، غیرعلمی و غیرقابل قبول” توصیف کرد.

دیسانتیس روز سه‌شنبه در نامه‌ای به بایدن نوشت: «از شما می‌خواهم تجدید نظر کنید. وقت آن است که سیاست‌های همه‌گیر را کنار بگذاریم و به مردم آمریکا آنچه می‌خواهند بدهیم – بگذار او بازی کند».

سیاست همه گیر

نواک جوکوویچ
نواک جوکوویچ

ایالات متحده در حال حاضر ورود اتباع خارجی واکسینه نشده به این کشور را ممنوع می کند. سیاستی که انتظار می رود با پایان دادن به اعلامیه های اضطراری کووید توسط دولت در 11 می لغو شود.

نواک جوکوویچ که سال گذشته مسابقات آزاد استرالیا را پس از اخراج از آن کشور به دلیل وضعیت واکسیناسیون خود از دست داد. گفته است که به جای واکسیناسیون، گرند اسلم را حذف می کند.
او رکورد 22 گرند اسلم خود را در مسابقات آزاد استرالیا در ژانویه به دست آورد، اما از سال 2019 در ایندیان ولز یا میامی اوپن – که مجموعاً “سانشاین دابل” را تشکیل می دهند – بازی نکرده است.
هفته گذشته، اسکات و سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو از فلوریدا نیز به بایدن نامه نوشتند و از او خواستند که درخواست معافیت را بپذیرد.

درخواست معافیت

تامی هاس، مدیر مسابقات ایندیان ولز، انجمن تنیس ایالات متحده و یو اس اوپن از جمله کسانی بودند که امیدوار بودند جوکوویچ اجازه ورود پیدا کند.
دیسانتیس افزود: «تنها چیزی که آقای جوکوویچ را از شرکت در این تورنمنت باز می دارد، اجرای مداوم الزامات نادرست، غیرعلمی و قدیمی واکسیناسیون کووید-19 برای مهمانان خارجی توسط دولت شما است.

نواک جوکوویچ از صربستان یکی از مطرح ترین ورزشکارانی است که در برابر کووید واکسینه نشده است.
دو هفته دیگر تا آغاز مسابقات آزاد میامی باقی مانده است. و دیسانتیس از بایدن و افسران آمریکایی خواست تا در انتخاب خود برای برگزاری این رویداد تجدید نظر کنند. پیش‌بینی نمی‌شود که ایالات متحده محدودیت‌هایی را برای ممنوعیت ورود خارجی‌های واکسینه نشده به کشور حداکثر تا ماه می افزایش دهد.

Pooria
8 مارس 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *