باشگاه فوتبال النصر عربستان صعودی از آنجایی مورد توجه رسانه ها و عموم مردم قرار گرفت که بهترین بازیکن جهان یعنی کریستین رونالدو را به خود جذب کرد. این خرید هر چند که هزینه مالی زیادی را برای عربستان در پی داشت اما امتیازاتی را نیز به این کشور بخشید که به هیچ وجه با این اعداد قابل اندازه گیری نیستند. در واقع و به اتفاق نظر رسانه ها و مردم تنها بخش کوچکی از هدف عربستان از جذب رونالدو استفاده از توانایی های فوتبالی او و بخش بزرگتر آن مسائل سیاسی بود. عربستان با جذب رونالدو می خواست بر سر زبان ها بیفتد و در کشور خود را به سوی جهانیان باز کند و در این کار موفق هم شد! اما متاسفانه حالا این کشور آن قدر به خود مغرور شده که اجازه توهین به تیم های ایرانی را هم به خود می دهد… بگذریم، ما در ادامه بیشتر به این بحث ها خواهیم پرداخت اما حالا بیایید کمی به پیشینه این تیم عربستانی توجه کنیم:

 

مختصری راجب باشگاه النصر عربستان

پیش از این سروصدا ها و حضور رونالدو در باشگاه النصر این تیم یک بار قهرمان سوپر جام آسیا، یک بار قهرمان جام آسیا و یک بار دیگر هم نایب قهرمان این تورنمت شده بود (البته در قرن بیستم، و نه در قرن بیست و یک). این تیم همچنین از محبوب ترین تیم های عربستان بوده و یکی از دو تیمی است که در این کشور بین شان دربی برگزار می شود. بازیکنان تیم النصر به شوالیه ها و تیم آنها نیز به تیم خورشید تابان مشهور است. این تیم از سال ۱۹۶۰ شروع به کار کرده و تا به امروز نیز پا برجا مانده است. تیم النصر همچنین افتخار میزبانی بازیکنان بزرگی را در طول تاریخ خود داشته که ما در ادامه مختصرا آنها را معرفی خواهیم کرد:

 

بازیکنان مشهور النصر در طول زمان

کریستین رونالدو: کریستین رونالدو فوتبالیست پرتغالی، دارای ۵ توپ طلا و چهار کفش طلا است. این بازیکن گاها به نام بهترین بازیکن جهان نیز شناخته می شود. رونالدو با ۱۱۸ گل ملی تا به این لحظه آقای گل جهان شناخته می شود.

هریستو استویچکوف: نکته جالب توجه راجب هریستو استویچکوف این است که یکی از رکورد های تاریخ فوتبال فقط به این بازیکن انحصار داشته و دیگر کسی توانایی رسیدن به آن را ندارد. آن رکورد عجیب این است که استویچکوف همزمان با تیم بارسلونا قهرمان جام برندگان جام اروپا، و با تیم النصر عربستان نیز قهرمان جام برندگان جام آسیا شده است. حال به دلیل اینکه هر دو این مسابقات هم در آسیا و هم در اروپا منحل شدند ادعا می شود که کسی دیگر نمی تواند رکورد هریستو، این بازیکن بلغاری را بشکند.

ماجد عبدالله: ماجد عبدالله سه سال پیاپی بازیکن سال فوتبال آسیا شد و به دلیل همین رکورد اسمش تا به امروز بر سر زبان ها مانده است. این بازیکن همچنین با ۱۸۹ گل زده بهترین بازیکن النصر از آغاز تا به الان شناخته می شود.

 

وضعیت فعلی باشگاه النصر عربستان

النصر در حال حاضر در رتبه یک لیگ حرفه ای عربستان و در جایگاهی بالا تر از رقیب های قدر خود یعنی الشباب، التعاون و الهلال قرار دارد. این باشگاه در پنج بازی اخیرش ۴ برد و تنها یک مساوی را در کارنامه خود ثبت کرده است. در ترکیب کنونی این تیم کریستین رونالدو به عنوان مهاجم پیرهن شماره ۷ را به تن می کند و عبدالرزاق حمدالله نیز کاپیتان تیم است. همچنین برخی شایعات حاکی بر آنند که النصر قصد جذب سرخیو راموس کاپیتان سابق رئال مادرید را نیز در سر دارد، این بازیکن سال آینده به عربستان خواهد رفت و قرار داد دوساله ای را با آنها خواهد بست. این جذب تک به تک ستاره های اروپایی درحالی است که ژاوی سرمربی بارسلونا به رونالدو هشدار چالشی سخت در النصر عربستان را داده و از موقعیت چالشی و رقابتی آنجا به او خبر داده است. ژاوی که خود قبلا در آسیا حضور داشته آینده آسانی را برای رونالدو و همسانانش پیش چشم نمی بیند.

 

چرا عربستان رونالدو و مسی را می خواست؟

 همان طور که حتما شنیده اید؛ باشگاه النصر و به طور کل عربستانی ها اکنون در پی جذب رونالدو تیتر یک رسانه های آسیایی و اروپایی هستند، صفحه اینستاگرام النصر از ۸۰۰ هزار تا به بیش از ۱۱ میلیون فالووئر رسیده است، انتقال رونالدو به عنوان گران قیمت ترین انتقال تاریخ صدر اخبار فوتبالی جهان است و… که همین چند موضوع علت جذب این بازیکن را به خوبی به همگان شرح می دهد.

به اتفاق نظر تمام رسانه های ارواسیایی و مردم، عربستان می خواهد خودش را به مردم سراسر جهان ثابت کرده و پیشرفتش را به آنها نشان دهد و به این منظور یکی از راه های تحقق هدف خود را جذب ستاره های فوتبالی چون مسی و رونالدو دانسته است (هرچند که نمی توان از موفق شدن او در این باره نیز چشم پوشی کرد!). در پی این هدف پس از رونالدو حالا باشگاه عربستانی دیگری بر روی مسی ابر ستاره فوتبال جهان دست گذاشته است، این تیم پیشنهادی نجومی به مسی داده تا به عنوان بمب خبری بعدی کشورش از آن استفاده کند اما مسی گفته که قصد ترک فوتبال اروپا را ندارد!

همان طور که کاملا مشهود است عربستان قصد دارد با جذب دو ابر ستاره بزرگ فوتبال جهان گردشگران را به سمت خود بیاورد. سیاست مداران این کشور همچنین قصد گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ را در سر دارند و می خواهند قبل از آن فوتبال خود را بیش از پیش و به خوبی به جهانیان نمایش دهند. در این میان گفتنی است که برخلاف شایعات صورت گرفته تیم النصر اظهار کرده که آنها هیچ قصدی برای دعوت از رونالدو در جام جهانی را در سر ندارند و در قراردادشان همچین بندی ذکر نشده است.

قبل از تمام این ماجرا ها النصر و الهلال عربستان دو رقیب سرسخت همدیگر بودند که حالا النصر با جذب کریستین رونالدو و الهلال با قصد جذب مسی رقیب سرسخت رونالدو خیال انجام رقابت هایی هیجان انگیز در کشورشان را در سر می پرورانند. حال دیگر به سادگی می توان پیش بینی کرد که اگر این ایده عربستانی ها عملی شود از این به بعد حتی یک ال کلاسیکو ساده آنها (یا همان دربی ریاض خودشان) نیز مورد توجه شدید رسانه ها قرار خواهد گرفت و این بالا رفتن سطح لیگ دقیقا همان چیزی است که عربستانی ها می خواهند.

 

توهین النصری ها به پرسپولیس، یکی از بزرگترین باشگاه های فوتبال ایران

پیشرفت تا جایی خوب است که با بی احترامی همراه نشود، اما متاسفانه عرب ها در این زمینه بدجور شکست خورده اند! طبق گفته رسانه ها روزنامه الریاضه چندی پیش گزارشی راجب فوتبال ایران نوشته و در آن پرسپولیس را با ۱۳ قهرمانی در لیگ برتر بهترین باشگاه فوتبال ایران معرفی کرده بود. اما این تعریف و تمجید ها طولی نکشید و این خبرگزاری خیلی زود قصدش از بیان این حرف ها را بیان کرد؛ روزنامه الریاض با مقایسه قیمت بازیکنان پرسپولیس ایران و النصر عربستان به نتیجه قیمت ۵ برابری تیم کشور شان نسبت به پرسپولیس رسیده و این گونه کمر همت به تخریب فوتبال ایران بسته است! این کشور همچنین هوادارن پرسپولیس را تروریست های ورزشی خوانده و باعث ناراحتی ملت ایران شده است. اما خوشبختانه سرخپوشان کشورمان ساکت ننشسته و به دنبال پیگیری این مسائل هستند.

raha36
16 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *