نیمکت تیم ملی به سوی امیر قلعه نویی

نیمکت تیم ملی به سوی امیر قلعه نویی ، نیمکت تیم ملی ایران بعد از جام جهانی و ناکامی کارلوس کی روش، حالا گزینه های زیادی مد نظر فدراسیون فوتبال قرار گرفته است. در ادامه سایت ورزشی با این مطلب همراه ما باشید.

قلعه نویی بهترین سرمربی حال حاضر ایران

انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از کش و قوس های فراوان بلاخره به مرحله نهایی رسیده است. به گزارش سایت ورزشی ، فدراسیون فوتبال بعد از روزهای مختلفی که سپری کرد بلاخره در ساعات شب قبل از گزینه ایرانی مد نظرش رونمایی کرد. البته شاید به عقیده برخی ها این قصه انتخاب سرمربی ایرانی نباشد و فقط مردم را سرگرم خودش کنند. بلاخره بازهم یک گزینه داخلی مد نظر فدراسیون قرار گرفته خودش جای شکر دارد.

 

سوء برداشت از سخنان مهدی تاج:

فعلا هیچ چیزی معین نشده است. آیا فدراسیون فوتبال سرمربی ایرانی می آورد یا از گزینه خارجی دوباره استفاده می کند.

هفته های قبل مهدی تاج در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که اگر ما یک شخص ایرانی را بر روی نیمکت تیم ملی قرار دهیم قطعا مخالفان سرمربی داخلی ناراحت می شوند و ما اگر سرمربی خارجی بیاوریم برخی از موافقان سرمربی ایرانی دلخور می شوند. این حرف های دو پهلوی مهدی تاج اینطور برداشت که رئیس فدراسیون اعلام کرد چون پول پرداخت دستمزد سرمربیان خارجی را نداریم، ناچار به همکاری با سرمربی داخلی هستیم.

 

ترس رئیس فدراسیون از تکرار ماجرای ویلموتس:

فدراسیون فوتبال دقیقا از ماجرای ویلموتس می ترسد و بارها نیز اعلام کرد که پول دستمزد دو سال سرمربی خارجی در حسابی ذخیره گردد تا بتوانید از این ماه حساب به صورت ماه به ماه حقوقش پرداخت شود. در این صورت حاضر است تیم ملی را به سرمربی خارجی دهد. در غیر اینصورت از تکرار ماجرای ویلموتس می ترسد و اینکه احتمال بند معروف فیفا درباره مربیان خارجی پیش بیاید که در صورتی دو ماه دستمزد نگرفته باشد، قرار داد به صورت یک طرفه فسخ کند و دقیقا به همین دلایل حاضر به چنین ریسکی نیست.

نیمکت تیم ملی به سوی امیر قلعه نویی

مانور بر روی مربی خارجی ارزانتر

برخی از مشاوران مهدی تاج یک راه حل خاصی پیش پایش گذاشتند. استفاده از مربی های خارجی ارزان قیمت تر با قابلیت پرداخت دستمزد راحتر و بدون چالش که در این مورد برخی پکیج بندها از مربی هایی نظیر پاکو خمز سرمربی ارزان قیمت تراکتور در فضای مجازی پرده برداشتند و تجربه تکرار اسکوچیچ را تکرار نمودند  تا دوباره لیست تیم ملی را در دستان خود بگیرند و برای بازیکن های لیگ برتر آپشن های میلیاردی دعوت به تیم ملی را در قرارداد قرار دهند.

فدراسیون فوتبال ایران بسیار زرنگتر از این حرف ها بود و گوشش به این جور مسائل بدهکار نیست.

 

تدسکو بلژیک را به ایران ترجیح داد

ظاهرا سرمربی های خارجی ارزان سریعا پرونده اش بسته شد. تنها سرمربی های خارجی که بحث آنها برای تیم ملی مطرح بود، فرانک دی بوئر سرمربی سابق هلند و دومنیکو تدسکو سرمربی فعلی تیم بلژیک بوده است. اما شاید باور نکنید اما فدراسیون فوتبال ماه قبل به تدسکو سرمربی ایتالیایی آلمانی لایپزیش نیز پیشنهاد همکاری دد. سرمربی 38 ساله پیشنهاد بلژیک را به ایران ترجیح داد و رسما مربی بلژیک شد.

 

فرانک دی بوئر درخواست مالی سنگین داشت

دی بوئر گزینه مد نظر فدراسیون فوتبال بود که در 53 سالگی هدایت تیمی را برعهده ندارد اما در گذشته سرمربی تیم های بزرگ دنیا نظیر آژاکس، اینتر و تیم هلند بوده است. ظاهرا دلیل وجه سنگین مالی مرد هلندی باعث شد تا فدراسیون توان عقد قرارداد با او را نداشته باشد. اسم های معروفی از سرمربیان خارجی نظیر کالدرون و آندره آ استراماچونی و ژوزه مورایس مطرح شده بود.

 

گزینه های جدی ایرانی برای سرمربی گری:

فدراسیون زمانی که متوجه شد پولی ندارد و بهتر است فعلا از خرید سرمربی خارجی صرف نظر کند. رویکرد فدراسیون فوتبال از این جا به بعد جذب سرمربی ایرانی شد و نام های آشنایی نظیر امیر قلعه نویی، یحیی گل محمدی، ساکت الهامی، فرهاد مجیدی، جواد نکونام و اسم زوج ترکیبی حسین فرکی و وحید هاشمیان نیز مطرح شد.

حتی بیان شد که دو نایب رئیس فدراسیون این نام ها را پیشنهاد دادند. تیم ملی در فیفا دی فروردین از زوج فرکی و هاشیمان بهره ببرد و پیشنهادی که چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

 

قلعه نویی گزینه جدی برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران:

ظاهرا فدراسیون فوتبال بلاخره تصمیم خودش را گرفت تا از چهره ایرانی برای نیمکت استفاده نماید. قلعه نویی جزو گزینه های جدی هدایت تیم ملی فوتبال است که احتمالا در زمان بندی برنامه کاری فدراسیون به طور رسمی معرفی شود. شاید هم از امیر خان خواسته شده باشد که سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان شده باشد شاید هم فدراسیون از گزینه های احتمالی دیگر در لحظات آخر رونمایی کند. فعلا همه شواهد و قراین از نزدیکی نیمکت تیم ملی به امیر خان قلعه نویی حکاییت می کند. اسکوچیچ و امیرخان قلعه نویی هردو برای نیمکت تیم ملی قبل جام جهانی پیشنهاد شد اما سپاهان مانع انتقالش شده بود.

 

آیا امیر قلعه نویی همزمان در تیم ملی و گل گهر سیرجان حضور خواهد داشت؟

ظاهرا هنوز انتخاب قلعه نویی قطعی نشده است. اما اگر این توافق انجام بگیرد، واکنش گل گهر سیرجان نیز دیدنی است. قطعا برای امیر قلعه نویی بسیار مهم است که فصل را با گل گهر تمام کند. اما تیم ملی در فروردین ماه مسابقات فیفا دی را پیش روی خودش دارد. باید دو بازی دوستانه با تیم های عراق و روسیه انجام دهد.

ظاهرا امیر قلعه نویی علاقه مند است تا پایان لیگ در فیفا دی ها سرمربی تیم ملی باشد و خارج از آن نیز سرمربی گل گهر سیرجان البته هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و جمع بندی فدراسیون فوتبال این گونه خواهد بود یا خیر

نیمکت تیم ملی به سوی امیر قلعه نویی

رونمایی رسمی از سرمربی تیم ملی

ظاهرا بر اساس شواهد سپردن نیمکت تیم ملی به سرمربی ایران قطعی شده است. فدراسیون فوتبال رویکرد خوبی نسبت به انتخاب یک شخص ایرانی روی نیمکت دارد. این احتمال وجود دارد که در بخسش کادر فنی نیز از دستیاران خارجی بهره ببرند. تا فیفا دی یک ماه دیگر مانده و ما بی صبرانه منتظر سرمربی تیم هستیم.

نیمکت تیم ملی به سوی امیر قلعه نویی ، نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه و نظرات تان را در بخش پایین درج نمایید.

mohamadnd
24 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *