پایان سلطه سون به آسیا
نشریه تیتان اسپورت برای دهمین سال متوالی بزرگ ترین بازیکن سال اسیا انتخاب خواهد کرد. ایرانیان انتظار داشتند پایان سلطه سون به آسیا برسد اما اینطور نشد. نشریه تیتان اسپورت از معدود رسانه های فوتبال درقاره آسیا است که به شکلی عجیب هرساله بانظرخواستن از روزنامه نگاران آسیایی و همینطورپوشش دهندگان رسانه ای فوتبال آسیامرد سال قاره ای قدیمی راانتخاب می کند. هدیه ای که البته مجلس خاصی برای اهدای آن برگزارنمیشد اما اغلب در حواشی تمرین ها یا مسابقه ها، در اختیار عالی ترین بازیکن قرار می گیرد.
قبل از اینها تیتان اسپورت 9دوره نظرسنجی خود را شروع کرد که 7 بار جایزه مرد سال آسیا را به سون هیونگ مین، بهترین بازیکن تیم ملی کره جنوبی رسید.
درسال 2014 او پیراهن بایرلورکوزن را پوشید. وبعد به عنوان بازیکن تاتنهام این هدیه را گرفت.
سال گذشته اگر که سون با قاطعیت و 242امتیاز به عنوان بهترین بازیکن قاره مشهور شد، ولی دو ایرانی نیز در تعقیب او بودند سردار آزمون111 امتیاز را به دست آورد تا در جایگاه دوم به ایستد و مهدی طارمی نیز با 90امتیاز پشت سر سون ایستاده. تا 10میلیون تومان،آنلاین بوجه بگیرد و درامسال در لیست پیشنهادی تیتان اسپورت که برای هیئت ژوری ارسال شده نام دو بازیکن ایرانی دیده می شود.
طارمی و سون 2 بازیکن برتر سال 2022 آسیا
طارمی و سون 2 بازیکن برتر سال 2022 آسیا

پایان سلطه سون به آسیا

سعیدعزت اللهی و مهدی طارمی. این لیست25نفره فهرستی از بازیکنان پیشنهادی و داوران می توانند به بازیکنان دیگری هم رائ بدهند، ولی حضور و درخشیدن عزت اللهی در الغرافه و همینطور سه بازی برای ایران در جام جهانی موجب شده بود که او نیز در کنار طارمی که محبوب ترین بازیکن پورتو درسال2022بود، قرار بگیرند. از این لحاظ ایرانیان امیدوار بودند پایان سلطه سون به آسیا برسد.
در لیست پیشنهادی ،7تا از بازیکنان ژاپنی قرار دارند و بعد از سامورایی ها ،کره جنوبیب4 و استرالیاو عربستان با 3نماینده ،از بیشترین تعداد نماینده برخوردارهستند.
نظر تیتان اسپورت به این گونه است که داوران نام 5 بازیکن را به ترتیب قرارمی دهند که نفر اول 6امتیاز خواهد گرفت و سایر افراد از 1 تا 4 امتیاز دریافت خواهند کرد. در آخر جمع امتیازات، نفر برتر را معلوم می کند. همچنین در صورت امتیازات، بازیکنی که بالاترین رائ 6 امتیازی را گرفته باشد مرد سال آسیا خواهد بود.
البته فرق جایزه تیتان اسپورت با ای اف سی در این است. که بازیکنان آسیایی مشغول در سایر قاره ها همینطور بازیکنان خارجی مشغول در تیم های آسیایی نیز در بین گزینه هاقرار می گیرند.
همچنین سایر دوره ها نماینده ایران در هیئت داوران این نظر خواهی خواهدبود.
نکته جالب این است که سردار آزمون برای دوسال پی در پی در جایگاه دوم این نظرسنجی قرار گرفت، اما شرایط امسال او باعث شده تا در لیست پیشنهادی قرار نداشته باشد، هرچندکه داوران امکان رای دهی به او راخواهند داشت.
کیسوکه هوندا‌‌‌‌‌‌(2013) و شینجی اوکازاکی(2015) دیگر برندگان این نظرسنجی هستند تا جایزه مرد سال آسیا در سیطره فوتبالیست های شرق آسیایی قرار داشته باشند. اما درخشش مهدی طارمی در جام جهانی و حضور او در جایگاه 4برترین گلزنان 2022 باشد. یوفا باعث شده طرفداران فوتبال بیش از همیشه امیدوار به صدرنشینی یک ایرانی دراین نظرخواهی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *