هواداران دورتموند

در دنیای فوتبال کمتر باشگاهی وجود دارد که به اندازه بوروسیا دورتموند علاقه و فداکاری هواداران خود را داشته باشد. این باشگاه که معمولاً به عنوان BVB شناخته می شود، دارای تاریخچه ای غنی و پیروان پرشور است که آن را به یکی از محبوب ترین تیم ها در آلمان و فراتر از آن تبدیل کرده است.

اما چه چیزی در BVB وجود دارد که چنین وفاداری و فداکاری را از طرفداران خود القا می کند؟ در این مقاله، تاریخ و فرهنگ بوروسیا دورتموند را بررسی خواهیم کرد و سعی خواهیم کرد بفهمیم که چه چیزی طرفداران آن را بسیار خاص می کند.

تاریخچه مختصری از بوروسیا دورتموند

بوروسیا دورتموند در سال 1909 تاسیس شد و به سرعت به یکی از موفق ترین باشگاه های آلمان تبدیل شد. در طول سال‌ها، این تیم هشت قهرمانی بوندسلیگا، چهار جام DFB-Pokal و یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. اما این فقط موفقیت در زمین نیست که BVB را بسیار محبوب کرد – بلکه نحوه نمایندگی این باشگاه از شهر دورتموند و منطقه اطراف است.

دورتموند شهری با تاریخچه صنعتی غنی است و BVB همیشه به عنوان یک تیم طبقه کارگر دیده می شود که نماینده مردم یقه آبی منطقه است. گفته می شود که رنگ های سیاه و زرد این باشگاه نشان دهنده صنایع زغال سنگ و فولاد است که زمانی ستون فقرات اقتصاد محلی بودند. به این ترتیب، BVB همیشه چیزی بیش از یک تیم فوتبال بوده است – این نماد هویت و غرور منطقه است.

شور و شوق طرفداران BVB

هواداران بوروسیا دورتموند به عشق و ارادت خود به این تیم معروف هستند. آنها هر روز مسابقه Signal Iduna Park – استادیوم خانگی تیم را پر می کنند و جوی باورنکردنی ایجاد می کنند که به عنوان یکی از بهترین ها در اروپا توصیف شد. دیوار زرد، بخشی از ورزشگاه که بیش از 25000 هوادار را در خود جای داده است، به ویژه به دلیل سر و صدای کر کننده و جو ترسناکش مشهور است.

شور و اشتیاق هواداران بورسیا دورتموند
شور و اشتیاق هواداران بورسیا دورتموند

اما این فقط سر و صدا و جو نیست که طرفداران BVB را خاص می کند – بلکه تعهد آنها به باشگاه نیز هست. هواداران دورتموند به وفاداری خود معروف هستند، بسیاری از آنها حتی در سال‌هایی که باشگاه در زمین موفقیت چندانی کسب نمی‌کرد، تیم را به طور کامل دنبال می‌کردند. در واقع، هواداران در دوران سختی در اوایل دهه 2000، زمانی که BVB با مشکلات مالی مواجه بود و در آستانه ورشکستگی قرار داشت، نقش مهمی در بقای باشگاه داشتند.

فرهنگ BVB

یکی از چیزهایی که بوروسیا دورتموند را از سایر باشگاه های فوتبال متمایز می کند فرهنگ منحصر به فرد آن است. این باشگاه همیشه به دلیل تمرکز بر رشد جوانان، با تاکید زیادی بر جذب استعدادهای محلی، مشهور بوده است. این منجر به ارتباط قوی بین باشگاه و جامعه شد و بسیاری از هواداران با دیدن بازیکنی از شهر خود که نماینده تیم در زمین است احساس غرور می کنند.

کار عروسکی زیبا هواداران دورتموند
کار عروسکی زیبا هواداران دورتموند

BVB همچنین به دلیل حمایت پرشور و پر صدا از مسائل اجتماعی شناخته شد. این باشگاه موضعی قوی علیه نژادپرستی اتخاذ کرده است و در تعدادی از ابتکارات برای ترویج تنوع و شمول مشارکت داشته است. در سال 2014، BVB برنامه “Borussia verbindet” (“Borussia connects”) را راه اندازی کرد. که هدف آن استفاده از فوتبال به عنوان راهی برای ارتقای انسجام اجتماعی و گرد هم آور افراد با پیشینه های مختلف است.

آینده BVB

بروسیا دورتموند باشگاهی است که آینده درخشانی در پیش دارد. این تیم در حال حاضر توسط یک مربی جوان و پویا به نام مارکو رز هدایت می‌شود و تعدادی بازیکن جوان هیجان‌انگیز دارد. تمرکز باشگاه بر رشد جوانان به این معنی است که احتمالاً در سال‌های آینده به تولید بازیکنان با کیفیت بالا ادامه خواهد داد.

آتشی در دل سکوها استادیوم سیگنال ایدونا پارک
آتشی در دل سکوها استادیوم سیگنال ایدونا پارک

خارج از زمین، BVB نیز در موقعیت قدرتمندی قرار دارد. مدیریت باشگاه به دلیل مدیریت مالی مورد ستایش قرار گرفت. و زمین تمرین جدید تیم و آکادمی جوانان – که در سال 2020 افتتاح شد – امکانات پیشرفته ای هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *