وفادارترین بازیکن فوتبال: دخیا در منچستریونایتد

داوید‌ دخیا،جز وفادارترین بازیکن فوتبال، در دوران حضورش در اولدترافورد مسیر پر فراز و نشیبی را گذرانده است. او گاهی سوپر استار و محبوب هواداران و گاهی با انتقادهای شدید آنها روبه‌ رو شد.

ولی دروازه بان اسپانیایی یکی از وفادارترین فوتبالیست های خارجی منچستریونایتد است. دخیا دیشب در دیدار مقابل لیدز، تعدا بازی را برای شیاطین سرخ به 400 رساند. داوید، به این ترتیب به رکوردی تاریخی دست پیدا کرد، تا این لحظه هیچ بازیکن خارجی در فوتبال انگلیس برای یک‌ باشگاه این تعداد انجام نداد.

وفادارترین بازیکن فوتبال، دخیا
وفادارترین بازیکن فوتبال، دخیا
انتقال دخیا به منچستر

این بازیکن در سال ۲۰۱۱ اتلتیکو مادرید به منچستریونایتد رفت. او با شیاطین سرخ فاتح لیگ قهرمانان، جام اتحادیه، جام حذفی و لیک اروپا بوده است.

دخیا در پیراهن تیم اتلتیکومادرید اسپانیا
دخیا در پیراهن تیم اتلتیکومادرید اسپانیا
دستاورد و سابقه دخیا

دخیا پنج بار به تیم منتخب فصل اتحادیه فوتبالیست های حرفه ای انگلیس دست یافت، و چهار بار به عنوان بهترین بازیکن(فوتبالیست)، سال یونایتد انتخاب شد.

بقیه تعدا رکوردان تعداد بازی برای تیم منچستریونایتد همگی بازیکنان بریتانیایی هستند. دخیا با بازی امشب به رکورد گری نویل رسید، که او هم با پیراهن این تیم ۴۰۰ بازی انجام داد.

رکورد تعداد بازی برای شیاطین سرخ در اختیار رایان‌ گیگز است که ۶۳۲ بار با پیراهن منچستریونایتد به میدان رفته است.

همچنین دخیا، در تیم منچستریونایتد موفق به رکورد اشمایکل شد.

دخیا در پیراهن تیم منچستریونایتد انگلیس
دخیا در پیراهن تیم منچستریونایتد انگلیس
گزارش رسانه

به گزارش خبرگزاری فارس، روز گذشته در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد به مصاف لیدزیونایتد رفت و به برتری 2 بر صفر رسید.

 

که در این دیدار دیوید دخیا باز هم نمایشی عالی از خودش نشان داد و توانست نهمین کلین‌شیت خود را انجام دهد و پس از نیک پوپ در جایگاه دوم بهترین گلرهای جزیره قرار بگیرد.

دخیا با کلین شیت در این مسابقه تعداد کلین شیت هایش را به ۱۷۸ عدد رساند،

تا اینکه به آمار فوق العاده پیتر اشمایکل دست پیدا کند.

دخیا با یک کلین شیت دیگر می تواند عنوان بهترین دروازه بان تاریخ تیم منچستریونایتد را به نام خودش ثبت کند.

در لیگ برتر انگلیس، پیترچک با ۲۰۲ عدد کلین شیت در تیم های آرسنال و چلسی

موفق شد بیشترین تعداد کلین شیت را در تاریخ از خود به جای بزارد.

داوید دخیا با رکورد ۴۰۰ بازی در لیگ برتر انگلیس با پیراهن منچستریونایتد داشته است

وفادارترین بازیکن فوتبال

لوییز کارلوس آلمیدا دا کونیا (پرتغالی:

Luís Carlos Almeida da Cunha؛ زادهٔ ۱۷ نوامبر ۱۹۸۶) که عموماً با نام نانی شناخته شده، این بازیکن فوتبال اهل پرتغال است که در پست وینگر برای ملبورن ویکتوری در ای-لیگ مردان بازی می‌کند. نانی نماینده پرتغال در فوتبال بین‌المللی است که ۱۱۲ بار برای تیم ملی بزرگسالان بازی کرد.

نانی، کار خودش را با اسپورتینگ سی‌پی شروع کرد و در سال ۲۰۰۳ به تیم جوانان ملحق شد و در سال ۲۰۰۵ اولین بازی خود را در تیم اصلی انجام داد.

پل اسکولز (به انگلیسی: Paul Scholes) (‎/ˈpɔːl ˈskoʊlz/‎); بازیکن فوتبال انگلیسی که بازنشسته شد. در تمام عمر فوتبالی‌اش در تیم منچستر یونایتد بازی کرد.  او به عنوان یکی از بهترین هافبک های نسل خود درنظر گرفته شد و با ۱۱ عنوان قهرمانی در لیگ جزو بهترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر انگلستان محسوب شد.

نانی در پیراهن منچستریونایتد انگلیس
نانی در پیراهن منچستریونایتد انگلیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *