پر گل ترین بازی های تاریخ فوتبال 

پر گل ترین بازی های تاریخ فوتبال کدامند؟در تاریخ برگزاری مسابقه‌های فوتبال نتایج عجیبی رقم خورده است که برخی از آن‌ها غیر واقعی و مضحک به نظر می‌رسند، اما گاهی مستطیل سبز آن قدر بی‌رحم می‌شود که نتیجه تحقیر شدن یک تیم را در تاریخ ماندگار می‌کند. با وبسایت ورزشی تا آخر این مقاله همراه باشید.

پر گل ترین بازی های تاریخ فوتبال

بارنزلی ۷۹ – شفیلد صفر

دربی شهر بارنزلی که معمولا هر سال بین دو تیم بارنزلی و شفیلد ونزدی (به شرط حضور هر دو در لیگ دسته اول انگلیس) برگزار می‌شود. پرتماشاگرترین بازی در بین فوتبال دوستان این شهر است.

با این حال و در یکی از بازی‌های این دو رقیب سنتی، نتیجه‌ای رقم خورد که نه تنها هیچ‌گاه در بازی‌های این دو تیم تکرار نشد .که بعد از این پیروزی قاطع، تیم برنده طلسم شد و تا ۳۰ سال بعد حتی یک برد یک بر صفر هم نتوانست مقابل تیم همشهری‌اش به دست آورد! طبق اسناد تاریخی، این دو تیم در سوم نوامبر سال ۱۹۷۹ در انگلیس برابر هم قرار گرفتند. و بارنزلی توانست سنگین‌ترین شکست تاریخ شفیلد را رقم بزند. و این تیم را با نتیجه تحقیرآمیز ۷۹ بر صفر شکست دهد.

سپس تا سال ۲۰۰۹ و در بازی که «آندرانیک تیموریان» نخستین بازی خود را با پیراهن بارنزلی برای این تیم انجام داد. این تیم هیچ‌گاه نتوانست در دربی بارنزلی پیروز شود. بارنزلی در این سال و با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

پر گل ترین بازی های تاریخ فوتبال 
79 گل زدن برنزلی

استرالیا ۳۱ – ساموای آمریکا صفر

شاید دوباره تصور کنید این نتیجه در یک بازی دوستانه به دست آمده است، اما باز هم این‌طور نیست! در یازدهم آوریل سال ۲۰۰۱ و در انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ منطقه اقیانوسیه، استرالیا میزبان ساموای آمریکا بود.

هرچند نتیجه این بازی از قبل مشخص به نظر می‌رسید و همه فوتبال دوستان استرالیایی، خیال‌شان از بابت یک برد شیرین در ورزشگاه بندر «کافس» استرالیا راحت بود.

اما کمتر کسی فکر می‌کرد که این بازی ۳۱ گل داشته باشد، اما این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه با نتیجه عجیب ۳۱ بر صفر به نفع استرالیا به پایان رسید.

«آرچی تامپسون» توانست با به ثمر رساندن ۱۳ گل در این بازی رکورد بیشترین گل زده در یک بازی ملی توسط یک فرد را بشکند و طی این مسابقه، تیم‌ملی فوتبال استرالیا به یک رکورد جهانی دست یابد. و موفق شود قاطع‌ترین برد در بین تیم‌های ملی را به دست بیاورد.

پر گل ترین بازی های تاریخ فوتبال
بازی استرالیا و ساموای آمریکا

ایران ۱۹ – گوام صفر

چهارم آذر ماه ۷۹ تیم‌ملی کشورمان پس از حذف در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰ لبنان، به مصاف تیم درجه ۳ آسیا گوام، رفت و پرگل‌ترین دیدار تاریخ‌بازی‌های تیم ملی ایران را به ثبت رساند. در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ ایران در ورزشگاه باغشمال تبریز میزبان گوام بود و این تیم را با نتیجه پرگل ۱۹ بر صفر شکست داد. در این دیدار کریم باقری مرد اول میدان بود و با شش گل توانست گوام را به تنهایی شکست دهد! علی کریمی چهار گل، فرهاد مجیدی و علی دایی هتریک کردند و سهراب بختیاری زاده دو بار و علیرضا نیکبخت واحدی موفق به گلزنی شدند.

آس آدما – ایمیرنه آنتاناراتیوو

در ۳۱ اکتبر سال ۲۰۰۲ عجیب‌ترین نتیجه‌ مسابقه فوتبال در ماداگاسکار اتفاق افتاد و پر گل‌ترین نتیجه‌ باشگاهی لقب گرفت. در این دیدار ۱۴۹ گل به ثمر رسید.

با وجود این‌که نتیجه‌ غیر واقعی به نظر می‌رسد اما این اتفاق رخ داده است. البته بعد از این بازی تیم پایتخت‌نشین به این نتیجه‌ اعتراض کرد.

پلتی یونایتد فیدر – آکوربا

در دیدار تیم‌های پلتی یونایتد فیدر و آکوربا بزرگترین رسوایی نیجریه اتفاق افتاد. تیم پلتی یونایتد فیدر ۷۲ گل در نیمه دوم به ثمر رساند.

آخرین  اخبار و حواشی ورزشی ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

sajjad
5 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *