آخرین نبرد مسی و رونالدو

کریستیانو رونالدو در اولین بازی خود در عربستان سعودی دو گل به ثمر رساند و لیونل مسی نیز اولین گل بازی را زد.

نبرد مسی و رونالدو | خلاصه ی بازی پاریس سن ژرمن و ستارگان ریاض

مسابقه دوستانه در پایتخت عربستان سعودی برگزار شد که دو نفر از بهترین بازیکنان تمام دوران احتمالاً برای آخرین بار در یک زمین با هم حضور داشتند.

مسی دروازه را باز کرد و رونالدو دو گل برای 2- 2 شدن بازی در نیمه اول به ثمر رساند.

هر دو بازیکن درست پس از یک ساعت از بازی تعویض شدند.

دو مدافع میانی پاری سن ژرمن نیز در جدول گلزنی قرار گرفتند. سرخیو راموس و مارکینیوس نیز در 2 گل از 5 گل پاریسی ها نقش داشتند.

اما تیم فرانسوی بیشتر بازی را با 10 نفر انجام داد، زیرا خوان برنات به دلیل خطا روی سالم الدوسری بازیکن عربستانی یک کارت قرمز مستقیم دریافت کرد. نیمار نیز در نیمه اول نفسگیر یک پنالتی را از دست داد.

ضربه سر جانگ هیون سو باعث شد تا تیم ستارگان ریاض به تساوی برسد، اما ضربه پنالتی کیلیان امباپه و تک به تک هوگو اکیتیکه، پاریس سن ژرمن را جلو انداخت.

اندرسون تالیسکا در اواخر وقت اضافی گل چهارم را به ثمر رساند. اما زمانی برای یک تساوی دراماتیک وجود نداشت.

نبرد مسی و رونالدو | آخرین نمایش دو اسطوره؟

رونالدو پس از انتقال بزرگ به النصر به دلیل محرومیت از دوران حضورش در منچستریونایتد، باید منتظر اولین بازی خود باشد.

اما او اولین بازی رسمی خود را برای تیم جدیدش در روز یکشنبه، زمانی که آنها در پارک مرصول میزبان اتفاق خواهند بود، انجام خواهد داد.

بنابراین چقدر مناسب بود که اولین بازی او در این کشور خاورمیانه یک بازی دوستانه با شهرت و رقابتی بسیار بالا باشد. به ویژه اینکه  در برابر دشمن قدیمی اش مسی بود که همین یک ماه پیش جام جهانی را در قطر بالای سر برده بود.

کاپیتان آرژانتین پاس نیمار را دریافت کرد و تنها پس از دو دقیقه گل اول را به ثمر رساند. اما کاپیتان 37 ساله پرتغال نمی خواست عقب بماند.

گلزنی رونالدو در نبرد مسی و رونالدو
گلزنی رونالدو در نبرد مسی و رونالدو

اولین ضربه رونالدو از روی نقطه پنالتی بود که پس از ضربه زدن ساعد کلیدور ناواس، دروازه بان پاری سن ژرمن به صورت او، اعلام و گونه اش به شدت کبود شد.

او تمایلی که هنوز برای دومین گل داشت را نشان داد. ضربه سر اولیه که به تیرک دروازه برخورد کرد و سپس سریعترین واکنش را برای تبدیل به گل نشان داد. سپس خوشحالی مخصوص خود را برای هر دو گل با حضور تماشاگران به نمایش گذاشت.

هر دو بازیکن در 61 دقیقه از زمین خارج شدند و می توانستند برای آخرین بار با یکدیگر روبرو شوند. مگر اینکه در سال های پایان دوران حرفه ای خود دوباره برابر هم قرار گیرند.

دو ابر قدرت پولی فوتبال، دنبال نمایش تجملات

این مسابقه توسط گروه حقوق بشر عفو بین‌الملل مورد انتقاد قرار گرفت و گفت که این نهایت نمایش و تجملات فوتبال عربستان است.

پیتر فرانکنتال، مدیر امور اقتصادی عفو بریتانیا، گفت: «انتقال پول هنگفت رونالدو به النصر و مشارکت مسی توسط مقامات سعودی به عنوان سفیر گردشگری، هر دو بخشی از برنامه تهاجمی و شستشوی ورزشی ریاض هستند.

“مقامات به دنبال سوء استفاده از جذابیت افراد مشهور ورزش نخبه برای منحرف کردن توجه از سوابق وحشتناک حقوق بشر کشور هستند.

استفاده گسترده عربستان سعودی از ورزش به عنوان تمرین قدرت نرم به خوبی شناخته شده است. اما با حضور پاری سن ژرمن قطری در ریاض، ما عملاً دو ابرقدرت شست و شوی ورزشی عربستان سعودی و قطر را داریم که خود نمایی می کنند.

فوتبالیست‌هایی مانند رونالدو و مسی دارای شخصیت‌های بزرگی هستند و ما دوست داریم آنها را ببینیم که در برابر استفاده به عنوان چهره‌های معروف ورزش‌شویی مقاومت کنند. آنها می توانند با صحبت درباره مسائل حقوق بشر در عربستان سعودی و قطر این ناراحتی را  اعلام کنند.

Pooria
20 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *