پیروز قربانی: لیستی که توهین به امیر قلعه نویی و نیمکت تیم بود

پیروز قربانی: لیستی که توهین به امیر قلعه نویی و نیمکت تیم بود ، قربان از جمله پیشکسوتان باشگاه استقلال است. او از لیست کاندیدای هدایت تیم ملی انتقاد کرد و آن را غیر قابل هضم دانست. قلعه نویی تنها شخصی بود که لیاقت تیم ملی را داشت. در ادامه سایت ورزشی با ما همراه باشید.

 

گفتگوی پیروز قربانی پیرامون لیست هدایت تیم ملی ایران:

قربانی در گفتگوی خبرگزاری ایلنا بیان داشت که اعلام اسامی کاندیدای داخلی هدایت تیم ملی فوتبال ایران اصلا درست نبود. واقعا باورکردنی نیست. نمی دانم چگونه باورش کنم؟ لیستی که اصل قابل هضم نیست. من البته برای تمام دوستان و نام های مطرح شده احترام زیادی قائلم. ولی به نظر بنده تنها یک اسم بر اساس استانداردهای تعریف شده است. قطعا با لیاقت ترین اسم در این لیست فقط قلعه نویی است. البته یحیی گل محمدی نیز می توانست نامش در این لیست باشد. یحیی شاخصه و ویژگی هدایت تیم را دارد. اما اسمش در این لیست وجود ندارد. با این لیست به نظر بنده به امیر خان قلعه نویی توهین شده و حتی به نیمکت تیم ملی نیز اهانت شده است.

 

پیروز قربانی در ادامه صحبت هایش فرمود:

فدراسیون فوتبال در این سالها بسیار ضعیف عمل کرده و با اسم ها بازی کرد. اصلا قصدی ندارم که این مسئله را بازگو کنم و روی این قضیه ریز بشم. اما دقیقا معیار فدراسیون برای معرفی کاندیدا چیست؟ نام هایی که حتی در حد یک تیم لیگ برتری نیستند و آنوقت از آنها در کنار تیم ملی استفاده می شود. مثلا شخص خود من پیروز قربانی اصلا تازه مربی شدم و باید حد خودم را بدانم. شان و شخصیت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بالاست. باید نام هرشخصی را در کنار تیم مقدس ایران قرار ندهید. هر مربی لیاقت نیمکت تیم را ندارد.

 

صحبت های پیشکسوت استقلال درباره گزینه های خارجی:

در لیگ داخلی ایران نام دو مربی خارجی می درخشد و آنها به دلیل شناختی که از لیگ ایران دارند می توانند به تیم کمک کنند. خوزه مورایس و پاکو خمس از جمله این مربیان هستند. آنها بسیار فنی هستند و می توانند تیم را بهتر هدایت کنند. البته باید جایگاه و قرارداد و مدیریت آنها تحت نظر تیم هایشان بررسی شود.

قربانی بیان داشت که دستیار مربی ایرانی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. مربی ها باید آیتم های خاصی داشته باشند و یک شخص نمی تواند در همه این موارد موفق عمل کند. باید بررسی شود که چه کسی می تواند مربی ایرانی تیم باشد و همه چیز به نظر سرمربی بستگی دارد. سرمربی ها برای تقویت خود به یک دستیار قوی نیاز دارند. مشکل مربی های ایرانی تمرینات است. در داخل ایران این روزها با مشکلات آموزش و اینترنت و کمبود سرعت نمی توانیم خودمان را به روز و آپدیت کنیم. باید همه این موارد را مد نظر قرار داد.

 لیستی که توهین به امیر قلعه نویی و نیمکت تیم بود

پرداخت دستمزد مربیان خارجی سخت است

کشورمان در امسال با مسائل و مشکلات مالی و ارزی زیادی روبرو است. قطعا پرداخت دستمزد خارجی ها یکی از این مشکلات می باشد. فوتبال کشور ما نیز ضرر و زیاد زیادی خواهد کرد. زمانی که نتوانیم پول را به خارج از کشور انتقال دهیم قطعا پیشرفت چندانی حاصل نشود. برخی باشگاه ها برای پرداخت طلب های خود از هواداران درخواست پول کردند. فوتبال یک ورزش و صنعت وارداتی است و باید با کل دنیا تعامل داشت.

 

صحبت های پیروز قربانی درباره آقای ساکت:

بنده هنوز ساکت را ندیدم و اصلا برخوردی با ایشان نداشتم. او کار بسیار خوبی کرد و نشان داد که مدیر خوبی است. با زنیت بازی دوستانه برگزار نمود و به دنیا نشان داد که اهل تعامل بوده و به دنبال پیشرفت تیم سپاهان است.

نماینده های مجلس و مسئولان نظام باید یک بازنگری درست در تصمیم های خود داشته باشند. اگر به دنبال پیشرفت و قهرمانی در ورزش کشور هستند باید بخش دولتی را از ورزش جدا کنند و اصولات مشارکت دولت ها در ورزش ممنوع است. الهلال یک باشگاه ثروتمند و مولتی میلیاردر است که آنها یک سیاست درست در این زمینه اتخاذ کردند، در ورزش خود سرمایه گذاری کردند و خدمات آن را نیز قطعا دریافت می کنند. باید به فکر دیپلماسی ورزشی باشیم و چهره و شخصیت خود را به کل دنیا نشان دهیم. باید برنامه ریزی درست داشت و کارها اصولی انجام شود.

امیر قلعه نویی از نیمکت تیم ملی فوتبال ایران انصرف داد

پیروز قربانی: لیستی که توهین به امیر قلعه نویی و نیمکت تیم بود

در پایان پیروز قربانی بیان داشت که 30 سال است فوتبال ما در آسیا مقام نیاورده است. دقیقا باید بررسی کنیم مشکل کار کجاست؟ چه خواستیم و چه شد؟ با دعای خیر هیچ وقت قهرمان نمی شویم. تلاش باید در کنار دعای خیر باشد. پیشکسوت تیم استقلال درباره انتخاب سرمربی تیم ملی امید نیز گفت : تیم های ملی بزرگسال و امید باید باهم ارتباط قوی داشته باشند. ما هنوز به نقش سرمربی بزرگسالان در تیم امید باور نداشته ایم و باید به همراه سرمربی بزرگسالان، سرمربی امید را نیز معرفی کنیم. در پایان نظر و دیدگاه تان را در زمینه صحبت های پیروز قربانی کامنت کنید.

mohamadnd
26 فوریه 2023

4 دیدگاه در “پیروز قربانی: لیستی که توهین به امیر قلعه نویی و نیمکت تیم بود

  1. بدبخت راس میگه دیگه مربی ایرانی خوب که انتخاب نمیکنن مربی خارجی هم که انتخاب کنن پولشو نمتونن بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *