چرا بارسلونا به لیگ اروپا رفت

شروع درخشان بارسلونا در فصل 2022 / 23 خود در لیگ قهرمانان اروپا نتوانست دوام بیاورد. زیرا اولین فصل کامل سرمربی ژاوی با خروج زودهنگام دیگر از این رقابت ها برای پنج برنده دوره ای شد. اتفاقی که اکنون آنها را در لیگ اروپا می بیند.

ژاوی بخشی از تیم بارسلونا بود که مسئول چهار عنوان از این عناوین بود. این بازیکن 42 ساله تیم جدید خود را به پیروزی 5 بر 1 ابتدایی مقابل ویکتوریا پلژن چک ویکتوریا هدایت کرد.

برتری کلاس بایرن مونیخ و اینترمیلان، سقوط بارسا را ​​ثابت کرد. هرچند اینتر که 2 0 در آلمان و 1 0 در سن سیرو در راه سوم شدن در گروه C شکست خورد.

قبل از اینکه آنها حتی در روز پنجم بازی مقابل بایرن مونیخ شانس ضربه زدن به توپ را داشته باشند، پیروزی 4 0 اینترمیلان مقابل پلزن در ابتدای بازی، سرنوشت آنها را رقم زد و به لیگ اروپا سقوط کردند.

شب بارسا بدتر شد زیرا آنها در نیوکمپ با شکست 3 0 مقابل بایرن به لیگ اروپا سقوط کردند.

حریف بعدی بارسلونا کیست؟ رکورد آنها در لیگ اروپا چگونه است؟ در این پست چیزی را که برای غول های اسپانیایی در انتظار است، میخوانیم.

همچنین بخوانید: لیست نقل و انتقالات بارسلونا در فصل 2023

مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا

هشت تیمی که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مقام سوم دست یافته اند، با باشگاه هایی که در هر یک از هشت گروه لیگ اروپا در رده دوم قرار می گیرند، قرعه کشی می شوند.

8 تیم دوم مرحله گروهی لیگ اروپا در قرعه کشی قرار خواهند گرفت و رقبای احتمالی آنها از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا انتخاب خواهد شد.

باشگاه‌های یک کشور نمی‌توانند مقابل یکدیگر قرار بگیرند، این بدان معناست که بارسا در صورت قرعه با رئال سوسیداد بازی نخواهد کرد.

نتیجه قرعه کشی مرحله حذفی لیگ اروپا

بارسلونا در قرعه کشی مرحله حذفی لیگ اروپا به منچستریونایتد خورد.

از آنجایی که بارسلونا در گروه خود در لیگ قهرمانان اروپا سوم شد، به لیگ اروپا سقوط کرد. برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی باید از مرحله حذفی صعود کند.

بارسلونا نمی تواند در مرحله حذفی پلی آف یا مرحله یک شانزدهم مقابل دیگر باشگاه های اسپانیایی قرار بگیرد.

در قرعه کشی مرحله حذفی پلی آف هیچ تیم اسپانیایی حضور نداشت، بنابراین بارسلونا واجد شرایط دیدار با هر یک از هشت تیم موجود بود. با این حال، رئال بتیس و رئال سوسیداد به عنوان شرکت کننده در مرحله یک هشتم نهایی ظاهر می شوند و اگر بارسلونا به آن مرحله برسد، آنها نمی توانند مقابل هیچ یک از دو طرف قرار بگیرند

همچنین بخوانید: تصویر زمینه ی بارسلونا برای گوشی

برنامه بارسلونا در مرحله حذفی پلی آف

بارسلونا به عنوان یک تیم بدون رده، اولین بازی مرحله حذفی لیگ اروپا را در خانه خود و بازی برگشت را در اولدترافورد برگزار خواهد کرد.

اولین بازی‌ها قرار است روز پنج‌شنبه 27 بهمن 1401 با آن بازی در نیوکمپ برگزار شود. بازی برگشت هفته آینده آن در 4 اسفند برگزار خواهد شد.

با توجه به جام جهانی 2022 قطر، مسابقات یوفا بین مرحله گروهی و حذفی بیشتر از حد معمول وقفه پیدا کرد.

بارسلونا و منچستر یونایتد
بارسلونا و منچستر یونایتد

آیا بارسلونا تا به حال قهرمان لیگ اروپا شده است؟

نه. اخیراً، آنها فصل گذشته توسط قهرمان همان فصل، آینتراخت فرانکفورت در مرحله یک چهارم نهایی حذف شدند.

بارسلونا چند بار در لیگ اروپا بازی کرده است؟

بارسلونا 23 بار در مسابقات سطح دوم یوفا حضور داشته است، از جمله در تکرارهای قبلی خود به عنوان جام یوفا (1971 2009) و جام فیرز (1955 1971). این جام در سال 2009-2010 به “لیگ اروپا” تغییر نام داد.

در فصل 2003-2004، بارسا در مرحله یک هشتم نهایی توسط سلتیک حذف شد و هرگز به فینال راه پیدا نکرد. اگرچه در چهار نوبت به نیمه نهایی رسیده اما هر بار با یک گل شکست خورده است.

بارسا در سال 1976 و در سال 2001 در نیمه نهایی از لیورپول شکست خورد. همچنین به PSV در 1978 و بایرن مونیخ در سال 1996 بازی را بخواد. تمامی تیم هایی که بارسا رو شکست دادند، در نهایت قهرمان شدند.

 بارسا چند بار از لیگ قهرمانان حذف شده است؟

این پنجمین بار است که بارسلونا قبل از مرحله حذفی از زمان معرفی فرمت گروهی لیگ قهرمانان اروپا در سال 1992 کنار گذاشته می شود.

نیوکاسل، دینامو کیف و پی اس وی رقبای آنها بودند که در سال 1997 98 به سرنوشت مشابهی دچار شدند و منچستریونایتد، بروندبی و بایرن بقیه گروه را یک فصل بعد تشکیل دادند.

بارسلونا با لیدز، بشیکتاش و آث میلان زمانی که در سال 2000-2001 به مرحله دوم صعود نکردند، هم‌گروه بود. این آخرین باری بود که پس از آن به مدت 19 فصل در مرحله حذفی حضور نداشتند. دورانی که لیونل مسی در این باشگاه ظهور کرد.

بایرن، بنفیکا و دینامو قبل از بازگشت به لیگ اروپا در فصل گذشته بخشی از گروه خود در لیگ قهرمانان اروپا بودند.

Pooria
21 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *