چرا بارسلونا ضعیف شده است؟

باشگاه بارسلونا ضعیف شده و برای مدت طولانی همه را ناامید کرد. آنها قبلا قوی ترین تیم ها را شکست می داده اند. الان وضعیت کاملا برعکس است. با این حال، کسی نمی خواست آنها تا این حد از یک صخره سقوط کنند. این بار در ورزشی می خواهیم دلیل ضعیف شدن بارسلونا تا این حد را بررسی کنیم.

کاتالان ها از لیگ قهرمانان اروپا حذف شدند. در لیگ اسپانیا، تا همین سال قبل آنها به هیچ وجه نزدیک به قهرمانی نبودند. چیزهایی که فصول یا ماه‌های پیش بدیهی بودند، امروزه چیزی جز این نیستند. بیایید به ۷ دلیل برای این موضوع نگاه کنیم.

چرا بارسلونا ضعیف شده است؟| مشکلات پولی

همه چیز با پول شروع و به پایان می رسد. متاسفانه به دلیل COVID-19، درآمد باشگاه به سرعت کاهش یافت. به همین دلیل بازیکنان در مقطعی دستمزد خود را تا 70 درصد کاهش دادند. موردی که جرارد پیکه مجبور شد درآمد خود را به حدی کاهش دهد که افراد تازه وارد بتوانند قبل از فصل به باشگاه بپیوندند (سرجیو آگوئرو، ممفیس دیپای …) عجیب بود. با توانایی کسب درآمد بیشتر در باشگاه هایی که شاید نزدیک به تغییر نام بارسلونا نباشند، فوق ستاره های فوتبال از بزرگترین طرفداران پیوستن به غول اسپانیایی فاصله زیادی دارند. کسب درآمد بیشتر در محیطی با فشار کمتر بسیار وسوسه انگیزتر است درست است؟

دلایل ضعیف شدن بارسلونا | ناتوانی در حفظ لیونل مسی

چیزی که در مورد 1 منجر شد، ناتوانی در حفظ لیونل مسی بود. بزرگترین فوتبالیست تاریخ، از نمایندگان لالیگا اسپانیا اجازه بازی رایگان دریافت نکرد (بارسا دیگر به دلیل بدهی های هنگفت، دستمزد او را پرداخت نکرد). بنابراین او به پاری سن ژرمن نقل مکان کرد و این باشگاه بدون بازیکنی ماند که بارها و بارها جام ها و مسابقات فوتبال را به دست آورد. گاهی حتی به طور همزمان. درست است که او اخیراً سر خود را در چیزی فرو کرده بود که نباید می‌کرد (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می‌دهیم)، اما از آنجایی که تصمیم‌گیرندگان تصمیم گرفتند آن را تحمل کنند، خروج او ضربه بزرگی بود.

مشکل بارسا در حفظ مسی
مشکل بارسا در حفظ مسی

چرا بارسلونا ضعیف شده است؟| خرید های فاجعه آمیز

از زمانی که نیمار رفت، همه چیز در بازار نقل و انتقالات برای بلوگرانا از بد به بدتر تبدیل شد. فشار برای افزودن بازیکنی با کیفیت مرگبار به دو گانه سوارز-مسی (بعدها فقط مسی) بسیار زیاد بود. و در هر مناسبت شکست خورد. بارسا صدها میلیون پوند برای بازیکنانی مانند عثمان دمبله، فیلیپه کوتینیو و آنتوان گریزمان هزینه کرده است. اگر کسی هزینه های انتقال عظیم خود را توجیه کرد، پس همه ما باید فوراً تماشای این ورزش زیبا را متوقف کنیم. به همین سادگی. دمبله بیشتر اوقات با مصدومیت دست و پنجه نرم می کرد. هوش و حواس گریزمان هنوز در اتلتیکو مادرید بود و نظرات هواداران بارسا در ملاء عام باعث شد کوتینیو فراموش کند که چگونه فوتبال درست بازی کند.

دلایل ضعیف شدن بارسلونا | ناتوانی در تثبیت هسته اصلی تیم

اگر فقط از بازیکنان فوق انتقاد کنیم کاملا بی انصافی است. آردا توران، ساموئل اومتیتی، میرالم پیانیچ، مارتین بریتوایت، آندره گومز و… همگی بازیکنان مطرحی بودند. بازیکنانی که تیم را تثبیت می کنند و آنچه را که از آنها می خواهد بیاورند. اما این امضاهای سایز متوسط نیز در دراز مدت شکست خوردند. این تیم از فصل 2008/2009 بسیار دور بود.

چرا بارسلونا ضعیف شده است؟| لیونل مسی

راجع به این صحبت کردیم درست است؟ خیر! تازه داریم شروع می کنیم. علیرغم تمام مسترکلاس های منحصر به فرد، این بازیکن آرژانتینی بارها از حد خود فراتر رفت. با دادن لیست نهایی به رئیس باشگاه چه کسی را باید بخرد و اخراج کند، او سعی کرد خود را به عنوان بزرگترین مرجع موجود در آنجا معرفی کند. حتی بزرگتر از خود یک باشگاه. چیزی شبیه گروه یک نفره. به یاد داشته باشید، هیچ بازیکنی بزرگتر از باشگاه نیست. در این مورد، جوزپ ماریا بارتومئو برنامه ای برای نحوه برخورد با “سرپرستی” مسی نداشت.

به نظر می رسید که او با برآورده کردن و از سوی دیگر با رد کردن برخی از خواسته های خود راه میانه ای را انتخاب کرده است. به هر حال شما آن را بیان کنید، اکنون دامنه کامل چنین نفوذ بدی دیده می شود. فرآیند استخدام باید توسط افراد مسئول رسیدگی شود. علاوه بر این، عدم درگیری دفاعی مسی تنها وضعیت را در زمین بدتر کرد. قدم زدن در زمین در حالی که تیم در حال باخت بود، نشان دهنده ی فروپاشی این تیم بود. زمانی که همه 100% متعهد نباشند، نتایج ضعیف به خصوص در مسابقات مهم به دنبال دارد.

دلایل ضعیف شدن بارسلونا | ذهنیت اروپایی متزلزل

پس از هدر دادن برتری بزرگ مقابل آ اس رم، عدم اطمینان در رگ‌های بازیکنان بارسلونا زمانی که نوبت به مسابقات لیگ قهرمانان اروپا می‌رسید، سرازیر شد. پس از تکرار همان کار در برابر لیورپول یک سال بعد، ذهنیت پیروزی بلافاصله تغییر کرد. فجایع علیه بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن فصل بعد همه جا نوشته شد. حتی با نرسیدن به مرحله حذفی مسابقات در دو سال متوالی، همه چیز تشدید شد.

اخراج والورده از دلایل تضعیف بارسلونا
اخراج والورده از دلایل تضعیف بارسلونا

چرا بارسلونا ضعیف شده است؟ | اخراج ارنستو والورده

اولین بودن در جدول لالیگا تضمینی برای حفظ پست مدیریتی شما نیست. جنون کامل والورده پیش از آن نیز 4 جام برای باشگاه آورده بود. پس از نشستن در بالای جدول، او به دلیل … هر دلیل عجیبی که شما باور دارید، اخراج شد. از زمان خروج او، قدرت بارسا تنها بدتر شد.

اگر فکر می کنید، ما هر کدام را از دلایل را دست داده ایم، در نظرات زیر به ما اطلاع دهید. من خوشحال می شوم موافق یا مخالف باشم.

Pooria
10 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *