لقب تیم آرسنال چیست؟

ما در گذشته در ورزشی به لقب های تیم های رئال مادرید و بارسلونا پرداخته بودیم. این بار می خواهیم ببینیم لقب تیم آرسنال چیست و چرا آنها را اینطور صدا می کنند؟

اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که نام مستعار آنها، “توپچی ها” از کجا آمده است؟ و چرا طرفداران به عنوان “توپچی” شناخته نمی شوند، بلکه به عنوان گونر (اراذل) شناخته می شوند؟ همه در این پست آشکار خواهد شد.

لقب تیم آرسنال | چرا به آرسنال لقب توپچی ها داده می شود؟

باشگاه فوتبال آرسنال به توپچی ها ملقب است. زیرا این باشگاه در سال 1886 توسط کارگران مهمات در کارخانه رویال آرسنال در وولویچ در جنوب شرقی لندن، نزدیک جایی که آرسنال در ابتدا مستقر بود، تشکیل شد.

کارخانه رویال آرسنال اسلحه و مواد منفجره تولید می کرد. بنابراین نام مستعار، و در واقع توپ روی نشان آنها، نشانه ای از میراث آنهاست.

آرسنال اف سی که اکنون می شناسیم در واقع به عنوان باشگاه فوتبال دیال اسکوئر شکل گرفت. که نام آن از کارگاهی در قلب کارخانه رویال آرسنال گرفته شد و به رویال آرسنال و سپس وولویچ آرسنال و در نهایت آرسنال تبدیل شد.

اما با توجه به تاریخچه مربوط به کارخانه رویال آرسنال، نام مستعار “توپچی ها” یادآور ریشه های باشگاه بوده است.

چرا به آرسنال توپچی می گویند؟
چرا به آرسنال توپچی می گویند؟

به عنوان مثال، لوگوی آرسنال 11 بار در تاریخ خود تغییر کرده است. در سال 1888، آرسنال اولین لوگوی خود را منتشر کرد، که همان نشان شهر متروپولیتن شهر محلی آنها، وولویچ بود.

با این حال، در سال 1922، توپ علامت تجاری آرسنال برای اولین بار در لوگوی آنها ظاهر شد. زیرا باشگاه از وولویچ به زمین خانه جدید خود در هایبری نقل مکان کرده بود. از آن زمان، توپ در تمام نشان ها، نمادی از ریشه های باشگاه فوتبال باقی مانده است.

از سال 1994 تا 2001، عبارت ” توپچی ها ” در بالای نشان وجود داشت که به ادای احترام به نام مستعار مشهور آنها بود.

اگرچه توپچی ها از نشان حذف شده است اما توپ باقی مانده است. و به نمادی برای آرسنال و هویت باشگاه تبدیل شده است. به این معنی که احتمالاً توپ برای آینده قابل پیش بینی بخشی از نشان باقی خواهد ماند.

لقب تیم آرسنال | لقب هواداران آرسنال چیست؟

طرفداران آرسنال بیشتر به عنوان “گونر” شناخته می شوند. در واقع، در حالی که معمولاً به بازیکنان و باشگاه به‌طور کلی «توپچی‌ها» گفته می‌شود، طرفداران تمایل دارند با نام مستعار «گونر (اراذل)» استفاده کنند.

ممکن است فکر کنید که گونر یک تغییر کوچک با نام مستعار رسمی باشگاه از کلمه ی gunner  به همان معنای توپچی است. اما داستان به این سادگی نیست، همانطور که بعدا خواهیم دید.

اما چیزی که حتمی است این است که پایگاه عظیم هواداران آرسنال در حال حاضر از اینکه گونر نامیده می‌شوند، لذت زیادی می‌برند. چیزی که در این سال‌ها همیشه اینطور نبوده اس.

گانر یا توپچی لقب تیم آرسنال
گانر یا توپچی لقب تیم آرسنال

طرفداران تاتنهام آرسنال را چه می نامند؟

طرفداران بزرگ‌ترین و نزدیک‌ترین رقیب آرسنال، تاتنهام، با اشاره به این واقعیت که آنها برخلاف اسپرز، ریشه در شمال لندن ندارند، آرسنال را «فضول» یا «کثیف» می‌نامند.

هواداران آرسنال نیز اغلب با شعار “سیب زمینی ها” (کلمه ی spuds بجای spurs که لقب باشگاه است) با آنها مقابله می کنند.

دربی شمال لندن سال‌هاست که یکی از اصلی‌ترین بخش‌های تقویم فوتبال انگلیس در جهان است. اما البته با توجه به تاریخ آرسنال و ریشه‌های جنوب لندن، همیشه اینطور نبوده است. و هواداران اسپرز دوست دارند این موضوع را به گونرها یادآوری کنند.

داستان این که چرا آرسنال به شمال پایتخت نقل مکان کرد، داستان عجیبی است. زیرا در واقع به دلیل آتش زدن بخشی از استادیوم اصلی آنها توسط گروه‌های رای‌گیری معترضان به نداشتن حق رای زنان در بریتانیا، این اتفاق رخ داد.

پس از این اتفاق در سال 1913 بود که باشگاه به شمال به استادیوم جدید آرسنال در هایبری نقل مکان کرد و یک رقابت محلی نمادین شکل گرفت.

Pooria
12 فوریه 2023

4 دیدگاه در “چرا به آرسنال توپچی ها می گویند | لقب تیم آرسنال

  1. با اینکه من هیمشه اخبار ها و حواش ها رو تیم ارسنال رو دنبال میکنم ولی این یکی رو نمیدونستم

  2. واقعا!!!!

    چه سایت خوبی که ب ما فوتبالی ها اهمیت میده و اینجور چیزای جالبی میزاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *