چرا فوتبال لیگ برتر انگلیس پخش نمی شود

چرا فوتبال لیگ برتر انگلیس پخش نمی شود ، لیگ برتر انگلیس یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین لیگ های اروپایی می باشد. همیشه طرفداران لیگ جزیره در داخل کشور عزیزمان ایران نیز زیاد می باشد. اما چند وقتی است که فوتبال لیگ برتر انگلیس پخش نمی شود در این مطلب از سایت ورزشی به علت آن خواهیم پرداخت.

 

عدم پخش مسابقات فوتبال لیگ جزیره:

همزمان با شروع رقابت های لیگ برتر انگلیس، انتظار می رفت که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همانند سال های قبل پخش بازی ها را به طور مستقیم و لایو از تلویزیون پخش نماید. اما این روزها تلویزیون ایران که از بی مخاطبی رنج می برد، حالا با پخش نکردن فوتبال قطعا دیگر چیزی برای عرضه نخواهد داشت.

هفته های اول لیگ برتر انگلیس شروع شد اما خبری از پخش زنده آن نبود. صدا و سیما بدون توجه به لیگ جزیره به سراغ لیگ بوندسلیگا آلمان رفت. ظاهرا ایرانی ها باید بازی های لیگ برتر انگلیس را از شبکه های تلوبیون و سایت آنتن ببینند. شبکه اینترنتی آنتن به مجموعه فراکاو متعلق است. این سایت به مدیران صدا و سیما تعلق دارد و در زمان عدم پخش لیگ جزیره، کاربران به سایت های آنتن بروند و آمار کاربران این شبکه اینترنتی به طرز وحشتناکی بالا برود.

عدم پخش مسابقات فوتبال لیگ جزیره

چرا مسابقات لیگ جزیره از تی وی پخش نمی شود؟

مدیریت سازمان و صدا و سیما تابحال هیچ واکنشی نسبت به عدم پخش مسابقات لیگ برتر نشان نداد. ظاهرا برخی خبرگزاری ها مدعی شدند که صدا و سیما امسال موفق به پرداخت حق پخش مسابقات به دلیل مبالغ سنگین لیگ برتر جزیره نشده است. همچنین برخی از شبکه ها و کانال هایی که اقدام به پخش رایگان مسابقات فوتبال نیز می کردند مسدود شده اند. البته در سال های قبل خبری از پرداخت حق پخش بازی های لیگ برتری جزیره توسط صدا و سیما منتشر نمی شود. و همه بر این باور رسیده بودند که صدا و سیما بازی ها را به صورت رایگان یا با مبالغ سبک تر از شبکه های دیگر دریافت می کند. اما حالا این پرسش مطرح می شود که چطور این بازی ها از شبکه های اینترنتی نظیر آنتن و تلوبیون پخش می گردد؟ اما صدا و سیما چنین قابلیتی ندارد!؟

البته همه این سیاست ها به سایت آنتن که متعلق به مدیران صدا و سیما است باز می گردد. در روزهای اول شروع کار سایت آنتن، صدا و سیما هوای این شبکه اینترنتی را داشت و در واقع از 24 ساعت قبل زیرنویس فلان بازی حساس را برای پخش زنده میکرد. اما دو ساعت مانده به سوت بازی اعلام می کرد که به دلایل مشکلات فنی امکان پخش مستقیم مسابقه وجود ندارد. برای پهش بازی ها می توانید به شبکه اینترنتی آنتن مراجعه نمایید.

 

وجود پخش زنده مسابقات لیگ انگلیس در کنداکتور صدا و سیما:

در امسال نیز چنین مواردی اتفاق افتاد، پخش بازی های هفته اول لیگ برتر انگلیس که در کنداکتور صدا و سیما وجود داشت، اما مخاطبین متوجه شدند که دیگر خبری از پخش بازی های زنده نیست و می توانند برای تماشای بازی به سراغ شبکه های اینترنتی نظیر Anten بروند.

هفته دوم و سوم لیگ برتر انگلیس شاهد بودیم که بازی ها از تلویزیون پخش نشد و دو شبکه وابسته به صدا و سیما که در اینترنت فعالیت می کنند مجوز پخش این بازی ها را در اختیار گرفته اند.اگر تا پایان فصل، صدا سیما از خیر درآمدهای هنگفت تبلیغات پخش بازی های مطرح اروپا بگذرد، باید باور کرد که اینبار واقعا مشکل بودجه برای خرید حق پخش مسابقات بوده و یا علت مسدود شدن کانال هایی است که رایگان بازی ها را پخش می کردند.

چرا فوتبال لیگ برتر انگلیس پخش نمی شود

چرا فوتبال لیگ برتر انگلیس پخش نمی شود

مسابقات لیگ برتر انگلیس همیشه از جذابیت بالایی برخوردار است، انتظار مردم ایران پخش این مسابقات از شبکه سه و شبکه ورزش بود، اما در کمال ناباوری امسال این مسابقات پخش نشد. ظاهرا مسابقات لیگ برتر که باید از 15 مرداد 1401 شروع شد، در کنداکتور شبکه های سیما پخش نشد. البته یکی از دلیل پخش نشدن این است که صدا و سیما این بازی ها را خریداری نکرده است. تقریبا چندین هفته از لیگ برتر می گذرد و صدا و سیما هنوز موفق نشده تا هیچ بازی را روی انتن زنده ببرند. البته در زمستان 1401 برخی بازی های حساس از شبکه های سیما پخش شد و دیدارهای حساس با حضور فوتبالیست های مطرح دنیا از شبکه سه نمایش داده شده است.

حضور خوزه مورینیو و گواردیولا در لیگ جزیره باعث شد تا مسابقات امسال بسیار حساس و جذاب شوند. همچنین حضور افراد سرشناسی نظیر کونته، کلوب و ونگر باعث شد تا اوج حساسیت در این رقابت ها دنبال شود.

دلایل عدم پخش مسابقات فوتبال انگلیس از تلویزیون ایران

برخی از دلایل عدم پخش مسابقات فوتبال انگلیس از تلویزیون ایران

افزایش حق پخش تلویزیونی

بر اساس برخی گزارشات حق پخش مسابقات فوتبال انگلیس در سال جدید دو برابر شده است. دو برابر شدن مسابقات جزیره باعث شد تا صدا و سیما توانایی پرداخت حق پخش مسابقات را نداشته باشد. در ابتدای شروع فصل لیگ انگلستان مسابقات در زمان مدیریت سرافراز نیز پخش نگردید.

حتی خبرهایی به بیرون درز کرده که حتی اگر رقم چند برابری افزایش یا کاهش هم پیدا کند، ظاهر صدا و سیما تمایلی به هزینه های پارسال را برای پخش مسابقات فوتبال ندارد. با شروع پیش فروش مسابقات امسال نیز ظاهرا با افزایش چند برابری حق پخش امیدها را برای تماشای مسابقات انگلیس از بین برد.

آیا فوتبال آمریکا قوی است یا ایران

وجود شبکه های بین اسپورت و ذره بین

یکی از ترفندهای صدا و سیما استفاده از مسیرهای دوم برای پخش مسابقات از طریق برداشتن تصاویر روی فرستنده های مختلف و پخش ملی مسابقات بود. برخی مسئولان صدا و سیما تصاویر را از روی یکی از شبکه های پخش کننده بر می داشتند. بعد از پخش مسابقات از شبکه های ملی و داخل مرزی، حق پخش ناچیز به شرکت خریدار اعطا می کردند. شرکت در سال های گذشته الجزیره بود و ظاهرا با مبالغ پرداخت شده نیز مشکلی نداشت. اما در امسال حق پخش مسابقات در خاورمیانه به بین اسپورت رسید. bein sport یک شبکه قطری که نظارت دقیق تری بر پخش ملی و فراملی مسابقات دارد و اصلا در این زمینه کوتاه نمی آید. ظاهرا به دلیل نظارت سنگین صدا و سیما امکان ارسال تصاویر بر روی آنتن را ندارد.

دلایل عدم پخش مسابقات فوتبال انگلیس از تلویزیون ایران

امید به پخش مسابقات

البته فعالیت داخلی صدا و سیما برای پخش مسابقات همچنان ادامه دارد. تلاش هایی که در این زمینه برای پخش برخی مسابقات داشته ظاهرا مسدود شده است. حق پخش مسابقات یعنی بعد از شروع آن باید کمی با قیمت مناسب تر در دسترس ایرانی ها قرار می گرفت. ولی ظاهرا قیمت به جای نرسید که ایران بتواند این حق را خریداری نماید. مسیرهایی نیز برای برداشت تصاویر از کانال های مختلف وجود داشت نیز مسدود شده است. به نظر شما چرا این مسابقات از تلویزیون پخش نمی شود؟ لطفا نظر خود را در ادامه دیدگاه های سایت ورزشی مطرح نمایید.

mohamadnd
16 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *