چرا مسی نتوانست در بارسلونا بماند

چرا مسی نتوانست در بارسلونا بماند ، این ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال که شروع حرفه ای فوتبالش را از تیم بارسلونای اسپانیا آغاز کرد. مسی از دوران نوجوانی در بارسلونا توپ زده است. حالا رسما بارسلونا بعد از چند سال از تیم بارسلونا جدا شده است.

در این مطلب از سایت “ورزشی” به مشکل مسی با بارسلونا و علت جدایی اش از این تیم پرطرفدار اشاره خواهیم کرد. یکی از علت های اصلی جدا شدن مسی از باشگاه بارسلونا پرداخت دستمزد سنگین 160 میلیون دلاری عنوان شده است. این دستمزد هنگفت که می توانست قوانین مالی لالیگا را زیرپا بگذارد.  اگر علاقه دارید که بدانید چرا مسی نتوانست در بارسلونا بماند در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مشکل مسی با بارسلونا و علت جدایی اش

مشکلات مالی بارسلونا

باشگاه بارسلونای اسپانیا یکی از ثروتمندترین باشگاه های ورزشی دنیا به حساب می آید. باشگاهی که تقریبا از سال 2018 به درآمد 1 میلیارد دلار در سال رسید. تیم بارسلون در سال 2020 نیز 118 میلیون دلار ضرر داشت. مشکلات بیماری کرونا و تعطیلی موقت لیگ اسپانیا به تیم های بزرگ و مطرح فوتبال نظیر بارسلونا و رئال مادرید ضرر زیادی زد.

 

چرا بارسلونا مشکل مالی دارد

خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا یکی از نقاط ضعف باشگاهش را افزایش درآمد بازیکنان اعلام کرده است. در تیم های اروپایی بخش خصوصی بر روی باشگاه ها مدیریت دارد. ولی همیشه دست صاحبان باشگاه در زمینه پرداختی های مالی باز نیست. در این زمینه استثناهایی نیز وجود دارد. برای مثال در بوندسلیگا آلمان قانون 1+50 وضع شده است. بر این اساس بیشتر سهام باشگاه به موسسه های غیر انتفاعی و اعضای اصلی تعلق دارد. بقیه سهم باقی مانده نیز به سرمایه گذارهای بخش خصوصی واگذار می شود. ولی در باشگاه های اسپانیایی نظیر بارسلونا و رئال مادرید تمام سهام متعلق به هواداران است.

البته در دهه 90 میلادی باشگاه های اروپایی نظیر ایتالیا و انگلیس برتری مالی خوبی داشتند. آنها سودی را میان سهامداران تقسیم بندی نمی کردد و به آسانی درآمدهای خود را به خرید بازیکنان بزرگی نظیر لویز فیگو، دیوید بکهام، رونالدو برزیلی اختصاص می دادند.

چرا بارسلونا مشکل مالی دارد

حضور میلیاردرها برای خرید بازیکنان ستاره:

در سال های اخیر میلیاردرهایی از کشورهای عربی حاضر شدند تیم هایی نظیر منچستر سیتی و پاری سن ژرمن و چلسی را بخرند. باشگاه ها هم از منابع تزریق شده بهره مند شدند و هم از سرمایه گذاری سهام سود بردند. باشگاه های اسپانیایی نظیر بارسلونا حالا نمی توانند یک سهم هم بدون تایید هوادارهای خود به فروش برسانند. رقابت این باشگاه ها نیز با سرمایه گذاران قطری و عربستانی برای خرید بازیکن سخت تر کرده است.

باشگاه هایی همانند بارسلون و رئال مادرید در سال قبل به فکر ایجاد سوپر لیگ اروپا افتادند. اما این لیگ که با مخالفت های زیادی روبرو شد و در نطفه خفه شد.

 

چرا مسی نتوانست در بارسلونا بماند

یکی از دلایل اصلی جدایی مسی از بارسلونا را باید در سوء مدیریت مالی دانست. در سال های اخیر درآمدهای این باشگاه کاتالانی افزایش زیادی داشته است. خرج های باشگاه از درآمد بالاتر بود. مسی زیر تحت فشارهای مختلف قرار داشت. حقوق مسی سه برابر بالا رفت و در این مدت بالای 500 میلیون یورو افزایش داشته است. بارسا باید 1.2 میلیارد یورو بدهی خودش را پرداخت می کرد. حتی در آستانه ورشکستی نیز قرار می گرفت.

بارسلونا به دنبال تغییر ساختار مالکیتی خودش بود. لاپورتا از نگه داشتن مسی صرف نظر کرد و باید ذهنیت هواداران را نیز تغییر می داد. قدم های زیادی در این زمینه برداشت. شرایط همه گیری کرونا و پیامدهای ناگوارش برای فوتبال در دنیا و همچنین پرداخت نجومی و سنگین قرارداد بازیکنان از سوی دیگر باعث شد تا مسی در بارسلونا دوام نیاورد. زیرا لاپورتا از پس هزینه های این بازیکن گران قیمت بر نمی آمد.

آیا مسی از بارسلونا جدا شده است ؟ آینده او چه خواهد شد؟

آیا مسی از بارسلونا جدا شده است ؟ آینده او چه خواهد شد؟

شکاف بزرگی بین باشگاه بارسلونا و بازیکن گران قیمت دنیای فوتبال به وجود آمد. قطعا مسی اگر در بارسلونا می ماند می توانست افتخارات بیشتری را بیافریند. اما در این بین PSG از این انتقال سود هنگفتی بدست آورد. نمایش درخشانی که به عنوان بهترین بازیکن دنیا در تاریخ ثبت شده است. حالا دوران لیونل مسی در تیم بارسلونا تمام شده است.

باشگاه پاری سن ژرمن یکی از مدعیان اصلی جذب لیونل مسی است. مسی حالا در این تیم فرانسوی حضور دارد و دوران درخشانی را سپری می کند.

چرا لیونل مسی قراردادش را تمدید نکرد؟

مسی در فصل 2020-2021 رسما اعلام کرد که می خواهد قبل از تصمیم درباره آینده خودش در بارسلونا صبر کند. لاپورتا بارها گفت که می خواهد مسی در این تیم بماند. ولی هموارد تاکید می کرد که بدهی 1.3 میلیون یورویی باشگاه اینکار را سخت تر می کند.

بارسلونا باید برای تامین بدهی های خودش بازیکنان جوان را به فروش برساند یا اینکه دستمزدها را کاهش دهند. باشگاه هیچ پیشرفتی نداشت و همچنان با بازیکنانی با دستمزدهای بالا همچنان در رکود اقتصادی سر می کرد. بنابراین باید بازیکنانی نظیر لیونل مسی را به فروش می رساند. چرا مسی نتوانست در بارسلونا بماند قطعا یکی از سوالات مهمی است که هر طرفدار فوتبالی از خودش می پرسد.

مقاصد اصلی مسی: منچستر سیتی یا پاری سن ژرمن:

مقاصد اصلی مسی: منچستر سیتی یا پاری سن ژرمن:

لیونل مسی ستاره فوتبال دنیا از باشگاه بارسلونا جد شد، در سال 2016 صحبت هایی درباره انتقالش به سیتی مطرح شد. تصمیمی که زیاد به مذاق آبی پوشان منچستر خوش نیامده است.

البته منچستر سیتی به دنبال جذب هری کین بوده است. لیونل مسی رسما با پوچتینو تماس داشت و مذاکراتش با PSG شروع شده است. رئیس باشگاه پی اس جی جناب آقای ناصر الخلیفی این مذاکرات را زیر نظر داشت و مبلغ دستمزد و عقد قرارداد با مسی را رسما مدیریت می کرد.

باشگاه پی اس جی نیز با جذب لیونل مسی می تواند به لطف درآمدهای تجاری و حق پخش، سود هنگفتی را به باشگاه برساند.

 

جدایی مسی چه معنایی برای باشگاه بارسلونا دارد؟

یکی از دلایل اصلی جدا شدن مسی از باشگاه بارسلونا را می توان لاپورتا و هئیت مدیره باشگاه دانست. آنها که نگرانی زیادی درباره پرداخت دستمزد مسی داشتند و این مورد یکی از نگرانی های اصلی مدیر قبلی بارسلونا نیز بود. برای تهیه دستمزد مسی آنها با یک شرایط سخت و دشوار مالی روبرو بودند.

اگر تیم بارسلونای اسپانیا برای حفظ مسی تلاش زیادی انجام می داد، باید پیشرفت های زیادی در فروش بازیکنان و کاهش دستمزدها در تابستان شکل می گرفت. البته بازیکنی همانند آنتوان گریزمان که بالاترین دستمزد را در باشگاه بارسا دارد. بارسا البته نتوانست این بازیکن را نیز به فروش برساند. رقم سنگین دستمزد چنین بازیکنانی قطعا بارسلونا را نیز با چالش های جدی روبرو کرده است.

جدایی مسی چه معنایی برای باشگاه بارسلونا دارد؟

جدایی از بارسا چه معنایی برای مسی دارد؟

حالا مسی به دوران بیرون از بارسلونا و تیم پی اس جی فکر می کند. این بازیکن دیگر رسما در لیگ فرانسه حضور دارد. البته بعد از ترک بارسا باشگاه منچستر نیز با او تماس گرفت و پرداخت دستمزد به او شده بود. اما مسی شخصا تیم فرانسوی را برگزید.

 

ایا مسی در بارسلونا است

تا این لحظه مسی از بارسلونا رسما جدا شد و با یک قرارداد به تیم پی اس جی فرانسه پیوسته است. مسی رسما اولین بازی خودش را در باشگاه PSG در لیگ ۱ را در تاریخ ۲۹ اوت سال ۲۰۲۱ و در بازی مقابل رنس تجربه کرد. او در دقیقه ۶۵ این بازی به جای نیمار وارد زمین بازی شد.

آیا مسی به بارسلونا برمی گردد

آیا مسی به بارسلونا برمی گردد

بسیاری از علاقه مندان و هواداران فوتبال لالیگا همیشه این سوال را از خود مطرح می کنند که مسی کی به بارسلونا برمی گردد؟ آنها که علاقه زیادی دارند تا دوباره مسی را در بازی های ال کلاسیکو و لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن بارسلونا ببینند. برخی از طرفداران فوتبال می گویند که شاید مسی در سال های پایانی فوتبالی خودش دوباره به اسپانیا بازگردد و در این تیم پرافتخار توپ بزند. البته در سال 2023 زمزمه هایی برای رفتن مسی به عربستان نیز مطرح شده بود. اما مسی به احتمال زیاد یک قرارداد 4 ساله با پاری سن ژرمن امضا خواهد کرد. حالا باید ببینیم که چه اتفاقات درباره این بازیکن ستاره آرژانتینی رخ می دهد. آیا مسی دوباره به بارسلونا باز می گردد؟ شما کاربران عزیز چه فکری می کنید؟ اگر درباره مسی و انتقالش به بارسا دیدگاهی دارید آن را در بخش پایین سایت درج نمایید.

 

در ادامه می توانید ببینید:

خداحافظی لیونل مسی |مسی از فوتبال خداحافظی کن و نجاتمان بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *