چرا چلسی ضعیف شده است؟

در این پست از ورزشی، داده های پشت سر سقوط بوهلی چلسی را بررسی می کنیم؟ چه بر سر چلسی آمده و چرا چلسی ضعیف شده است؟

چرا چلسی ضعیف شده است؟

آبی ها پس از پیروزی در یک بازی در 11 بازی در سال 2023، به سقوط بیشتر از صعود به لیگ قهرمانان اروپا نزدیک هستند.

چلسی با غوغایی بازار ژانویه را تکان داد. آبی های تاد بوهلی 329.5 میلیون یورو برای انزو فرناندز، میخایلو مودریک، بنوا بدیاشیله، نونی مادوکه، مالو گوستو، آندری سانتوس، داترو فوفانا و ژوائو فلیکس هزینه کردند و هزینه سالانه خود را به 611.5 میلیون یورو رساندند!

دو پنجره نقل و انتقالات رکورد چندانی برای بهبود عملکرد تیم انجام نداده است. زیرا نتایج زیر نظر گراهام پاتر ضعیف بوده است.

پاتر در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از بازی توضیح داد: “بازیکنان برای تیم می جنگند. آنها می خواهند بهتر کار کنند و رنج می برند. وظیفه من حمایت از آنها است. آنها می خواهند نتایج را بهبود ببخشند و ما در یک لحظه واقعا دشوار هستیم.”

سرمربی انگلیسی که در ماه سپتامبر جانشین توماس توخل شد. نتوانست شرایطی را که در واقع بدتر شده است، تغییر دهد. توخل آلمانی 43 درصد از بازی‌هایی را که در این فصل انجام داد، قبل از اخراج برنده شد و پاتر فقط 35 درصد را برنده شده است.

این سرمایه دار آمریکایی به مربی ای ایمان دارد که بابت او 20 میلیون یورو به برایتون پرداخته است. و به گفته تلگراف، با توجه به اینکه او تا سال 2027 قرارداد دارد، اخراج او 55 میلیون یورو هزینه خواهد داشت.

او ادامه داد: “اگر نتایج به اندازه کافی خوب نباشد، که در حال حاضر برای باشگاهی مانند چلسی نیست، من نمی توانم برای همیشه به او اعتماد کنم.”

“من مسئولیت کامل را بر عهده می‌گیرم. ما می‌خواهیم پیشرفت کنیم و وظیفه من این است که به جلو حرکت کنم و با بازیکنانی کار کنم که آسیب می‌بینند تا اوضاع را تغییر دهم.”

یک برد در 11 بازی در سال 2023

سال 2023 چلسی بی نظم بود. این تیم در 11 بازی در تمامی رقابت ها تنها یک برد کسب کرده است. آنها سه شکست متوالی و شش بازی بدون برد دارند و تنها 7 امتیاز از 27 امتیاز ممکن در لیگ برتر را کسب کرده اند.

آنها دهم هستند و نزدیکتر به سقوط هستند تا مکان های لیگ قهرمانان، اگرچه آنها یک بازی در مقابل تاتنهام هاتسپر دارند که در حال حاضر در رده چهارم قرار دارند.

علت ضعیف شدن چلسی
علت ضعیف شدن چلسی

چرا چلسی ضعیف شده است؟ | رکورد چلسی در سال 2023

ناتینگهام فارست 1- 1 چلسی (لیگ برتر)

چلسی 0- 1 منچستر سیتی (لیگ برتر)

منچستر سیتی 4- 0 چلسی (جام حذفی)

فولام 2 -1 چلسی (لیگ برتر)

چلسی 1- 0 کریستال پالاس (لیگ برتر)

لیورپول 0 -0 چلسی (لیگ برتر)

چلسی 0 -0 فولام (لیگ برتر)

وستهام 1 -1 چلسی (نخستین)

بوروسیا دورتموند 1- 0 چلسی (لیگ قهرمانان)

چلسی 0 -1 ساوتهمپتون (لیگ برتر)

تاتنهام 2 -0 چلسی (لیگ برتر)

آیا گراهام پاتر اخراج می شود؟
آیا گراهام پاتر اخراج می شود؟

بدترین آمارهای چلسی

تنها در سال 1993 -94 با گلن هادل (24 امتیاز) و 2015 16 با مورینیو (29) چلسی امتیازات کمتری نسبت به آنها در این مقطع داشت.

در آن فصول، آنها به ترتیب در رده های چهاردهم و دهم قرار گرفتند و از جواز حضور در اروپا بازماندند.

نرسیدن به لیگ قهرمانان می تواند ضربه بزرگی از نظر ورزشی و مالی برای یک پروژه بزرگ باشد. که هم از جام کارابائو و هم از جام حذفی در مرحله یک هشتم نهایی حذف شده است.

پل رابینسون، ملی پوش سابق تیم ملی انگلیس، “برای باشگاهی به بزرگی چلسی که در جام حذفی دهم و در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 10 شکست خورده باشد، غیرقابل تصور است.”

“دو شکست متوالی در باشگاهی مانند چلسی یک بحران است. مالکان جدید می‌خواهند به مسیر دیگری بروند، پروژه خود را انجام دهند و پاتر مرد آنها است و تا حد امکان به او زمان می‌دهند. اما فشار این است که جیمی فلوید هاسلبینک به اسکای اسپورت گفت: “به این دلیل است که او نتیجه نمی گیرد.”

چرا چلسی ضعیف شده است ؟ | مشکل گلزنی چلسی

یکی از آمارها نشان دهنده عدم رقابت پذیری آنهاست: آبی ها در این فصل تیمی را در بیگ سیکس شکست نداده اند و اکنون 10 بازی را بدون برد پشت سر گذاشته اند. پاتر به سادگی نمی تواند کلید باز کردن قفل تیم با استعداد خود را پیدا کند.

یک مربی موفق بهترین ترکیب خود را می شناسد، با این حال پاتر قبل از هر مسابقه تقریباً چهار تغییر در ترکیب خود ایجاد می کند که یک رکورد در دوران لیگ برتر است.

4 -2 -3- 1، 4 -3 -3 و 3 -4 -3 سیستم هایی بوده اند که توسط مربی استفاده می شود که همه چیز را امتحان کرده و به 33 بازیکن مختلف دقایق داده است.

همه این اقدامات بدون موفقیت پشت سر گذاشته شده است و چلسی حتی بیش از 23 گل (23) در لیگ دریافت کرده است.

چلسی کار نمی‌کند و خریدهای جدید به تیمی که در دفاع آسیب‌پذیر است، اضافه نمی‌کند. اگرچه در حمله، جایی که به نظر می‌رسد بیشترین مشکلات را دارد.

فقدان یک مهاجم مرکزی قابل اعتماد مشکلی واقعی است که هیچ یک از پیر امریک اوبامیانگ، ژائو فلیکس، داترو فوفانا یا کای هاورتز پاسخی برای آن نداده اند.

بهترین گلزنان چلسی رحیم استرلینگ و هاورتز هستند. اما هیچکدام در تمام رقابت ها از 6 گل عبور نکرده اند.

با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که باشگاه لندنی در سه بازی اخیر خود مقابل بوروسیا دورتموند، ساوتهمپتون و تاتنهام موفق به گلزنی نشده است.

آنها هفتمین تیم کم گلزن (23 گل) لیگ برتر هستند. و هیچ نشانه ای از پیشرفت ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *