چلسی در فصل 2023-22

چلسی در فصل 2023-22 صد و هفدهمین سال حضور باشگاه فوتبال چلسی و سی و چهارمین فصل متوالی در لیگ برتر فوتبال انگلیس است.

چلسی در فصل 2023-22

علاوه بر لیگ داخلی، چلسی در دوره های این فصل جام حذفی، جام EFL و لیگ قهرمانان اروپا شرکت می کند. این فصل از 1 ژوئیه 2022 تا 30 ژوئن 2023 را پوشش می دهد.

اتفاقات فصل قبل چلسی

در 23 می، اعلام شد که کریستف لولیشون، مربی دروازه‌بان‌های طولانی مدت، پس از پیوستن به رن در سال 2007، باشگاه را ترک خواهد کرد تا به آموزش دروازه‌بان سابق پتر چک کمک کند.

در 28 مه، چلسی بیانیه ای از طریق وب سایت باشگاه منتشر کرد که در آن اظهار داشت: “باشگاه فوتبال چلسی می تواند تایید کند که توافق نهایی و قطعی شب گذشته برای فروش باشگاه به کنسرسیوم Todd Boehly/Clearlake Capital منعقد شده است. انتظار می رود این معامله انجام شود. روز دوشنبه تکمیل می شود».

کنسرسیوم به رهبری تاد بوهلی، رئیس و مدیرعامل صنایع الدریج، و کلیرلیک کپیتال، تکمیل انتقال مالکیت چلسی را در 30 می 2022 اعلام کرد.

کنسرسیوم همچنین شامل هانسیورگ ویس، موسس بنیاد Wyss و مارک والتر، مشترک است.

بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Guggenheim Partners. والتر و بوهلی مالکان جزئی لس آنجلس داجرز، لس آنجلس لیکرز و لس آنجلس اسپارکس هستند. این معامله تمامی تاییدیه های لازم را از دولت بریتانیا، لیگ برتر و سایر مقامات دریافت کرده است.

بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Guggenheim Partners
بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Guggenheim Partners

در 20 ژوئن اعلام شد که رئیس قدیمی بروس باک پس از 19 سال از سمت خود در 30 ژوئن از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

بیانیه دیگری در 22 ژوئن منتشر شد که در آن هیئت مدیره ای با ظاهر جدید شامل بوهلی، اقبالی، فلیسیانو، والتر، ویس و همچنین جاناتان گلدشتاین، باربارا شارون، دانیل فینکلشتاین و جیمز پد اعلام شد.

همچنین مشخص شد که مارینا گرانوفسکایا با خدمت طولانی باشگاه را ترک کرد، با بوهلی به عنوان مدیر ورزشی موقت و همچنین رئیس.

باشگاه سپس در 27 ژوئن اعلام کرد که پتر چک نقش خود را به عنوان مشاور فنی و عملکرد در پایان ماه ترک خواهد کرد.

در 13 ژوئیه، چلسی اولین خرید خود در این فصل را اعلام کرد و رحیم استرلینگ، وینگر بین‌المللی انگلیسی، با مبلغ 47.5 میلیون پوند به باشگاه پیوست.

سه روز بعد، آنها قرارداد کالیدو کولیبالی را برای مبلغ 33 میلیون پوند تکمیل کردند.

آگوست

در اولین بازی فصل جدید لیگ برتر، چلسی اورتون را 1–0 در گودیسون پارک شکست داد و جرجینیو پنالتی را به ثمر رساند.

در دومین بازی فصل، چلسی در استمفوردبریج به مصاف تاتنهام هاتسپر رفت. پس از یک نیمه اول نسبتاً آرام، چلسی به لطف گل اول کالیدو کولیبالی مدافع برای باشگاه – یک ضربه والی از کرنر مارک کوکورلا، 1–0 به وقت استراحت رفت.

عملکرد تیم چلسی در سال 2022
عملکرد تیم چلسی در سال 2022

پی یر امیل هیبیرگ، هافبک تاتنهام هاتسپر، در دقیقه 68 بازی را به تساوی کشاند، در حالی که بازیکنان و سرمربی چلسی، توماس توخل، از خطای کای هاورتز در نزدیکی دروازه ناراضی بودند و همچنین ریچارلیسون مهاجم تاتنهام در موقعیت آفساید قرار گرفت.

و مانع از دید ادوارد مندی، دروازه بان چلسی نسبت به ضربه هویبیرگ شد. پس از گل، توخل پس از جشن های پرشور کونته به مصاف سرمربی تاتنهام و آنتونیو کونته، سرمربی سابق چلسی رفت. به هر دو مدیر کارت زرد نشان داده شد.

چلسی در دقیقه 77 با دفاع راست دفاع راست، ریس جیمز، پیش افتاد.

تاتنهام هاتسپر در دقیقه 96 پس از ضربه سر هری کین از روی کرنر، دوباره بازی را به تساوی کشاند.

بار دیگر، توخل و بازیکنان چلسی از اینکه کریستین رومرو، مدافع تاتنهام هاتسپر، موهای مارک کوکورلا را در گوشه قبلی کشیده بود، ناراضی بودند. اتفاقی که توسط داور VAR، مایک دین، بررسی شده بود.

پس از سوت تمام وقت، درگیری شدید دیگری بین توخل و کونته رخ داد که داور آنتونی تیلور هر دو کارت قرمز مستقیم را نشان داد.

توخل در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از بازی اعلام کرد که از تصمیمات داوری علیه تیمش ناامید شده است

و در پاسخ به سوالی درباره دیدگاه هواداران مبنی بر اینکه تیلور سابقه تصمیم گیری مقابل چلسی را دارد، پاسخ داد: فکر نمی کنم.

فقط برخی از هواداران چنین فکر می کنند. او در ادامه گفت که “البته” بازیکنانش وقتی از انتصاب تیلور به این بازی مطلع شدند، نگران شدند و در پاسخ به این سوال که آیا تیلور نباید در آینده بازی‌های چلسی را قضاوت کند، پاسخ داد: “شاید بهتر باشد”.

در بازی سوم لیگ، چلسی برای رویارویی با لیدز یونایتد به الند رود رفت و اولین شکست فصل را با نتیجه 3-0 متحمل شد و پنج امتیاز از آرسنال صدرنشین عقب ماند.

سپتامبر

در هفته اول سپتامبر، اسکات مک‌لاکلان، رئیس پیشاهنگی بین‌المللی، باشگاه را ترک کرد.

او پس از یازده سال گذشته در سمت خود به مدت سه ماه در مرخصی باغبانی به سر می برد – که طی آن او بر استخدام مردان و جوانان در بخش قابل توجهی از دوران رومن آبراموویچ نظارت داشت.

در 6 سپتامبر، چلسی رقابت های خود در لیگ قهرمانان اروپا را در خارج از خانه مقابل دینامو زاگرب آغاز کرد و 1-0 شکست خورد.

اندکی پس از باخت، توخل توسط باشگاه اخراج شد. چلسی در فصل 2023-22

در 8 سپتامبر، چلسی گراهام پاتر را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرد.

اولین بازی پاتر باعث شد که چلسی در یک بازی خانگی در لیگ قهرمانان اروپا با گل استرلینگ ردبول سالزبورگ را 1–1 به تساوی بکشاند. چلسی در فصل 2023-22

اکتبر

در دومین بازی پاتر، چلسی در خارج از خانه کریستال پالاس را 2–1 شکست داد.

در سومین بازی خود، چلسی در استمفوردبریج 3-0 میلان را شکست داد و موقعیت خود را در لیگ قهرمانان اروپا بهبود بخشید.

آنها همچنین در دیدار برگشت خارج از خانه با نتیجه 2–0 پیروز شدند تا صدرنشین گروه خود شوند.

در بین دو بازی UCL، چلسی به راحتی ولورهمپتون را با نتیجه 3–0 شکست داد. در مجموع، پاتر چهار برد و یکی از پنج مسابقه اول خود را مساوی کرد.

فرم خوب چلسی ادامه یافت، زیرا آنها استون ویلا را با نتیجه 2–0 در جاده با یک گل میسون مانت شکست دادند.

دو بازی بعدی توسط چلسی به تساوی کشیده شد و به آرزوهای آنها برای قهرمانی لطمه زد، ابتدا مقابل برنتفورد خارج از خانه و سپس مقابل منچستریونایتد در خانه، به ترتیب 0–0 و 1–1. چلسی در فصل 2023-22

آبی ها در فصل 2021/22 خود با لکنت پایان یافتند

و زمانی که قراردادشان به پایان رسید، آنتونیو رودیگر و آندریاس کریستنسن را ترک کردند و توخل را ترک کرد تا پیش فصل را پشت سر بگذارد، جایی که باشگاه تنها 12 ماه قبل از آن بود.

بوهلی که پس از تصاحب باشگاه به عنوان مدیر موقت ورزشی منصوب شد، زمان کمی را در تصمیم گیری های سخت هدر داد زیرا روملو لوکاکو به صورت قرضی به اینترمیلان بازگشت.

چلسی در ماه‌های تابستان درام زیادی را در تلاش‌های خود برای جذب بازیکنانی مانند ژول کونده و رافینیا مشاهده کرد، اما بارسلونا با شکست مواجه شد.

تقریباً طعنه آمیز بود که در ساعات پایانی بولی با غول های لالیگا کار می کرد زیرا آنها نقل و انتقالات را برای پیر امریک تسهیل می کردند. چلسی در فصل 2023-22

به سختی می توان استدلال کرد که توخل در بازار مورد حمایت قرار نگرفته است

با قراردادهایی که برای رحیم استرلینگ، کالیدو کولیبالی و مارک کوکورلا قبل از فصل لیگ برتر به پایان رسید، علاوه بر ستاره های جوان، از جمله کارنی چاک وومکا و وسلی فوفانا.

چلسی در فصل 2023-22

تیم چلسی
تیم چلسی

با این وجود، ساعات پایانی پنجره با امضای قرارداد، فروش یا قرضی بازیکنان، درام بیشتری را به همراه داشت.

آخرین حواشی و اخبار  فوتبال ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

raha36
11 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *