چلسی و منچستریونایتد

فوتبال یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های جهان است . هوادارانی پرشور دارد که گاهی اوقات منجر به اختلافات شدید بین تیم‌ها و هوادارانشان می‌شود. دو تا از معروف ترین باشگاه های انگلیس، منچستریونایتد و چلسی، سابقه طولانی رقابت و جنجال دارند.

رقابت دو تیم

رقابت بین منچستریونایتد و چلسی به چندین دهه قبل برمی گردد و عوامل زیادی به آن دامن زده است. یکی از محرک های اصلی این رقابت، رقابت بر سر عناوین و جام ها است . هر دو تیم در این سال ها بسیار موفق بوده اند. منچستریونایتد با 20 قهرمانی در لیگ یکی از موفق ترین باشگاه های فوتبال در تاریخ فوتبال انگلیس است. در حالی که چلسی پنج بار قهرمان لیگ برتر و دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است.

رقابت شدید بین دو باشگاه منجر به اختلافات شدید در داخل و خارج از زمین شده است. یکی از بدنام ترین اتفاقات بین منچستریونایتد و چلسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2008 رخ داد، زمانی که میشائیل بالاک، هافبک چلسی در دقایق پایانی مسابقه به طور بحث انگیزی از پنالتی محروم شد. این حادثه واکنش خشمگین بازیکنان و هواداران چلسی را برانگیخت و منجر به اتهامات جانبداری و طرفداری نسبت به منچستریونایتد شد.

رقابت دو تیم
رقابت دو تیم

رقابت بین دو باشگاه نیز به دلیل چندین نقل و انتقال بازیکنان مطرح شده است. در سال 2003، منچستریونایتد خوان سباستین ورون هافبک چلسی را در قراردادی به ارزش 28 میلیون پوند به خدمت گرفت. انتقالی که به عنوان چالشی مستقیم برای جاه طلبی های چلسی برای تبدیل شدن به یک نیروی اصلی در فوتبال انگلیس تلقی می شد. چلسی در چند سال آینده با چندین بازیکن مطرح از جمله دیدیه دروگبا، مایکل اسین و اشلی کول که همگی قبلاً به منچستریونایتد در ارتباط بودند، به خدمت گرفت.

چه بین این دو تیم گذشت اخیرا

در سال‌های اخیر، رقابت بین منچستریونایتد و چلسی شدت گرفت و هر دو تیم برای راهیابی به جمع چهار تیم برتر لیگ برتر و حضور در لیگ قهرمانان اروپا می‌جنگند. دو تیم همچنین در چندین بازی پرمخاطب از جمله فینال جام حذفی 2018 که چلسی پس از یک رویارویی پرتنش و جنجالی به پیروزی رسید، به مصاف هم رفتند.

یکی از منابع اصلی تنش بین دو باشگاه در سال های اخیر، انتصابات مدیریتی ژوزه مورینیو و آنتونیو کونته بوده است. مورینیو که دو دوره موفقیت آمیز به عنوان سرمربی چلسی داشت. در سال 2016 به عنوان سرمربی منچستریونایتد منصوب شد و جنجال را در میان هواداران چلسی که آن را خیانت می دانستند، برانگیخت. کونته که در اولین فصل حضور در لیگ برتر، چلسی را به عنوان قهرمان لیگ برتر رساند، در سال 2018 از این باشگاه اخراج شد که منجر به اختلاف شدید بین او و هیئت مدیره چلسی بر سر غرامت او شد.

رقابت بین منچستریونایتد و چلسی به احتمال زیاد برای سال‌های آینده ادامه خواهد داشت. ناشی از شور و غرور هواداران آنها و همچنین رقابت شدید در زمین است. علیرغم جنجال ها و اختلافاتی که در طول سال ها بین دو باشگاه به وجود آمد، منکر تاریخ و سنت هر دو باشگاه منچستریونایتد و چلسی و سهم آنها در غنی فوتبال انگلیس شد.

جمع بندی

در پایان، رقابت بین منچستریونایتد و چلسی یکی از شدیدترین و داغ‌ترین رقابت‌ها در فوتبال انگلیس است. با سابقه طولانی رقابت و جنجال تقویت شد. در حالی که در طول این سال ها اختلافات زیادی بین دو باشگاه وجود داشته است، نمی توان منکر شور و غرور هواداران آنها به بازی و رقابت شدید در زمین مسابقه شد . باعث شد درگیری های آنها به یکی از خاطره انگیزترین درگیری های تاریخ فوتبال تبدیل شود. . چه یک بازی پرمخاطره در لیگ برتر باشد یا یک فینال جام حذفی، رقابت بین منچستریونایتد و چلسی مطمئناً برای سال‌های آینده درام و هیجان زیادی را به همراه خواهد داشت.

Hesam
2 مارس 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *